recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit HIFI-grej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit HIFI-grej

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 13:06
Ja, det har jeg. MQA i sig selv er ikke nogen grund til at opgradere hardware eller abonnere på Tidal.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det har jeg. MQA i sig selv er ikke nogen grund til at opgradere hardware eller abonnere på Tidal.

Tjek til det.

Har "husmands-tidal" via mit telefonselskab. Det fungerer super fint i HEOS- appen.
Gider du give mig et ROON for dummies, bare kort.

Er det værd at at investere tid/ penge i det? Har IKKE et high end anlæg. Bare et rimeligt Denon 2ch.

Pft

Peter

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 20:46
Roon koster godt 800,- om året, eller 5000,- for et livstidsabonnement, og det er kun dig selv der kan afgøre om du lytter til musik nok til at det er pengene værd

Udelukkende til brug med Tidal ved jeg ikke om det giver mening, men jeg har som nævnt min samling i lossless på en gammel Mac Mini, og så kører jeg den samling, Tidal og netradio igennem Roon, hvilket fungerer absurd lækkert. Når man finder en plade man godt kan lide på Tidal, så tilføjer man den bare samlingen, og så ligger den der som ethvert andet album i FLAC, ALAC, eller hvad man nu har brugt. Måden man laver playlister på er fantastisk, og enhver form for halvgammel computer kan bruges som "udgangspunkt" med Roon Bridge.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 21:18
Takker!

 Tror jeg er kommet frem til at jeg faktisk godt kan lide at smide en skive i afspilleren. Jeg har også genoplivet min gamle kærlighed til LP- plader. Smile

Jeg er dog helt vild med ROON interfacet, som jeg ser det i deres markedsføring. Der er sket noget siden jeg sidst så på at rippe mine cd'er...
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 16:36
Nu sker der endelig noget, mht. mine gamle Jamo-højttalere. Disse ryger ud, og ind kommer Yamaha NS-555, en gang i næste uge. Som det ser ud nu, så er her billede af mine nuværende.:

Billederne på første indlæg af denne tråd af Akai/Yamaha-anlæg og Akai-grammofonen ER mit, men det var under et andet navn. Recordere-personalet behøver ikke at genskabe min gamle profil. Ligemeget med den...

Og NEJ!!! Højttalerne er IKKE koblet på klaveret! Jeg kan jo ikke have, at der i min postkasse vil ligge klager fra naboerne, vel!!! Noget i retning af en seddel lydende således: "Vil du ikke være sød at lægge nogle CD'er på i stedet for det samme jammer om og om igen! LOL Så de nye skal OGSÅ kun tilsluttes musikanlægget...

De gamle højttalere tager forhandleren sig kærligt af, da han vil få ophænget skiftet...


Redigeret af mnielsen - 19-Juli-2020 kl. 16:40
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 12:19
Så kom der nye højttalere! Yamaha NS-555.  De spiller godt. En god bas - og troede, jeg havde mistet hørelsen helt i diskantområdet. Det har jeg ikke... Der er også en god diskant på de nye, så det var altså de gamle Jamo CBR 1302, som var faldet noget af på den...

Ligenu hører jeg bare Radio ABC, men der skal da også prøves med CD'er og andet... Og JA! Der er kabelrod i hjørnet. SKAL nok!! LOL





Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:24
Er lige kommet hjem med disse basser Tongue
Kun den ene kunne være i bagagerummet og måtte køre 2 gange.






Dermed er jeg også nødt til at udskifte min Densen effektforstærker selv om den er ret strømstærk.
Jeg har så fundet denne afløser som jeg forventer at modtage i løbet af næste uge. En Gato Audio 
DIA-400S integreret forstærker. 


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:57
Hvor meget vejer de?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 18:42
Det var et sjovt spørgsmål - 34kg står i spec.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Det var et sjovt spørgsmål - 34kg står i spec.

Hvad var der så i kasserne? Billede ønskes!! Til info, kan jeg så sige, at mine nye vejer 20 kg... Dem ser I lidt længere oppe i tråden...

Fik at vide af Tricomp, at Yamaha ikke mere ville sælge NS-555 og NS-777 i DK.


Redigeret af mnielsen - 23-August-2020 kl. 12:44
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 17:35
I kasserne var der kasser med lidt af hvert Smile




Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

I kasserne var der kasser med lidt af hvert Smile




JA-JA!! Det ser pænt ud. Ligefør, du skal hive frontstoffet af den anden højttaler også!!Smile Og den forstærker må da godt komme ud, og stå blandt nipset.Thumbs Up
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu