recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit HIFI-grej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit HIFI-grej

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vis mig dit HIFI-grej
    Sendt: 22-November-2023 kl. 08:04
Har lige købt det nye album fra Rolling Stones på LP - Hackney Diamonds 

Fedt album i øvrigt. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2023 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvis der er ældre musik, du kan li' så må du en tur i diverse genbrugsbikser / loppemarkeder for at finde nogle LP'er, og evt. singler. Ved ikke, om man overhovedet kan købe nyt på vinyl?


Jeg går til en del koncerter med alternative kunstnere og især metal. Her er det min erfaring at der ofte også sælges vinyler, når de har merc. med. I denne måned har jeg alene købt 4 LPer, tre CDer og 6 trøjer til koncerter.

Fordelen ved at købe dem til koncerter er at bands får en højere del af indtægten og man kan ofte få plader og CD'er signeret (det har kun en begrænset betydning ved videresalg, men har høj affektionsværdi).

Den danske onlinebutik imusic.dk har masser af nye vinyler til salg, samt mange genoptryk (det er ret normalt med 180g genoptryk, som er remastered udfra original optagelser eller master) og det samme gælder for de metal-pladeselskaber jeg får nyhedsbreve fra. Som du kan se her hos Napalm Records gøres der også ofte noget mere ud af udseenet på vinylerne, så det er ikke kun de kedelige sorte skiver længere. Salget af vinyl overgår i dag salget af CD'er på verdensplan, men det skyldes ikke kun en stigning i vinylsalget, årsagen er primært et styrtdyk i salget af CD'er, som er erstatte med downloads og streaming.

Ja - man skal købe pladerne, når man har chancen, fx ved koncerter. Har da også gjort dette sidenhen. Et par gange var jeg for mange år siden sammen med familien til koncert på Halkær Kro, hvor der blev spillet irsk/skotsk folkemusik. Da købte jeg mig også et par CD'er.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2023 kl. 06:02
Det koster da vist kassen, at købe nye LP'er i dag, ser det ud til, i forhold til CD'er. Så burde LP'erne da være billigere, da der sælges flere af dem.... 

Men til klassisk musik vil jeg nok foretrække CD'en. Jeg har ingen streamingabonnement nogen steder, og ej heller abonnement hvor man kan downloade noget. YouTube - der kører jeg blot gratis.

Elektronisk musik, såsom Jean Michel Jarre, vil jeg nok også helst have på CD. Dog, hvis det er noget fra før CD'en blev almindelig så ville jeg nok tage LP'en, hvis jeg kom forbi en sådan.....

Det er pga. pladestøj, som jo ikke kan undgås helt, at CD'en til klassisk og elektronisk musik foretrækkes.


Men det er godt nok længe siden, jeg har købt noget nyt! Der er ingen pladebikser tilbage her i Aars... Og da der var, da var det også svært eller umuligt at få dem til at skaffe noget hjem, når jeg ellers lige havde hørt det i radioen!! Ja - selv klassisk musik kunne være umuligt at få fat på.

Jeg husker specielt én, som jeg hørte flere numfre fra i radioen - den gad INGEN at skaffe hjem - da var der hele to radio-TB-forretninger her i byen.

Det var Anders Roland og Finn Olafson, Feriedage, jeg gerne ville have. Heldigvis fortalte de i radioen, at det var Olafssongs, der havde udgivet den. Det kontaktede jeg så, og købte den igennem dem!!



Redigeret af mnielsen - 22-November-2023 kl. 06:19
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2023 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

..
Ved ikke, om man overhovedet kan købe nyt på vinyl?
Jo, der er enkelte der udgiver. Et eksempel:
https://signesvendsen.dk/webshop/
Smile
Mvh. JørgenT
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvis der er ældre musik, du kan li' så må du en tur i diverse genbrugsbikser / loppemarkeder for at finde nogle LP'er, og evt. singler. Ved ikke, om man overhovedet kan købe nyt på vinyl?


Jeg går til en del koncerter med alternative kunstnere og især metal. Her er det min erfaring at der ofte også sælges vinyler, når de har merc. med. I denne måned har jeg alene købt 4 LPer, tre CDer og 6 trøjer til koncerter.

Fordelen ved at købe dem til koncerter er at bands får en højere del af indtægten og man kan ofte få plader og CD'er signeret (det har kun en begrænset betydning ved videresalg, men har høj affektionsværdi).

Den danske onlinebutik imusic.dk har masser af nye vinyler til salg, samt mange genoptryk (det er ret normalt med 180g genoptryk, som er remastered udfra original optagelser eller master) og det samme gælder for de metal-pladeselskaber jeg får nyhedsbreve fra. Som du kan se her hos Napalm Records gøres der også ofte noget mere ud af udseenet på vinylerne, så det er ikke kun de kedelige sorte skiver længere. Salget af vinyl overgår i dag salget af CD'er på verdensplan, men det skyldes ikke kun en stigning i vinylsalget, årsagen er primært et styrtdyk i salget af CD'er, som er erstatte med downloads og streaming.


Redigeret af ASKF - 21-November-2023 kl. 20:30
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 17:04
Vinyl er det nye sort. Der er massere af vinyl butikker, både fysiske og online. Har selv reinvesteret i pladespiller og har over de sidste 5-6 år købt adskillelige vinylplader. Det er dyrt men jeg elsker at sætte en vinyl på det er hyggeligt ;)
NAD C 3050 LE - Buchardt S400 MkII - Pro-ject Classic Evo - LG C3 77" OLED - Bluesound Soundbar+ - Oppo BDP-103D
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Tv stue

Hvis der er ældre musik, du kan li' så må du en tur i diverse genbrugsbikser / loppemarkeder for at finde nogle LP'er, og evt. singler. Ved ikke, om man overhovedet kan købe nyt på vinyl?

Angående singler... Det kan jo føles trælst, hele tiden at skulle hen til grammofonen og tilbage igen, hver gang der skal vende / skiftes plade. (Troede jeg da...) Hvorfor nu det, med at jeg troede det? Jo, fordi da jeg brugte min kassettebåndoptager, da indspillede jeg alle mine singler på bånd. Det var jo nu dejligt nemt blot at smide et bånd i, trykke på knappen, og så spillede det bare deruda'... Det endte dog med, at jeg spillede mine singler i stedet for. Det ER nu sjovere at stå med den gamle plade, lægge den på, rense, og så spille! LOL Underligt, ikk'!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 13:37
Tv stue


Redigeret af Jespus - 23-November-2023 kl. 20:28
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 10:51
Der kom kun et billede med på forrige indlæg.

Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 10:49
Så er der lige et par billeder af mit nye anlæg.


Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2023 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

@Ham den anden
Dine gamleDali Opticon 6 er allerede blevet brugt flittigt, og tak for handlen Handshake

Ej hvor fedt og tak i lige måde Smile
NAD C 3050 LE - Buchardt S400 MkII - Pro-ject Classic Evo - LG C3 77" OLED - Bluesound Soundbar+ - Oppo BDP-103D
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 09:24
@Ham den anden
Dine gamleDali Opticon 6 er allerede blevet brugt flittigt, og tak for handlen Handshake


Redigeret af SoundWave - 11-November-2023 kl. 09:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu