|
Pana GT30. Hvilken ekstern harddisk virker ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-September-2012 kl. 12:05 |
Hej
Hvilken ekstern HD kan jeg vælge som virker som HD optager til et Panasonic GT30Y? Jeg har en Samsung USB 500 GB HD som lader op gennem usd stikket og den virker i hvertfald ikke til det
|
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
På G20 har jeg haft og har fortsat med G30 gode erfaringer med Lacie 2,5" og Iomega, også i 2,5". De kan køre med den strøm, der er i USB-stikket.
Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Skal man købe en USB 2.0 eller 3.0 til dette formål?
...... og hvad er iøvrigt forskellen?
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
USB 2.0 rækker fint, men tag USB 3.0, hvis du kan finde det til omtrent samme pris.
Vælger du senere at bruge disken som eksternt lager til en pc med USB 3.0 port, er den teoretiske overførsel ca. 10 gange hurtigere end USB 2.0. USB 3.0 er bagudkompatibel med USB 2.0, naturligvis med tilsvarende lavere overførselshastighed. Mig bekendt findes der ikke tv med USB 3.0, men USB 2.0 rækker så også som anført udmærket til optagelse af HD-kanaler. Denne har jeg selv brugt i halvandet år. 500 Gb Lacie USB 2.0 http://www.edbpriser.dk/harddisk/lacie-rikiki-harddisk-500-gb-id-711525.aspx Edit: kunne ikke få link-funktionen til at virke, så du må desværre selv copy/paste. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 11-September-2012 kl. 11:03 |
|
![]() |
|
Hmm typisk at jeg så lige har bestilt en med 3.0. Jeg bestilte den WD fra første svar. Skal jeg skynde mig at prøve at annullere ordren
|
|
![]() |
|
Næ, den har jo USB 3.0 til samme pris, så det er da fint.
Passer den så til dit tv. Altså at tv'et kan levere den strøm, som kræves af WD'en, så er det jo perfekt nok. Og du kan som anført senere vælge at bruge den til et andet formål sammen med din pc, hvis den har USB 3.0. I mit forrige svar burde jeg måske have skrevet, at forskellige forhold i praksis begrænser, hvor meget hurtigere USB 3.0 er end 2.0. Men teoretisk skulle den være god nok ![]() |
|
![]() |
|
OK troede bare et øjeblik at de havde forskellige stik 2.0 og 3.0 men det fortæller lidt om min indsigt :-)
Da første svarer jo har god erfaring med den vælger jeg at satse på at det spiller
![]() |
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Vær opmærksom på, at UBS harddiske som strøm fødes gennem USB porten tit fejler, hvis USB kablet er for langt og/eller for tyndt. Der er simpelhed et for stort spændingsfald over kablet.
Virker harddisken ikke, så prøv altid med det USB kabel som fulgte med harddisken, det er normalt demissioneret til ikke at have større spændingsfald end harddisken kan leve med. Er kablet for kort, må man ud og lede efter et længere med også tykkere kabel. Det er også no-go at sætte en sådan harddisk på en USB hub - med mindre USB hub'en strømfødes fra sin egen power adaptor. Jeg ved naturligvis ikke, om dette er grunden til den harddisk du har prøvet med ikke virker, men det kunne være et bud. |
|
![]() |
|
Så det sikre valg er en med ekstern strøm?
Den jeg har nu har ret kort kabel og var sat direkte i TV'et. Tv'et identificerede at den var der med kom med en eller anden fejlmeddelelse
|
|
![]() |
|
Er dette et sikrere valg?
|
|
![]() |
|
Den harddisk fra CDON har jeg selv gode erfaringer med i andre sammenhænge.
Panasonic godtager vist ikke harddiske over 1 Tb, så jeg har ikke prøvet det af med dem, jeg har, da de er noget større. Det er muligt, at en ekstern harddisk med egen strømforsyning er vejen frem, hvis du vil være sikker på at få leveret strøm, men i de forskellige tråde, der har været om harddiske til Panasonic-tv, har jeg ikke hørt den nævnt. Her kan du jo så melde tilbage, om den virker med Panasonic. :-) Vil du undgå at opfinde den dybe tallerken, kan du gå med Lacie, som ppradio.dk som autoriseret Panasonic-forhandler solgte til deres tv i en periode. Dens ledning er i øvrigt 17 cm. incl. stik, så kortere bliver det næppe, hvis du ønsker at tape den pænt bagpå. Ellers prøv at google dette forum. Der har været andre tråde med samme emne, for jeg kan ikke lige huske, hvilke andre eksterne harddiske med og uden ekstern strømforsyning, der ellers har været nævnt. Lacie anvendes af flere herinde, men ellers har du jo tidligere på dagen fået anbefalet en af brugeren Datamax, som du vist havde lagt et køb på. Den fungerede jo også tilfredsstillende uden ekstern strømforsyning. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |