recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Op sætning af Kabelbakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Op sætning af Kabelbakker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Op sætning af Kabelbakker
    Sendt: 17-August-2012 kl. 07:41
Hej recordere :-) !
Jeg vil lige høre, hvordan i installer kabelbakker i jeres hjem.
Jeg er lige flyttet, førhen brugte jeg "lærertyggegummi" til at klæbe bagpå Bakken, og så på en stenmur. Problemet med dette var at da jeg tog bakkerne af væggen, så røg pusset med!
Der hvor jeg nu bor er der tapet på væggene.
Hvordan vil i installere kabelbakker på en tapets væg? En ven forslog mig skruer, men jeg ved ikke helt..

God weekend
Mvh René
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 08:26
Hej René!
 
Præcis som din ven forslog, nemlig at bruge skruer, det har jeg altid gjort selv. Smile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 08:54
Jep, skruer. Og er der 6 - 8 skruehuller i en hel længde kabelbakke, så kan du nøjes med at sætte skruer i hvert andet hul. Så bliver det ikke så voldsomt.
 
M.v.h.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 09:13
Super, tak for hjælpen, så vil jeg smide nogle skruer i væggen ! :)
god weekend!
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Super, tak for hjælpen, så vil jeg smide nogle skruer i væggen ! :)
god weekend!
Hvilken type væg snakker vi om. Er det fast mursten eller er det gasbeton? På gasbetonvægge vil jeg rent faktisk foreslå at bruge søm i stedet. Man kan så vidt jeg husker, godt få kabelbakker som sættes op med søm. Og hvis du ikke skal gemme 35 tykke ledninger inde i bakken, så burde det kunne holde. 
Og ellers, så er skruer valget imo.
God weekend U2.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Super, tak for hjælpen, så vil jeg smide nogle skruer i væggen ! :)
god weekend!
Hvilken type væg snakker vi om. Er det fast mursten eller er det gasbeton? På gasbetonvægge vil jeg rent faktisk foreslå at bruge søm i stedet. Man kan så vidt jeg husker, godt få kabelbakker som sættes op med søm. Og hvis du ikke skal gemme 35 tykke ledninger inde i bakken, så burde det kunne holde. 
Og ellers, så er skruer valget imo.
God weekend U2.
 
En skrue holder stadig bedre i gasbeton. Det kan også være end udfordring af slå et søm gennem bunden af en kabelbakke, p.g.a. sidernes højde.  Wink
 
M.v.h.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Super, tak for hjælpen, så vil jeg smide nogle skruer i væggen ! :)
god weekend!
Hvilken type væg snakker vi om. Er det fast mursten eller er det gasbeton? På gasbetonvægge vil jeg rent faktisk foreslå at bruge søm i stedet. Man kan så vidt jeg husker, godt få kabelbakker som sættes op med søm. Og hvis du ikke skal gemme 35 tykke ledninger inde i bakken, så burde det kunne holde. 
Og ellers, så er skruer valget imo.
God weekend U2.
 
En skrue holder stadig bedre i gasbeton. Det kan også være end udfordring af slå et søm gennem bunden af en kabelbakke, p.g.a. sidernes højde.  Wink
 
M.v.h.
Hehe, jo tak det var det også. Ej, selve kabelbakken var bygget til at bruge søm, så der var små huller i forvejen. Men, du har helt ret i at det var en udfordring der krævede en hammer med et ekstra lille hoved. Ellers er jeg enig med din betragtning om at skruer holder bedre, men at det kan være unødvendigt, hvis man ikke skal have så mange kabler i bakken. Søm er trods alt hurtigere at banke i, især hvis man også vil benytte rawlplugs til væggen.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 18:08
Jeg håber nu at der menes ledningskanal og ikke kabelbakke, jeg ville nødigt have kabelbakker i min stue. 
Angående spørgsmålet, så bruger jeg altid skruer til montering, evt med passende plugs. Så burde man også være sikker på at det holder og at de sidder pænt og helt ind til væggen.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 18:30
jeg har brugt de mindste ravplugs og tilhørende torx skruer... DET skidt bliver siddende..
bare sørg for, at du sætter dem op det sted hvor du VED de skal blive siddende det næste lange stykke tid...
 
 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 19:46
Er der ingen gulvlister? Det er der da i min lejlighed, så jeg benytter bare nogle meget små skruer til at skrue direkte ind i listen.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 19:48
Er det nødvendig med rawplugs? Burde da kunne undværes.
- jeg skal have kanaler optil tv og baghøjtaler, så kan jeg ikke bruge fodlisterne :)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 19:53
EmbarrassedDet var så ikke lige til at se. Så lister jeg væk fra det forslag. Er det beton eller mursten, så er det bedst at bruge rawlplugs.

Redigeret af turbo2 - 17-August-2012 kl. 19:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu