recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Her er rygter om Apple tilladt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Her er rygter om Apple tilladt

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 74>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 08:44
Apples tvOS kan godt håndtere Dolby TrueHD (uden Atmos). Det er Atmos i TrueHD, som pt. er begrænsningen Smile

Den specifikke app, f.eks. Infuse, skal dog være licenseret til at måtte bruge TrueHD på Apple TV. Det er den, hvis man køber pro-udgaven.


Redigeret af Rasmus Larsen - 10-Juni-2020 kl. 08:45
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apples tvOS kan godt håndtere Dolby TrueHD (uden Atmos). Det er Atmos i TrueHD, som pt. er begrænsningen Smile

Den specifikke app, f.eks. Infuse, skal dog være licenseret til at måtte bruge TrueHD på Apple TV. Det er den, hvis man køber pro-udgaven.

På en ambeo får jeg et pcm signal når jeg kører en truehd fil?
Det er dog 8 kanals skriver min Sennheiser app - men pcm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 11:30
Ja, 7.1 er vel 8 kanaler :-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 22:02
Jeg er ved, at hente iPad OS 14 beta. Nu bliver det spændende hvordan det er. Er der andre, som skal have det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er ved, at hente iPad OS 14 beta. Nu bliver det spændende hvordan det er. Er der andre, som skal have det?
Er også igang med at installere ...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er ved, at hente iPad OS 14 beta. Nu bliver det spændende hvordan det er. Er der andre, som skal have det?
Er også igang med at installere ...
Det gik faktisk ret hurtigt, med at hente det. Indtil videre kører det ret godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 07:16
Var der nogen snak om hd (film) lydformater på deres seneste event her?

 - Jeg har et lille håb om at Apple håber sammen med Sonos på den bølge der
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, 7.1 er vel 8 kanaler :-)

Jep jep - men det var mere om det outputtet som 7.1 eller 5.1.2.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, 7.1 er vel 8 kanaler :-)

Jep jep - men det var mere om det outputtet som 7.1 eller 5.1.2.

Atmos outputtes ikke som kanaler. Det er jo objekt-baseret lyd. Signalet har en "bed" af 7.1 (dels for at præ-mikse helheden lydbilledet, dels for bagudkompatibilitet) og dertil lydobjekter ovenpå Smile
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, 7.1 er vel 8 kanaler :-)

Jep jep - men det var mere om det outputtet som 7.1 eller 5.1.2.

Atmos outputtes ikke som kanaler. Det er jo objekt-baseret lyd. Signalet har en "bed" af 7.1 (dels for at præ-mikse helheden lydbilledet, dels for bagudkompatibilitet) og dertil lydobjekter ovenpå Smile

Ok ok. Så når jeg får lyd i alle kanaler på en ambeo (altså og de opadvendte), så kan det ligeså vel være fra et 7.1 traditionelt og ikke atmos?

Jeg spørger fordi at jeg på ATV, eks fint får besked om atmos på Netflix og apple+. 
Mens jeg på mit tidal abonnement fik en besked om at mit system understøttede atmos, men den skrev intet i displayet da jeg afspillede noget atmos numre. Så jeg aner ikke om jeg hører tidal atmos eller ej:)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 12:22
Har desværre ikke erfaring med Tidals Atmos endnu. Ambeo har en up-miks funktion - er den slået til?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Har desværre ikke erfaring med Tidals Atmos endnu. Ambeo har en up-miks funktion - er den slået til?
Ja jeg har prøvet både med og uden - det er er 2 kanals input der outputtes skriver min app ihvertfald
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 74>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu