recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Q Acoustics Q7000 5.1 surround højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Q Acoustics Q7000 5.1 surround højttalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Q Acoustics Q7000 5.1 surround højttalere
    Sendt: 20-August-2012 kl. 10:43
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 11:20
Tak for en interessant test. Focal Sib har tidligere været testet her på recordere.dk. Kan du sige noget om hvordan de 2 sæt lyder i forhold til hinanden?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Tak for en interessant test. Focal Sib har tidligere været testet her på recordere.dk. Kan du sige noget om hvordan de 2 sæt lyder i forhold til hinanden?

Det var ikke mig, der testede Focal'erne. Men jeg kan sige at Q7000 spiller meget godt op imod f.eks. M1 sættet fra B&W, hvor jeg dog vil sige at B&W'erne performer lidt bedre på 2.1 delen. På 5.1 er det dødt løb.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 11:38
Har du nogen ide om hvordan de klarer sig op mod KEF T205?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Har du nogen ide om hvordan de klarer sig op mod KEF T205?

Jeg har selv haft KEF Q series. De var dobbelt så store, og lød også godt, men jeg har ikke prøvet KEF T205.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:36
Hej Jens.
Fin anmeldese. Men jeg hæfter mig lidt ved, at der står dette under subwooferen:
 
Ekstra udstyr: vægbeslag
 
Det er forhåbentlig til satelitterne? .-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:52
Når sub'en er så flad, kan det da sagtens tænkes at den kan hænge på væggen. Og satellitterne har jo indbygget vægophæng i foden.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

 
Det var ikke mig, der testede Focal'erne. Men jeg kan sige at Q7000 spiller meget godt op imod f.eks. M1 sættet fra B&W, hvor jeg dog vil sige at B&W'erne performer lidt bedre på 2.1 delen. På 5.1 er det dødt løb.



Hvorfor bliver B&W sættet ringere når der spilles musik? 

Jeg kan altså ikke med min bedste vilje forstå, at hvis højttaler X er bedre end Y til at gengive musik, så skulle den ikke også være det hvis der spilles film. Hvad så hvis der spilles musik i filmen?LOL
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Jens.
Fin anmeldese. Men jeg hæfter mig lidt ved, at der står dette under subwooferen:
 
Ekstra udstyr: vægbeslag
 
Det er forhåbentlig til satelitterne? .-)

 
Subwooferen en lidt speciel konstruktion der kaldes en infinite baffle (Det kalder de den selv, men jeg er ikke helt sikker på at det holder teknisk set. I hvertfald ser såkaldte IB subwoofere normalt ret meget ander ledes ud og er MEGET større. - Ofte bruges et tilstødende rum eller en kælder som "kabinet", så subwooferen skal måske nærmere opfattes som en art hybrid mellem en IB sub og en lukket sub).
Den har ikke noget frontstof i almindelig forstand. I stedet er der en plade man skruer på og der spilles så gennem en "slids" i bunden. Jeg formoder at der hører fødder med der hæver subwooferen ved brug på gulvet og at man kan fjerne fødderne ved at hænge den på væggen.
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 20-August-2012 kl. 15:44
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Jens.
Fin anmeldese. Men jeg hæfter mig lidt ved, at der står dette under subwooferen:
 
Ekstra udstyr: vægbeslag
 
Det er forhåbentlig til satelitterne? .-)

Nej. Der findes faktisk et vægbeslag til subwooferen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

 
Det var ikke mig, der testede Focal'erne. Men jeg kan sige at Q7000 spiller meget godt op imod f.eks. M1 sættet fra B&W, hvor jeg dog vil sige at B&W'erne performer lidt bedre på 2.1 delen. På 5.1 er det dødt løb.



Hvorfor bliver B&W sættet ringere når der spilles musik? 

Jeg kan altså ikke med min bedste vilje forstå, at hvis højttaler X er bedre end Y til at gengive musik, så skulle den ikke også være det hvis der spilles film. Hvad så hvis der spilles musik i filmen?LOL

Du læser ikke hvad jeg skriver. B&W performer bedre på 2.1, mens det er dødt løb på 5.1. 

Du kan få god 5.1 lyd ud af mange højttalere men knap så god 2.1 ud af samme. Det er klart den oplevelse jeg har på de fleste satellit systemer jeg har haft og testet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Jens.
Fin anmeldese. Men jeg hæfter mig lidt ved, at der står dette under subwooferen:
 
Ekstra udstyr: vægbeslag
 
Det er forhåbentlig til satelitterne? .-)

 
Subwooferen en lidt speciel konstruktion der kaldes en infinite baffle (Det kalder de den selv, men jeg er ikke helt sikker på at det holder teknisk set. I hvertfald ser såkaldte IB subwoofere normalt ret meget ander ledes ud og er MEGET større. - Ofte bruges et tilstødende rum eller en kælder som "kabinet", så subwooferen skal måske nærmere opfattes som en art hybrid mellem en IB sub og en lukket sub).
Den har ikke noget frontstof i almindelig forstand. I stedet er der en plade man skruer på og der spilles så gennem en "slids" i bunden. Jeg formoder at der hører fødder med der hæver subwooferen ved brug på gulvet og at man kan fjerne fødderne ved at hænge den på væggen.
 
MVH

Ja. Der er faktisk en ring rundt om hele pladen, så lyden kan slippe ud både fra bund og side. Se på billedet. 


Hele dem "rem" der er omkring, er lavet af syntetisk stof ala det man bruger på frontgitre på mange højttalere. Derfor kan der slippe lyd ud i 180 grader.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu