recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Utrolig dårlig kunderservice af Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Utrolig dårlig kunderservice af Canal Digital

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Utrolig dårlig kunderservice af Canal Digital
    Sendt: 27-Juli-2012 kl. 16:33
Efter at have snakket med Canal Digitals Kundecenter mange gange, har jeg nu sendt en skriftlig opsigelse.
Herunder er sagen genfortalt (forholdsvis) kort:


Canal Digital. Bestilt 13/10 2010

Efter et par måneder ombyttes en splinterny boks, med en anden, da den er fuld af periodiske fejl.
Den ombyttede boks er tydeligt brugt, med masser af fluepletter etc. Den ombyttede boks har samme fejl som den først modtagne.

Denne gang vil en tekniker have mig til at formattere harddisken, nulstille, opdatere og hvad man ellers kan finde på, uden det løser noget.

Boksen fryser jævnligt, har problemer med at afspille optagede HD-programmer (lyd kommer bagud i forhold til billedet, der forekommer glitches etc.), genstarter umotiveret, glipper serie-optagelser.

Efter gentagne gange at have meldt problemer telefonisk de næste 18 måneder, somme tider flere gange månedligt, løber jeg tom for tålmodighed. Jeg ringer ind onsdag 18/7 for at indgive min opsigelse. Piet, som jeg taler med, vil prøve at finde på en løsning med en ombytning til den nye boks, men skal først tale med en kollega, der sidder i møde. Piet lover dog at ringe tilbage til mig samme dag inden klokken 20.00. Dette sker ikke.

Torsdag 19/7 ringer jeg igen for at høre hvad der skete, men Piet er ikke på arbejde den dag. Pigen jeg taler med, lover dog at få Piet til at ringe mig op i løbet af den efterfølgende dag. Hun stiller mig samtidigt over til en tekniker, der ikke kan forstå jeg har haft problemer med min Sagem HD-boks med harddisk så længe, uden at have ringet til Canal Digital. Det var lidt af en frækhed jeg ikke lige havde brug for at høre.

Fredag 20/7 ringer Piet stadig ikke tilbage, men på Facebook tilbyder I at ringe mig op hvis jeg ønsker det, mandag den 23/7.
Det siger jeg ja til, uden at I ringer tilbage. Det samme tilbyder I mig igen onsdag den 25/7, altså at ringe mig op - hvilket jeg siger ja til, og I ringer stadig ikke tilbage.

Torsdag den 26/7 er bægeret fuldt. Jeg ringer ind til jeres kundeservice og taler med Christian. Han er fuld af beklagelser, og lover at kontakte Canal Digital omgående, for at finde en løsning begge parter kan være tilfredse med. Han lover at ringe tilbage til mig samme dag med en god løsning for mig…og ringer aldrig.

Herunder er den seneste dialog jeg har haft med jer på Facebook.

Jeg ser gerne I melder tilbage på mail med en reaktion på hændelsesforløbet. Jeg har sendt en opsigelse via mail, men ikke fået en bekræftelse på opsigelsen

-----------------------------------------
Steen B. Jensen
Eksempel i dårlig kundepleje: Jeg ringede til jer i går for at opsige mit abonnement, da jeg ikke vil bokse mere med en fejlbehæftet Sagem harddiskoptager. I ville tilbyde en løsning, og lovede højt og helligt at ringe tilbage til mig inden klokken 20.00 i går, da sagen lige skulle vendes med en kollega der var til møde. I ringede aldrig. Gæt hvem der finder en ny udbyder
Synes godt om · · 19. juli kl. 16:53 i nærheden af Spentrup
          


          Canal Digital Danmark Hej Steen. Det lyder uheldigt og det skal selvfølgelig beklages. Ærgerligt, at du forlader os pga. noget fejlbehæftet hardware. God aften.19. juli kl. 17:57 · Synes godt om
          
          
          

          Steen B. Jensen Lige en opfølgning. Da Canal Digital ikke ringede tilbage som lovet, ringede jeg til dem dagen efter. Det blev lovet at pågældende medarbejder ville ringe mig op i dag, fredag. Dette er ikke sket. Er det ikke at p#sse på sine kunder?20. juli kl. 18:50 · Synes godt om          



          Canal Digital Danmark Hej Steen. Det er selvfølgelig rigtig beklageligt, at du ikke er blevet ringet op, som du blev lovet. Jeg kan dog se at du har været i kontakt med os i fredags omkring sagen, hvor din box er blevet byttet. Jeg håber det løser problemet. Hvis du stadig ønsker en opringning, må du meget gerne give besked. Så skal jeg sørge for at du får en opringning idag. Mvh. Jeppe23. juli kl. 09:24 · Synes godt om          
          


          Steen B. Jensen Jeg vil gerne ringes op i dag af jer - gerne af Pete der skylder mig en forklaring23. juli kl. 11:55 · Synes godt om          
          


          Steen B. Jensen Mange tak for ingenting. Det er tredie dag i træk I lover at ringe tilbage - og tredie dag i træk I ikke har gjort det. Hvordan synes I selv det går?23. juli kl. 19:56 · Synes godt om          
          


          Canal Digital Danmark Hej Steen, kan jeg ikke få dig til at sende os en privat meddelse (ikke her på væggen), med dit telefonnummer, samt et tidspunkt hvor du kan kontaktes, så skal jeg se om jeg kan få Piet til at ringe dig op. Mvh Mikkel.tirsdag kl. 09:18 · Synes godt om          
          


          Steen B. Jensen Glem det bare. Der er andre udbydere der gerne vil have mig som kundetirsdag kl. 15:47 · Synes godt om          
          


          Canal Digital Danmark Hej igen Steen. Vi er naturligvis meget kede af den dårlige oplevelse du har haft, så vii vil meget gerne kontakte dig igen hvis du ønsker det? Mvh Mikkel.onsdag kl. 16:12 · Synes godt om          
          
          



          Steen B. Jensen Jeg har fri i morgen, så hvis I har et godt tilbud til mig, må I ringe i morgen (torsdag inden middag)onsdag kl. 17:14 · Synes godt om          
          
          


          
          


Steen B. Jensen Nå, det magtede I så heller ikkeI går kl. 12:17 · Synes godt om
          
-----------------
Steen
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2011
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2012 kl. 23:47
Ja de er desværre ikke særlig kundevenlige, har selv haft en fandens bøvl med at slippe af med mit abonnement hos dem! Efter jeg havde opsagt mit abonnement, blev jeg selvfølgelig ringet op fordi de ville høre hvorfor, og ville give mig et godt tilbud på at fortsætte, hvilket jeg afslog, istedet foreslog de at jeg kunne få et gratis hvilende abonnement, så jeg senere kunne få et godt tilbud på den nye boks de havde på vej, jeg sagde ja til at de måtte sende en mail med dette tilbud, men modtog istedet et tilbud på et ordinært abonnement, hvilket jeg ikke accepterede. Efter at have været på ferie lå der brev fra dem om at jeg havde accepteret deres tilbud såfremt jeg ikke gav besked om det modsatte, hvilket jeg ikke kunne nå da jeg først så brevet da jeg kom hjem fra ferie, og så var det ellers en kamp at få dem til at acceptere at jeg ikke var interesseret i deres møg og modtog adskillige rykkere og inkassoopkrævninger fra dem, dette er dog hørt op, selv jeg stadig ikke har fået besked om at de har accepteret at jeg ikke er interesseret i at være kunde og ikke på noget tidspunkt har gjort noget som helst for at give dem det indtryk, tværtimod!!

Jeg har svært ved at tro at ovenstående fremgangsmåde kan være lovlig.

Så jeg vil på det kraftigste advare mod at komme i kløerne på Canal Digital!!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 00:29
Jeg har så den stik modsatte oplevelse af Canal Digital. Der ydes reduktion i abonnement prompte, som i tilfældet med Canal Sport HD, der ikke kunne sende Wimbledon ( sende tilladelse glippede ). Canal Digital valgte defor midlertidig nedlukning af kanalen.
Min boks drillede også en del, 3 mdrs. abonnement til ½ pris ( plaster på såret ), og tilbud på den nye boks til 1995 kr.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

men på Facebook tilbyder I at ringe mig op hvis jeg ønsker det
 
 
Er det ikke muligt for dem at tilbyde samme form for kontakt via http://www.canaldigital.dk/?
 
Hvis ikke, er din historie endnu mere trist, og jeg kan godt forstå at du droppede dem.
 
 
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

men på Facebook tilbyder I at ringe mig op hvis jeg ønsker det

 
 
Er det ikke muligt for dem at tilbyde samme form for kontakt via http://www.canaldigital.dk/?
 
Hvis ikke, er din historie endnu mere trist, og jeg kan godt forstå at du droppede dem.
 
 


Joh, både og. Som sagt ringede jeg til Canal Digitals Kundecenter. Det er egentligt ikke Canal Digital man får i røret, men et callcenter der bla. varetager Canal Digital. De lovede jo at ringe mig op gentagne gange, hvilket ikke skete. Det klagede jeg over på Canal Digitals Facebook-side, som to gange lovede at ringe mig op. Hvilket heller ikke skete.

Canal Digital har sikkert et fint produkt, selvom Viasat ikke ville købe dem, men deres kunderbehandling er så ringe, jeg ikke ville anbefale dem til nogen.
Steen
Til top
HamSelv2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamSelv2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:57
Første gang jeg reagerer på et indlæg i dette forum:
Kan overhovedet ikke genkende "Dårlig Service" fra Canal Digital.
Efter seneneste opgradering af firmware 11 august 2012 "frøs" min Gamle Sagem-101 Modtager når jeg valgte en DTT kanal i Favoritter--og derefter trykkede "TV-GUIDE"
Telefon-kontakt til "Morten" fra Hotline--som ville sende en ny strømforsyning da dette "sikkert var problemet",selv om min nuværende IKKE var mere end 5 måneder gammel.
I weekenden havde jeg mulighed for at bruge en modtager magen til min egen-(med dennes strømforsyning)Ejeren havde IKKE observeret problemer--men da vi "brugte min favorit-liste "med DTT kanaler "frøs" modtageren øjeblikkeligt!!--(dem havde han aldrig brugt)
Modtog pakke med posten 3 dage efter--ny strømforsyning-som klarede problemet PÅ BEGGE modtagere.
Mail til Canal Digital (info,,svar fra Mikkel)blev besvaret dagen efter.Mine spørgsmål om muligheden for at anullere opgradering--osv blev besvaret i løbet af 24 timer--og tilbud om at bytte modtageren til ny,hvis problemet stadig var der.
Service helt i top--venter nu på responce fra "Mikkel"--Det er nok de færreste der vælger at have DTT kanaler sammen med en parabol-forbindelse---men som der blev svaret: Selvfølgelig SKAL den klare hvad vi lover.
UDEN at anbefale Canal Digital frem for Viasat (har begge på parabol i HD) vil jeg da fremhæve denne for det absolut bedste signal---og nu også for kunde-feedBack.Parabol-modtager gennen 4 år uden problemer.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 08:03
Jeg tror der er mange som har haft gode oplevelser med CD og deres kundeservice, men jeg vil tro at alle dem der har lejet eller købt Sagem ST.101 PVR har haft flere kedelige oplevelser. Hvis så bare Canal Digital vil indrømme at det er en utrolig dårlig modtager som aldrig kommer til at virke. Når man ringer til dem omkring de fejl man har på disse modtager, så er det altid nyt for dem i kundeservice og ikke mindst hos deres såkaldte teknikere, de har aldrig hørt om problemerne før, utroligt. De burde ombytte PVR 101 til deres nye Mediecenter uden omkostninger for kunden.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Friis1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Friis1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 09:50
Jeg er nu på min 3 boks som ikke virker, jeg har formateret 2 gange og udskiftet strømforsyningen 3. Jeg får at vide jeg bare er uheldig og de vil sende mig en 4 boks, desuden kunne jeg få 10 DAGE gratis. Ringe.......
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Friis1 Friis1 skrev:

Jeg er nu på min 3 boks som ikke virker, jeg har formateret 2 gange og udskiftet strømforsyningen 3. Jeg får at vide jeg bare er uheldig og de vil sende mig en 4 boks, desuden kunne jeg få 10 DAGE gratis. Ringe.......

Den går ikke...
Du har ikke været uheldig, nej de leverer ikke et produkt der dur.
Du skal ikke finde dig i dette.
Kontakt DR Kontant eller Forbruger Ombudsmanden.

Komme ud af en aftale med udbyder ?
Det er fløjtende ligegyldig om det er den ene eller anden udbyder
Har selv været igennem møllen
De opfører sig som hajer
Den værste er dog TDC ( tidlige Jysk Telefon m.fl.) her er et et rent helvede
at få kontakt vedr. opsigelse ( været galt siden de blev opkøbt af en kapitalfond)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu