recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GoogleTV enheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GoogleTV enheder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GoogleTV enheder
    Sendt: 02-August-2012 kl. 15:22
Google TV til Danmark...
Det forlyder jo at Google TV har lancering i Skandinavien lige om hjørnet,
selvom de officielle kilder egentlig kun nævner Belgien, Holland, Frankrig og Tyskland.

Udgivelsen fandt sted i Storbritannien her i sommeren.
Det skal dog lige siges at ovenstående udgivelse kun er Sonys 2 nye enheder,
men det er også et fint udbud, da den ene er prisbillig og uden blu-ray,
mens den anden har blu-ray afspiller. (NSZ-GS7, NSZ-GP9)

Men der krydses fingre for at denne udgivelse vil spredes til Europa giver endnu flere udviklere mod på at producere apps til Google TV platformen, som på nuværende tidspunkt kører Android 3.1 (Honeycomb)
Google meddeler selvfølgelig blot "stay tuned" med hensyn til nyere opdateringer.

Købe Google TV...
Alle kan selvfølgelig få Google TV nu ved et simpelt køb på ebay eller lignende,
og man vil kunne få fine funktioner og brugerglæde også med dansk IP.
Det selvfølgelig klart at hvis man fusker lidt og laver amerikansk IP,
så åbner det op for endnu flere funktioner.
F.eks er Sonys NSZ-GS7 udkommet i Storbritannien, så hvis du køber via ebay.co.uk så slipper du for problemerne med tolden, da det er et EU land, og du har dit produkt i hænderne efter 2 dage. 

Opdateringer... 
Som sagt så kører alle nuværende produkter Android 3.1 (Honeycomb)
Og alle meddeles forsat at modtage kommende opdateringer.

Hvad kan det...
Google TV er jo et slags mediacenter som samler din computer og tv i en enhed.
Det vil sige at du kan surfe, se billeder, se film, checke email og se fjernsyn i en og samme brugeroplevelse med én fjernbetjening.
Jeg har PLEX installeret på mit Google TV som derved giver mig alle mine film og serier fra min NAS direkte ind i stuen.
Der udover har jeg adgang til alle mine billeder igen via NAS og Picassa.
TV kører jeg via IPTV, men du kan tilslutte en settop boks fra din kabel-tv udbyder via HDMI-IN stikket. (Dog er kompatibilitet ikke garanteret ved alle bokse) 

Amerikansk IP...
Jeg kører egentlig bare med dansk IP selv, da det eneste som kan få mig til at skifte til amerikansk er muligheden for adgang til Netflix.
Hvis du vil lave VPN-fusk på Google så kan det desværre kun gøres med en ekstern router.
StrongVPN sælger færdig opsatte routere igennem Sabai, som du derved blot skal tilslutte derhjemme, og vupti så har du et amerikansk WiFi i luften :-)

Produkterne...
Men jeg vil lige løbe de indtil nu eksisterede produkter op, startende med de ældste produkter i bunden...






Vizio Co-Star

Dette er seneste skud på stammen og produktet er endnu ikke udgivet.
Men det viser blot at endnu vil blot lege med, og vi er virkelig nede i en prisklasse hvor alle kan være med.

Produktside:Sony Vizio Co-Star
Overview: Youtube video fra Vizio
Pris: $99





Sony Internet TV Blu-ray player (NSZ-GP9)

Umiddelbart er dette produkt identisk med produktet herunder, bortset fra at denne er med blu-ray afspiller.
Også denne ventes at blive lanceret i Danmark senere, men afventer stadig en lancering i USA.

Produktside:Sony NSZ-GP9
Pris: (Endnu ikke lanceret)





Sony Internet TV (NSZ-GS7)

Dette produkt har jeg netop selv erhvervet mig, og det er samtidig denne, der formentlig senere i år vil udkomme i Danmark. Utrolig billig og samtidig ved at den er udkommet i Storbritannien,  så kan man købe den fra et EU land og derved spare told problemerne og udgifterne.

En egentlig anmeldelse vil komme senere, men produktet er snildt og let at opsætte.
Remoten kører via bluetooth og kører genialt, altså ingen direkte IR-kontakt.
Indtil videre er jeg dog ikke så begejstret for remotens brugerflade, men vender tilbage med mere.

Produktside:Sony NSZ-GS7
Unboxing: Youtube video
Anmeldelse: Youtube fra Phandroid
Pris: $199





LG Google TV

Dette produkt blevet annonceret ved CES 2012 og kender umiddelbart ikke meget til det.
Det er et 55" LED fjernsyn med 3D, som Google TV også understøtter.
LG har dog også tilført noget af deres egen brugerflade, som man kender det fra telefonerne.

Produktside:Sony LG Google TV
Anmeldelse: Privat video
Pris: $2100






Sony Internet TV Blu-ray Player (NSZ-GT1)

Igen et produkt jeg endnu ikke selv har afprøvet, og er jo paktisktalt udgået,
da der er kommet nyere versioner siden.
Og igen med Sonys gamle Google TV remote. Boksen indeholder også en Blu-ray afspiller.
Dog er man ikke forældet med denne boks, og den får stadig udsendt opdateringer.

Produktside:Sony NSZ-GT1
Unboxing: Youtube video
Pris: $299





Sony Google TV NSX-24GT1 (32, 40 og 46)
Dette produkt har Google TV integreret i selve fjernsynet.. Man kan diskutere hvor smart det er i disse tider med ofte store ændringer og opdateringer.
Sikkert også af samme grund, så er Sonys seneste produkter blot kommet som settop bokse.
Jeg har desværre ikke selv afprøvet dette produkt, men hvis nogen har noget at tilføje,
så smider i blot en besked med det.
Denne herover er deres mindste på 24" men den fås også i 32", 40" og 46".
Bemærk at til denne serie medfølger deres gamle Google TV remote, som ses på billedet herover.

Produktside:Sony NSX
Pris: Afhænger af størrelsen på skærmen





Logitech Revue
logitech_revue
Dette var en af de første Google TV enheder og utrolig billig i forhold til Sonys dengang dyrer løsning, hvor Google TV var implementeret i fjernsynet, og dermed skulle det skiftes.
Desværre forlyder det at Google og Logitech er blevet lidt uvenner i samarbejdet, og Logitech har trukket sig ud at projektet, men Google har stadig selv sendt opdateringer til dette produkt flere gange siden.
Dette er et fantastisk produktet og deres keyboard er utrolig intuitivt at bruge, men det fylder selvfølgelig lidt på stue bordet. Det har samtidig en mousepad i hjørnet, og sidder perfekt ved hænderne. Ønskes et mindre keyboard kan man selvfølgelig købe Logitechs mini keyboard.

Pris: Efter kort tid på markedet sank Logotitech prisen fra $249 til kun $99


Redigeret af lunapark - 10-August-2012 kl. 16:43
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:


Sony Internet TV (NSZ-GS7)
Dette produkt har jeg netop selv erhvervet mig, og det er samtidig denne, der formentlig senere i år vil udkomme i Danmark. Utrolig billig og samtidig ved at den er udkommet i Storbritannien,  så kan man købe den fra et EU land og derved spare told problemerne og udgifterne.

Jeg har lige fået en hjem fra England. Cool lille box. Er det lykkedes dig at downloade den sidste nye version af softwaren? Min fejler hvergang jeg forsøger.....

J
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 13:42
Da jeg fik den for en uges tid siden, så downloadede den straks en ny software.
Men siden har jeg ikke fået noget, og hvis jeg søger siger den at ingen er tilgængelig.

Dog har jeg læst et sted at der en ny undervejs inkl. Netflix... Så venter spændt :-)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:

Da jeg fik den for en uges tid siden, så downloadede den straks en ny software.
Men siden har jeg ikke fået noget, og hvis jeg søger siger den at ingen er tilgængelig.
Den forsøger også hver gang jeg booter, men fejler. 3 gange er det lykkedes at få de 250 Mb downlowdet, men så fejler checksummen bagefter. Ret irriterende.

Min nuværende SW ender på 20120616 og den forsøger at opdatere med en der ender på 20120628 (Det læser jeg som 28 Juni 2012)...

Jeg prøver s** at tage den med på arbejde onsdag. Der har jeg et TV magen til mit derhjemme og en hurtigere internetforbindelse.

J
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:48
Min ender med "20120628_URSC"
Så ja det kunne godt tyde på at du har lidt netproblemer.
Ved ikke om du gøre det allerede, men ellers vil jeg anbefale dig at bruge et kablet netværk.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 18:41
Nogle af jer som har prøvet installere 3. parts app på den som fx xbmc? Ved godt den stadig kun er i alpha stadiet, men kunne være cool hvis man kan.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 20:21
Jeg har forsøgt at installere den apk-installation af betaen som virker på min telefon,
men desværre virker denne tilsyneladende ikke på Google TV.

Har aldrig sat mig så meget ind i XBMC og Plex, og hvad forskellene er...

Men Plex kører i bedste stil... Alle min film og serier fra NAS-harddisken er tilgængelige på mit Google TV.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:

Min ender med "20120628_URSC"
Så ja det kunne godt tyde på at du har lidt netproblemer.
Ved ikke om du gøre det allerede, men ellers vil jeg anbefale dig at bruge et kablet netværk.

Så fik jeg "REL02...20120628_URSC" installeret. Det var porten på min switch der drillede. Over i en anden port og så kørte det bare. Lidt mærkeligt, da jeg overhovedet ikke har oplevet problemer med lokal streaming på den første port.

Amerikanerne har fået "REL03...20120724_URSC" frigivet, så vi venter spændt.

J
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Nogle af jer som har prøvet installere 3. parts app på den som fx xbmc? Ved godt den stadig kun er i alpha stadiet, men kunne være cool hvis man kan.

Nej, jeg venter lidt med xbmc. Den nuværende beta overstiger mine evner som programmør. Men det er helt klart den vej jeg skal.

GTV har en check box: "Tillad installation af applikationer, som ikke er fra Google Play Butik". Manner, den kunne jeg godt bruge på min Apple TV

GTV skulle egentligt have en Media Player installeret fra starten, men der kun en "teaser" ikon med "Comming Soon". Den skulle være releaset i den amerikanske udgave. Den kan dog kun klare lokale medier og ikke DLNA, så den er ikke så interessant...

Jeg bruger app'en aVia som Media player. Den kan klare USB og DLNA, så jeg klarer mig indtil jeg får installeret Plex Server på min PC.

J
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg har lige fået en hjem fra England. Cool lille box

At kalde den "Cool" har vist sig at være en sandhed med modifikationer. Den bliver faktisk svine varm. Frem med mit SparoMeter:

I drift bruger den 7 watt. Det er OK. I standby med "hurtig start" bruger den 7 watt. Hvad ?!?!? Den eneste forskel er nok at den bare ikke sender noget billede over HDMI.

I standby "uden hurtigstart" bruger den 0,1 watt. Desværre kan man så ikke bruge fjernbetjeningen som multi-fjernbetjening, da den ikke kan sende koder til PVR og Receiver når den er i det mode. Det er ret ærgeligt. Når den er bootet, så virker fjernbetjeningen faktisk OK som multi-remote.

J
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 21:50
En bruger på Googletvforum.org har skrevet denne besked:

"Sony UK support have suggested that netflix should be avaliable around about the 11th August "

Så det tyder meget godt, og sandsynligt at amerikanerne skal have opdateringen først... Mener også at huske at udviklerne i den sidste Google TV Hangout snakkede om at Mediaplayeren, meget snart vil blive tilgængelig..

Mht. PLEX.
Så kan jeg kun snakke godt om den, dog bliver serveren lidt tung at arbejde med når den får en masse film... Men i Google TV platformen kører det fint.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:

Jeg har forsøgt at installere den apk-installation af betaen som virker på min telefon,
men desværre virker denne tilsyneladende ikke på Google TV.

Har aldrig sat mig så meget ind i XBMC og Plex, og hvad forskellene er...

Men Plex kører i bedste stil... Alle min film og serier fra NAS-harddisken er tilgængelige på mit Google TV.


Den til din mobil er beregnet til touch. Wink Hvis man skal have til en Android boks uden at compile selv, kan denne måske bruges?

http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=11&t=847
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu