recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Her er rygter om Apple tilladt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Her er rygter om Apple tilladt

 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 74>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det har været muligt at synkronisere iMessage beskeder i mellem MacOS og iOS enheder siden 2012 tror jeg det var. Så når du sender eller modtager en iMessage besked eller en alm. SMS, vil de kunne ses på alle dine enheder både sendt som modtaget.

Jeg har ikke lige fuldt op på det, men det nye i iMessage "beskeder" skulle være at din historik ville blive gemt på en iMessage server, så når du satte en ny enhed op så blev de automatik synkroniseret til den.

Hvis du f.eks. skulle udskifte din f.eks. MacBook Pro eller Mac, så skal man tage en backup fra den gamle maskine og flytte over på den nye. Med iOS når man skifter sin enhed ud, tager man typisk en backup af den, og flytter den over på den nye enhed og derved har du så de gamle beskeder.

Der må være noget galt med din opsætninger.

Du er logget ind på iCloud på din MacBook Pro? Og du kan se din konto under konti i beskeder? Og i denne er der så sat flueben i aktiv? Du vil også kunne se hvilke nummer og emails du vil kunne modtage beskeder på.

Potter du misforstår mig desværre. Du har helt ret i at man kan skrive iMessage fra MacBook osv. MEN hvis man får en ny iPhone eller iPad i dag, så er der ingen beskeder på den. Så er den helt ny. 

Nu er iOS 11.4 udkommet hvor iMessage nu synker med icloud. Dvs. at de beskeder du får på din iPhone kommer over på din mac og andre enheder osv. Det smarte er så at hvis du sletter en besked på iPhone så slettes den besked over alt på alle dine enheder. Det gjorde de ikke før, så havde man flere enheder med Beskeder på, så havde man uens indbakker, da de ikke var i synk. 

Og det er den opdatering jeg mangler til macOS.

Hvis du læser mit indlæg og ser linket, så vil du også se, at der er en ekstra indstilling nu under besked app på macOS. ENABLE MESSAGES ON ICLOUD og så Sync now. Det er den jeg snakker om. 


Redigeret af Chrizzy - 31-Maj-2018 kl. 14:37
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 18:53
Jo, jeg havde misforstået dig. 

Men jeg har nu aldrig selv set det som et problem, da jeg aldrig sletter mine beskeder og laver backup på IOS enheder, og det samtidigt er ret nemt at flytte beskederne fra en gammel Mac til en ny Mac.

1. har en gammel iPhone og vil have en ny iPhone, laver en backup enten via iCloud eller på en Mac og overføre denne til den Iphone, voila alle dine gamle beskeder m.fl. er så på den nye iPhone. og det samme gælder i øvrigt også for iPad.

2. har du så ikke haft en Mac før, og endelig for en, ja så kommer dine GAMLE beskeder ikke med over pr. automatik i beskeder, men det har der været råd for med programet, anytrans.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 19:10
Hvis du benytter beta OS 10.13.5 så virker sync i beskeder på din Mac, prøvet lige på min MacBook Pro
Det virker ikke på 10.13.4. 
Som du selv er inde på så er det ikke muligt at sætte flueben da det ikke findes tilgænglig på 13.4
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 21:47
Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg synes nu at sync med beskeder i iCloud er genialt. Jeg har fx lige fået en ny iPad, hvor jeg rigtig gerne ville have mine beskeder med over på, og det er jo rigtig nemt og smart med iCloud sync.

Derudover, så sker det RIGTIG tit, at de beskeder, som jeg i løbet af dagen modtager på min iPhone, de IKKE kommer over på min MacBook når jeg åbner den når jeg kommer hjem. Det er rigtig irriterende, for at sige det rent ud.

Og sidst men absolut ikke mindst, så går mit OCD helt amok, når de beskeder jeg sletter på min iPhone IKKE bliver slettet på min MacBook Pro og nu også iPad, men de kører hver deres liv. Med det nye med beskeder i iCloud sync er det helt genialt, når man sletter en besked på én enhed, så slettes de jo over alt, så alle ens enheder har de samme beskeder.

Men jeg må jo bare vente på, at macOS opdateres.

Tak!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 20:31
Apple TV OS på ATV 4K, kommer der nu Dolby Atmos lyd. Det bliver bare godt. Og gratis opgradering på de film som har.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Apple TV OS på ATV 4K, kommer der nu Dolby Atmos lyd. Det bliver bare godt. Og gratis opgradering på de film som har.

Forkert tråd. Det du skriver er jo ikke et rygte Wink
Oh det er jeg ked af. Det er så fedt, så det skulle bare op. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 10:59
Prøver her i stedet for.

Jeg har købt et par forskellige, trådløse opladere til min iPhone X. Men de fleste er bare super glatte, så ville høre, om der er nogen som har en ide, til noget som kan tapes på, eller noget andet. Bare noget som fjerne det glatte.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

<span style="font-family: inherit; color: rgb37, 44, 47; font-size: 13px;">Apple TV OS på ATV 4K, kommer der nu Dolby Atmos lyd. Det bliver bare godt. Og gratis opgradering på de film som har.</span>


Forkert tråd. Det du skriver er jo ikke et rygte Wink


Hvad så med at den næste iPhone får USB port istedet for lightning

Er det stadig et rygte, eller er der nogen der ved mere end mig ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

<span style="font-family: inherit; color: rgb37, 44, 47; font-size: 13px;">Apple TV OS på ATV 4K, kommer der nu Dolby Atmos lyd. Det bliver bare godt. Og gratis opgradering på de film som har.</span>


Forkert tråd. Det du skriver er jo ikke et rygte Wink


Hvad så med at den næste iPhone får USB port istedet for lightning

Er det stadig et rygte, eller er der nogen der ved mere end mig ?
Det har været et rygte de sidste par år, men mon ikke, at det snart kommer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2018 kl. 20:15
Prøver her i stedet for.

Jeg har købt et par forskellige, trådløse opladere til min iPhone X. Men de fleste er bare super glatte, så ville høre, om der er nogen som har en ide, til noget som kan tapes på, eller noget andet. Bare noget som fjerne det glatte.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 20:33
Ikke et rygte:

iOS 11.4.1 er ude nu.
/zemo/
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg synes nu at sync med beskeder i iCloud er genialt. Jeg har fx lige fået en ny iPad, hvor jeg rigtig gerne ville have mine beskeder med over på, og det er jo rigtig nemt og smart med iCloud sync.

Derudover, så sker det RIGTIG tit, at de beskeder, som jeg i løbet af dagen modtager på min iPhone, de IKKE kommer over på min MacBook når jeg åbner den når jeg kommer hjem. Det er rigtig irriterende, for at sige det rent ud.

Og sidst men absolut ikke mindst, så går mit OCD helt amok, når de beskeder jeg sletter på min iPhone IKKE bliver slettet på min MacBook Pro og nu også iPad, men de kører hver deres liv. Med det nye med beskeder i iCloud sync er det helt genialt, når man sletter en besked på én enhed, så slettes de jo over alt, så alle ens enheder har de samme beskeder.

Men jeg må jo bare vente på, at macOS opdateres.

Tak!

En ting der gik mig meget på var at når man havde besvaret en besked, et opkald eller en mail så stod den stadigvæk som en notifikation på ens andre enheder? Har de løst dette også? 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 74>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu