recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærkere med Home Theater input
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærkere med Home Theater input

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mine damer og herrer, hvis ikke I kan se fidusen, så lad være.

Men Otto har skåret det ud i pap i beskeden 30 juli - 2013 kl 20.53 side 6 i denne tråd

Man kan vel godt debattere for og imod uden du skal føle dig trådt på tæerne. Det er heller ikke sikkert folk er enige med "Otto" vel?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mine damer og herrer, hvis ikke I kan se fidusen, så lad være.

Men Otto har skåret det ud i pap i beskeden 30 juli - 2013 kl 20.53 side 6 i denne tråd


Man kan vel godt debattere for og imod uden du skal føle dig trådt på tæerne. Det er heller ikke sikkert folk er enige med "Otto" vel?

Føler ikke der er nogen der træder.
Det er vel ikke et spørgsmål om at være enige med nogen. Det er uomtvistelig fakta, at den korteste signalvej gir det bedste resultat. På en forstærker med HT input, bruges kun udgangs forstærkeren på stereoforstærkeren til effekt for fronterne. Og til stereomusik ledes musikken udenom surroundkredsløb, da kilderne sættes direkte til stereoforstærker.

Redigeret af Kampus - 26-November-2017 kl. 21:55
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Må indrømme at jeg også har svært ved at se fidusen.
Jeg har ikke læst Ottos indlæg, men det kan siges meget simpelt:
Hvis du gerne vil høre musik i stereo på dine surround-fronter, men du ikke ønsker musikken sendt gennem din surround-reciever, er en forstærker med HT Bypass den metode, der giver mindst nørkleri, når du skifter mellem musik og film

Hvis du derimod er ligeglad med, at musikken bliver sendt gennem din surround-receiver, og du ønsker at fortsætte med at være ligeglad, er det her ikke en tråd for dig.


Redigeret af Allan Olesen - 26-November-2017 kl. 22:24
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 08:24
Hej
Jeg har fået tilbudt en Denon PMA-1500AE til en fin pris, og den har jo HT-input. Men som jeg ser det, er det en knap på fronten der skal aktiveres ved at trykke ind eller ud. Så den er vel ikke super bevendt så, er den. For så kan funktionen jo ikke styres med remote? :(
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hej
Jeg har fået tilbudt en Denon PMA-1500AE til en fin pris, og den har jo HT-input. Men som jeg ser det, er det en knap på fronten der skal aktiveres ved at trykke ind eller ud. Så den er vel ikke super bevendt så, er den. For så kan funktionen jo ikke styres med remote? :(

Nu er det vel ikke strengt taget en funktion, der kræver remote. Du kan jo heller ikke fjernstyre ilægning af DVD/BD-skiver? Enten hører man stereo, og så står forstærkeren med den ene indstilling, eller også hører man film, og så er det den anden indstilling.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 09:31
Hvad er det for en knap man trykker ind?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:38
@Dreams - Nej, men jeg kan startede mine rippede film fra sofaen. Det samme kan jeg med mine FLAC filer.

@Naiera - Det på billedet her, hvor den skal trykkes ind for at aktiveres og trykkes ud for at deaktivere:


Redigeret af Nagash - 27-Marts-2018 kl. 20:27
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

@Dreams - Nej, men jeg kan startede mine rippede film fra sofaen. Det samme kan jeg med mine FLAC filer.

@Naiera - Det på billedet her, hvor den skal trykkes ud for at aktiveres og trykkes ud for at deaktivere:

Jo, men hører du et par FLAC-filer for så at se lidt af en film for så at høre endnu et par numre? 

Vel er vi alle forskellige, men når jeg ser film, ser jeg film. Og det vil altså ikke genere mig at skifte mellem musik og film på en knap på forstærkeren. Forudsat naturligvis, at den ellers opfylder mine behov.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 16:16
Ja, men så er det jo en fin receiver til dit forbrug. Den passer bare ikke til mig så. Og nu kører jeg også med en Harmony remote, hvor det er rart man bare trykker på en aktivitet, og så tænder den ellers for alt det relevante og sætter dem til den kanal/indgang, de nu engang skal. Sådan en bruger jeg netop, for at gøre det hele kone/børnevenligt, uanset hvor mange enheder jeg har. Og jeg finder det sgu da irriterende, at skulle slå den knap til eller fra hver gang. Jeg bruger mit HIFI stort set 50/50 til musik og TV/film. Begge dele flere gange om dagen. Det bliver sgu et irritationsmoment, hvis jeg lige har sat mig godt til rette i sofaen og sætter en film på, for så at finde ud af, at der ikke er lyd i fronterne.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 17:24
Jeg vil gerne have den fint prissatte forstærker
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 20:08
Tror stadig den er på Brugt HIFI Danmark på FB. Den koster 2500kr
Ellers er der en på DBA til 3000kr
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 22:28
Det der fjæs-noget bruger jeg ikke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu