|
Harmony One eller 650? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2012 kl. 14:56 |
Jeg påtænker at købe en logitech harmony, men er så kommet i tvivl om hvilken model jeg skal gå efter. Umiddelbart har jeg kun få enheder som den forventes at skulle betjene og de er alle infrarødstyrede. På logitechs hjemmeside er der tre modeller: Harmony 650 remote Harmony 900 Harmony One+ Hvor primært 650 og One ser interessante ud. Remoten skal primært bruges til at betjene HTPC/Mediecenter samt TV, men hvis jeg en dag investere i surround eller lignende, så gør det ikke noget at den er lidt fremtidssikret. Mit fjernsyn starter desværre ikke automatisk på HDMI, men i stedet TV, så hvis betjeningen kunne programmeres til at tænde både fjernsyn og htpc og kort herefter slå TV'et over på HDMI, så vil det være en fordel. 650 kan betjene 5 enheder og dækker umiddelbart mit behov, mens Ones 15 enheder lyder som overkill. One har trykfølsomt display - men jeg ved simpelthen ikke om det er et behov jeg burde ha'? One har genopladeligt batteri, hvilket da er rart, men omvendt så kan man få ret mange batterier for prisforskellen på One og 650 Så spørgsmålet er: Skal jeg gå efter en 650 som umiddelbart ser ud til at dække mit behov eller vil jeg blive gladere for en One? [edit] Jeg har fundet en sammenligning af de to (http://www.comchoose.com/logitech-harmony-650-vs-harmony-one-remote-control/), og umiddelbart er de identiske, udover at One kan betjene 15 enheder, har trykfølsom skærm og er genopladelig. Så spørgsmålet er nok i højere grad om en trykfølsom skærm er et "must"? Bruger folk den i hverdagen eller er det først rigtigt funktionelt på harmony 1100 (som til gengæld har en ret høj pris)?[edit]
Redigeret af sirvival3 - 01-August-2012 kl. 15:23 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan kun anbefale en one som jeg selv bruger sammen med htpc og alt andet grej samt noget lysdæmper halløj.
Jeg bruger tit det trykfølsomme på skærmen den særlige funktioner. Samt kanal logo til direkte valg af tv station. Bruger det også til radio delen hvor jeg f.eks har knap med navn : P3 , Voice osv. Så bliver den meget brugs venlig. Pt bruges min one til : Yousee boks, Bluray, Forstærker, TV, HTPC, samt LK lysdæmper. En remote på sofabordet ![]() |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Har også en One, selvfølgelig er touchdisplayet brugeligt, og meget mere WAF, da jeg jo har døbt funktionerne så de gør præcis hvad der står i displayet.
Men ja begge, kan sættes op til at tv automatisk skifter til den ønskede hdmi indgang. Vores styrer pt 7 apparater. Den har været oppe på 9. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Har også en One. Super FB med høj WAF faktor. :)
|
|
![]() |
|
FH ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2010 Status: Offline Point: 14 |
Har anskaffet mig en 650, der fungerer fint med tv m.m. 5 enheder med 4 aktiviteter. jeg kan simpelthen ikke få ATV2 til at opføre sig ordentligt. Den 1. stjæler lyden fra lydbjælken og 2. vil ikke slukke igen, når den først er tændt. Kan ikke google mig frem til en løsning. ??? |
|
![]() |
|
FH ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2010 Status: Offline Point: 14 |
Jeg har slettet alle aktiviteter, hvor ATV indgår. Synkroniseret og oprettet aktiviteterne påny. Nu ser det ud som at det virker
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |