recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI splitter 1.4 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI splitter 1.4 3D

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI splitter 1.4 3D
    Sendt: 01-August-2012 kl. 16:20
da min receiver understøtter ikke 3D ville jeg høre om jeg kunne købe en HDMI splitter 1.4 og så køre lyden over i min Onkyo TX-SR507 med et kabel og nr.2 op i mit tv...   kan man det 

håber i kan hjælpe 

mvh. Dennis Smile
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 16:21
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 19:10
Splitteren kan gøre det ja. Men det vil ikke virke, da din blu-ray afspiller ikke vil kunne finde ud af sende lyd af det ene kabel og billede af det andet.

Hvis du har en HTPC som afspiller kan det sagtens lade sig gøre, da du enten kan sætte dem op som hver sin skærm og køre med 2 kabler.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 19:49
heller ik hvis den køre op i hdmi2 i mit tv og min receiver går op i hdmi1 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 11:36
Jeg tvivler, du kan altid afprøve det. Hvis det virker, så det fint. Hvis ikke, så sende den retur. Har selv splitter på, da jeg også har en udgang i min reciever. Prøvede flytte den over på min ps3 da jeg fik 3D tv, men det virkede ikke. Mit grafikkort i min HTPC, understøtter ikke 3D, så pt kører jeg jeg med toshlink kabel fra ps3 til reciever og hdmi i tv. Det gør jo så desværre man må give afkald på HD lyd.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 12:41
Hvorfor skulle det ikke virke? hvis man sætter den ene HDMI fra splitter til tv og den ned til sin forstærker. Så får tv'et jo billede signalet og forstærkeren får lyden helt automatisk.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 13:58
Det kan vel let testes. Hvis receiveren kan håndtere lyden når du sætter HDMI-kablet i den fra din BD-afspiller, så vil det ikke ændre sig hvis du splitter signalet op først. Hvis den derimod ikke kan klare lyden fra HDMI-signalet, så vil det naturligvis ikke virke uanset hvad.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det kan vel let testes. Hvis receiveren kan håndtere lyden når du sætter HDMI-kablet i den fra din BD-afspiller, så vil det ikke ændre sig hvis du splitter signalet op først. Hvis den derimod ikke kan klare lyden fra HDMI-signalet, så vil det naturligvis ikke virke uanset hvad.

det kan den.. og jeg har købt det nu så nu må vi se når det kommer 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvorfor skulle det ikke virke? hvis man sætter den ene HDMI fra splitter til tv og den ned til sin forstærker. Så får tv'et jo billede signalet og forstærkeren får lyden helt automatisk.


Korrekt, men blu-ray afspilleren vil smide en framepacking EDID ud igennem begge hdmi kabler pga 3D, og dette kan reciever ikke aflæse, da det ikke bliver sendt på samme måde.

Så løsningen er.

1. Anskaffe sig en blu-ray afspiller med 2 hdmi udgange.
2. Bruge en HTPC, med et grafikkort som understøtter dette.
3. Skifte sin reciever ud.

Men det er helt sikkert spændende om det lykkes for ham.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvorfor skulle det ikke virke? hvis man sætter den ene HDMI fra splitter til tv og den ned til sin forstærker. Så får tv'et jo billede signalet og forstærkeren får lyden helt automatisk.


Korrekt, men blu-ray afspilleren vil smide en framepacking EDID ud igennem begge hdmi kabler pga 3D, og dette kan reciever ikke aflæse, da det ikke bliver sendt på samme måde.

Så løsningen er.

1. Anskaffe sig en blu-ray afspiller med 2 hdmi udgange.
2. Bruge en HTPC, med et grafikkort som understøtter dette.
3. Skifte sin reciever ud.

Men det er helt sikkert spændende om det lykkes for ham.
 
Skal jeg forstå dig ret, at hvis man ser en 3D film så vil ens ikke 3D reciever ikke kunne finde ud af, at bruge HD lyden?
 
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:33
jeg kan så sige at den ik kunne... så nu skal jeg kig på ny receiver Tongue

Redigeret af 3000 - 03-August-2012 kl. 14:34
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:


Skal jeg forstå dig ret, at hvis man ser en 3D film så vil ens ikke 3D reciever ikke kunne finde ud af, at bruge HD lyden?
 


Kort og godt ja, kun ved 2D og ikke ved 3D
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu