recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit HIFI-grej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit HIFI-grej

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
mentormic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2013
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mentormic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 19:27
Du skal holde øje med temperaturen på den forstærker har også en og hvis den får lidt gas rygger der meget strøm(varme) igennem og tror ikke den kan holde til det i tomgang og det er da meget synd sådan gemmes væk den skal frem det er Dansk når det er bedst 😉
Tillykke med det ser rigtig fedt ud 


Redigeret af mentormic - 25-August-2020 kl. 19:35
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

I kasserne var der kasser med lidt af hvert Smile


JA-JA!! Det ser pænt ud. Ligefør, du skal hive frontstoffet af den anden højttaler også!!Smile Og den forstærker må da godt komme ud, og stå blandt nipset.Thumbs Up

Tak. Jeg overvejer også at fjerne frontstoffet helt. 

Oprindeligt skrevet af mentormic mentormic skrev:

Du skal holde øje med temperaturen på den forstærker har også en og hvis den får lidt gas rygger der meget strøm(varme) igennem og tror ikke den kan holde til det i tomgang og det er da meget synd sådan gemmes væk den skal frem det er Dansk når det er bedst 😉
Tillykke med det ser rigtig fedt ud 


Tak mentormic. Det er vel meget normalt at den bliver varme. Min gamle effektforstærker blev også rigtig varm når der blev spillet meget men den har aldrig fejlet selvom den har været tændt 24/7 i 3 år. Er din nogensinde slået fra pga. det? Ellers tak for tippet, det vil jeg holde øje med men også teste om den kan holde til det. Jeg satser på at komponenterne er af en kvalitet der kan håndtere det.   
Og ja designet fejler bestemt ikke noget - elsker det store og klare display, det kunne Marantz lære noget af. Smile

Nu skal jeg bare have sat mit gamle setup til salg. Det kommer til at gøre ondt i hjertet.  
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 22:04
Det ser ud til, du har en center stående i dit setup, men hvordan bliver den integreret?
Gatoen er jo kun stereo...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser ud til, du har en center stående i dit setup, men hvordan bliver den integreret?
Gatoen er jo kun stereo...

Den er koblet direkte til en marantz receiver. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser ud til, du har en center stående i dit setup, men hvordan bliver den integreret?
Gatoen er jo kun stereo...

Den er koblet direkte til en marantz receiver. 
Har den da HT-bypass, eller skal du styrer volume på to enheder under film? 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser ud til, du har en center stående i dit setup, men hvordan bliver den integreret?
Gatoen er jo kun stereo...

Den er koblet direkte til en marantz receiver. 
Har den da HT-bypass, eller skal du styrer volume på to enheder under film? 

Det har den nemlig, samt et 12V trigger input. Det var en af de afgørende funktioner for mit valg.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser ud til, du har en center stående i dit setup, men hvordan bliver den integreret?
Gatoen er jo kun stereo...

Den er koblet direkte til en marantz receiver. 
Har den da HT-bypass, eller skal du styrer volume på to enheder under film? 

Det har den nemlig, samt et 12V trigger input. Det var en af de afgørende funktioner for mit valg.
Det er en rigtig lækker funktion. Lærte først om den mulighed for ikke så lang tid siden og har også selv en stereoforstærker med den mulighed nu. Sikke dog en upgrade til musik det gav <3
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 09:29
Det er et løft men det slutter ikke her. Jeg kunne godt tænke mig den center der matcher serien men det har jeg simpelthen ikke råd til lige nu. Der er ikke en krone tilbage i sparegrisen.  
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

I kasserne var der kasser med lidt af hvert Smile





Lige et helt andet spørgmål.
Hvor højt hænger dit hifi møbel fra gulv til overkant møbel?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

[QUOTE=Dorf]
Lige et helt andet spørgmål.
Hvor højt hænger dit hifi møbel fra gulv til overkant møbel?

69cm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 18:51
Til mit nyeste indkøb passer nok mest et Britney nummer... “ooups i did it again”.

Om fe skal bruges sammen med min PC, eller knægten skal “låne”, ved jeg ikke.

Kørte til Ebeltoft og besøgte en sød (i forhold til mig) yngre kvinde der havde sat sine DLS R50 i “den blå”.
Hun havde som ung studerende i Aarhus “opgraderet sin lyd” for 10 år siden.

Nu var familien gået all-In på digitalt med sonos og de små R50 stod bare og blev ikke brugt.

Hun fandt en gammel forstærker, koblede den til fjernsynet og vi lyttede til musik......jeg blev forelsket igen......altså i et sæt højttalere.

Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg nævnte Sonos amp og mulighed for at bruge “gammeldags” højttalere, så kiggede hun på mig og sagde at så beholdte hun sine R50 - og grinte af mig.

Den nye/gamle R50 står nu på garagebordet. De skal rengøres lidt inden de skal i brug.

Pris: 300 kroner inklusiv diverse kabler og en gammel “karaoke forstærker” (den skal jeg finde noget at bruge til, indtil videre kommer den nok bare på garageloftet).


Dejlig start på weekenden ;-)
Klaus



Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

En Gato Audio 
DIA-400S integreret forstærker. 



Kan man tilslutte en pladespiller til forstærkeren eller en jeg ude i en RIAA ved siden af?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu