recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Her er rygter om Apple tilladt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Her er rygter om Apple tilladt

 Besvar Besvar Side  <1 7071727374>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 06:55
Jeg krydsposter lige et indlæg fra en anden tråd, da jeg tror, at det kunne have interesse.

Der er kommet benchmarks af udviklerudgaven af Mac Mini med A12Z, hvor den angiveligt ikke kører emulering. Så nu benchmarkes der direkte på CPU og GPU i A12Z.
Kilde: https://9to5mac.com/2020/07/23/apple-silicon-benchmarks-apps/

Jeg tror stadig ikke de fleste har noteret sig, hvor god ydelse der leveres fra en relativt billig chip, der kræver en brøkdel af strømforbruget (og derfor har langt lavere varmeudvikling) ift. typiske x86 CPU og GPU'er.
- På CPU: A12Z matcher standard iMac (2019) og Macbook Pro (2019) på single-core. Stadig bagefter på multi-core.
- På grafik (GPU): A12Z matcher Nvidia GTX 1050 TI og AMD Radeon Pro 555 (se resultater)

Det er vel og mærke fra A12Z, som slet ikke kommer til at være i de ARM-baserede Mac, som Apple vil sælge. Vi må forvente, at A14 eller hvad end de putter år vil yde markant bedre end en 2 år gammel systemchip.

Grunden til min særlige interesse på dette område er, at rygtet går, at ny Apple TV-boks får denne systemchip fra Apple. Dog er jeg stadig ikke sikker på, at rygtet taler sandt. Hvis Apple ville have puttet A12X/A12Z i Apple TV så kunne de jo have gjort det for 2 år siden. Jeg håber stadig på A14.







Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 07:43
det passer nok meget godt med at den vil komme ind i atv, især hvis de virkelig vil pushe ind i gaming markedet som der går rygter om. 

Og jeg er absolut ikke forundret over dens performance. Vi har jo længe kunnet se hvor højtydende den egentlig er især i grafisk sammenhæng. Apple's arm har længe været i stand til at levere performances som Intel ikke engang har været i nærheden af at kunne levere i deres desktop enheder.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 10:17
Jeg spiller allerede flittigt på min Apple TV 4K tilsluttet DualShock og Xbox contorller. Der er nogle rigtig gode spil, som ligger eksklusivt på Arcade før de udkommer på Xbox, PS4, Nintendo og Steam. Men til de mere krævende spil kan man godt mærke, at A10X bliver presset.

Lige for tiden spiller jeg Creaks (virker i øvrigt ikke på tvOS 14), hvilket var et ret sjovt forløb. Sony annoncerede det som PS4 spil på diverse kanaler (sociale medier, deres blog osv.). Ikke mange dage efter udkom det på Arcade som eksklusivtitel i en periode Smile The Pathless som er blandt lanceringstitlerne til PS5 udkommer også på Arcade.

Men ja, der skal selvfølgelig en hel del mere til før Apple kan mænge sig med PS og Xbox.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Når man kun betaler 5/100 % i skat og har en omsætning i europa på 1000 vis mia, så skal de da betale ved kasse A.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/vestager-taber-stor-eu-skattesag-mod-apple 
<div ="dre-fact-__"="" style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px 20px 20px; : relative; caret-color: rgb255, 255, 255; color: rgb255, 255, 255; font-family: Publik, Gibson, gibsonRegular, Arial, sans-serif; font-size: 18px; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><div ="dre-article-__fact--"="" style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px;"><p style="-sizing: border-; margin: 10px 0px; padding: 0px;">Apple har betalt ned til 0,005 procent i skat af sine indtægter fra store dele af Europa, fordi indtægterne blev bogført i Apples europæiske hovedsæde i Irland i stedet for i de respektive lande.



Det kan da godt være, at de kun har betalt det, men det er efter aftale med Irland, så hvad skal EU blande sig i det for? Har vi ingen rettigheder selv, i de individuelle lande?

Selv i USA har de enkelte stater rettigheder, og hvis EU er sure på Irland så kunne de enten håbe på de forsvandt sammen med UK, eller tage kampen op med Irland, kan ikke se hvad det er Apple har gjordt forkert.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 13:14
Ved ikke om det er nyt. Men mit LG TV C8, fortalte mig lige, at Apple TV appen nu er kommet på. Hvis der er nogen som mangler, så er den nu på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 13:24
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 17:58
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 11:04
i hvert fald kommer der et nyt ur. Men Apple plejer at komme med nye OS udgaver når de frigiver noget jern til platformen. Og vi har pt, ios, macos og watchos i betaer. Så mon ikke vi som minimum skal forvente nye mobiler (af en eller anden art), nyt ur, og mindst en ny bærbar/stationær som apple kan smide ud når de går GA på alle OS (og med mængden af betaer vi har haft, så er vi vist ekstremt tæt på at GA). - Både microsoft, Adobe og Autodesk er jo åbenbart helt klar til at gå på ARM med macos. Og deres egne softwareløsninger er også. 
Det bliver interessant at se hvad der sker i næste uge. - uanset hvad. :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 09:07
Med iOS 14 skal i ikke glemme den nye opdatering til AirPods Pro som bl.a. tilføjer “Rumlig lyd” (Spatial audio) og “hurtig skift” (Quick switching) mellem enheder, altså iPhone, Watch, iPad, Mac og Apple TV

Redigeret af janLp - 16-September-2020 kl. 09:22
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 13:43
Ang. Quick switching, så har jeg lige testet det og det virker ikke på tvOS. Ellers er det en fantastisk forbedring 👍🏻
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 21:06
iPadOS - iOS - TVOS/ 14.0.1 er officielt klar nu.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 06:35
Håber rygterne taler sandt :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7071727374>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu