recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5 channel AV Control Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5 channel AV Control Center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Emne: 5 channel AV Control Center
    Sendt: 16-Juni-2004 kl. 09:54

Så blev det onsdag morgen og som sædvanlig var der kø foran Aldi. Ca 20-25 mennesker! Dagens elektronik godbid bestod af en DVD afspiller i spacey design, en 5 channel AV Control Center og NorthQ NQ20000 DVD kabelsæt.

 

DVD afspilleren lod jeg stå i stakken (der var 60 af dem), men de gik mildt sagt som varmt brød. En enkelt ældre herre skulle have afspilleren ud af æsken før han kunne foretage det svære valg til 369 kr (der er fuld returret i Aldi). Wink

 

Personligt var jeg der for Control Centeret til kun 169 kr. Det er en SCART omskifter box med 4 SCART indgange og en SCART udgang. Derudover er der 5 phono video+lyd indgange og en phono udgang. Med  i kassen var også et phono/SCART converter stik, 3 rimeligt gode phono ledninger (med forgy… guld farvede stik), Big smile strømforsyning, fjernbetjening dansk og engelsk vejledning. Nu kan fjernbetjeningerne da snart ikke blive mindre!  Vejledningen fortæller at det er muligt at skifte batteri på fjernbetjeningen og henviser til et billede der ikke er der. Cry

Selve boxen fremstår i alu-look med spejlfront (et beskyttelses plastic skal lige fjernes). Strømforsyningen er som nævnt ekstern.

En hurtig test viser at boxen virker efter hensigten. Der kan skiftes mellem de 4 SCART indgange og dermed kan et fjernsyn med kun en SCART indgang pludselig have 4 indgange. Ikke ringe. Tongue

Billedkvaliteten nedsættes kun ubetydeligt. Ved denne hurtige test er der ikke nogen umiddelbar kvalitets tab at se og der er ikke noget over'hør' mellem kanalerne. Fint nok - og så til den pris.

Interessant er det at man ikke kan bruge phono indgange og SCART udgang eller omvendt. Det betyder faktisk at man har en to gange fire (fem) kanals omskifter (ikke prøvet efter). Wink

Yderligere oplysninger skulle være muligt fra  www.yellowcanary.net Angry

 

NorthQ kabelsættet udmærker sig primært ved antallet af mellemstik der muliggør de mystiskeske kombinationer. Hvert enkelt af disse mellemstik koster normalt mere end hele kabelsættet. Tro ikke at de 10 meter kabel forbedre kvaliteten. Clap Bliver farverne matte og billedet uskarpt, så har du bruge et for langt kabel. Det er trods alt ikke alt man får for 40 kr!

Hilsen

Michael Sørensen

Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2004 kl. 15:51

Jeg har også købt control centeret i Aldi, men jeg har lidt problemer med at få det til at virke (tilfredsstillende)!

Mit problem er, at billedet skifter umotiveret mellem 4:3 (fjernsynets format) og 16:9. Det gælder både min SAT-modtager og min trådløse modtager, når jeg forbinder den via SCART (men ikke, hvis den forbindes direkte via phono. Jeg ved ikke, om det kan være mit TV, der er galt på den, men da problemet ikke opstår, når enhederne forbindes direkte til TV går jeg ud fra, at det enten er boksen, der bliver forvirret, eller at den gør noget ved signalet, som forvirrer TV'et.

Er der andre, der har oplevet dette eller har gode bud på, om der er noget, jeg kan gøre ved det?

Mvh
Thomas

Til top
hedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2004 kl. 08:02

Hej

Jeg har også købt er 5 channel AV Control Center som jeg også mener fungere tilfredsstillende.

Men min fjernebetjening virker ikke, er der andre som også har haft de problemer. ?

Med hensyn til diagram for batterieskift i fjernebetjeningen kikkede jeg også forgæves.

Men der sidder en lille udløser som man skal skubbe mod midten af fjernbetjeningen så kan man trække batteriet ud.

Eller er det et rigtigt fint produkt til prisen.

Bravo Aldi

Henrik

 

 

 

 

 

 



Redigeret af hedi
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2004 kl. 11:36

 

Hej Henrik. Min box fungere perfekt incl fjernbetjening. Jeg er faktisk blevet ret glad for den.

Jeg kan ikke hjælpe Thomas, mere end jeg gjorde i nyhedsgruppen. Det er muligt at alle ledninger ikke er ført igennem alle SCART stikkene og at det er det der giver problemet.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
hedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2004 kl. 11:53

Hej Igen

Det er desværre min fjernbetjening som ikke duer.

Har været i Aldi

Kan ikke få sendt den til rep. men kan få mine penge tilbage i de næste 3 år.

Det er garantien på produktet

Men jeg beholder den, idet den jo ellers virker rigtig godt.

Henrik

 

 

 

 

 



Redigeret af hedi
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2004 kl. 15:20
Har du tjekket om der er strøm på batteriet?
Mvh Jesper
Til top
hedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2004 kl. 19:38

Jeg har tjekket om det var batteriet der var problemer med.

Min mor har også købt en 5 channel AV Control Center og hendes fjernbetjening fungerer som den skal. 

Har prøvet, at bytte om på batterierne det hjælper ikke min fjernbetjening er død.

Henrik

 

 

 

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 22:44

hej Thomas , jeg har samme problem som dig, når startstik går gennem aldi's 5-controller, skifter billede til 16:.9. Det dur ikke da jeg vil bruge 4:3. Jeg vender tilbage , hvis jeg finder løsning.

Det er kun min analog parabol, som skifter til 16:9 min vhs video gør ikke, tilgengælg synes jeg lyden svækkes noget ved at gå gennem 5-controller

MVH larsen



Redigeret af larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu