recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 39>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 


Hvilken remote bruger du på din ipod touch?

Har ingen anelse om hvad der virker, da jeg ikke har noget Apple, så ved ikke om det her link kan bruges?

http://www.makeuseof.com/tag/3-free-xbmc-remote-apps-iphone-ipad/

Jeg mener det er den "officielle" XMBC remote,,, som kostede lidt mønter,
men vil da lige kigge nærmere på øvrige remote apps.
 
Jeg bruger primært min iPad som remote, og har købt den app der hedder XBMC Constellation.
 
Den findes også i en free udgave, som jeg bestemt syntes er værd at tage et kig på.

Der er desværre en del apps jeg ikke kan installere da det er en Ipod af ældre model, som ikke kan opdateres til nyere iOS. Cry
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:50
Er de blevet færdige med deres Android remote app?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 13:25
Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

Dog får jeg en error når jeg bruger den til at starte mit mediecenter op via WOL. Det virker stadig, der kommer bare et par boks op med en fejlbesked. Ved ikke om det er fordi jeg har sat noget forkert op... Nogen der har erfaring med det? Det er en "no route to host" error, mener jeg der står...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

Dog får jeg en error når jeg bruger den til at starte mit mediecenter op via WOL. Det virker stadig, der kommer bare et par boks op med en fejlbesked. Ved ikke om det er fordi jeg har sat noget forkert op... Nogen der har erfaring med det? Det er en "no route to host" error, mener jeg der står...

Mon ikke det er fordi du har sat ventetiden for lavt. Under opsætning for din host, er der et punkt der hedder "Wait after WOL in seconds" Der vælger du hvor mange sekunder der skal gå, før den betragter din HTPC som "ikke tilgængelig" Hvis nu den står til fx. 60 sek, men din HTPC tager 90 sekunder om at blive klar, ja så kommer den selvfølgelig med en fejlmeddelelse :)
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

Dog får jeg en error når jeg bruger den til at starte mit mediecenter op via WOL. Det virker stadig, der kommer bare et par boks op med en fejlbesked. Ved ikke om det er fordi jeg har sat noget forkert op... Nogen der har erfaring med det? Det er en "no route to host" error, mener jeg der står...

Mon ikke det er fordi du har sat ventetiden for lavt. Under opsætning for din host, er der et punkt der hedder "Wait after WOL in seconds" Der vælger du hvor mange sekunder der skal gå, før den betragter din HTPC som "ikke tilgængelig" Hvis nu den står til fx. 60 sek, men din HTPC tager 90 sekunder om at blive klar, ja så kommer den selvfølgelig med en fejlmeddelelse :)

Det er desværre ikke helt så nemt. Har prøvet at sætte den højere, men fejlen kommer stort set lige så snart jeg har trykket på "power on". Der er også en "socket read timeout in milliseconds" i settings, men den er den også upåvirket af...

Må bare kigge lidt mere på deres forum. Har ikke gjort så meget ved det endnu, da det jo virker alligevel. Dovenskaben længe leve  Confused
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:31
Strange... Jeg oplever ellers ikke det problem. Jeg har kun sat WOL op på min Galaxy Nexus, og oplever ikke noget problem. Jeg har dog ikke fået rodet med det på min tablet endnu.
Men jeg bruger det nu stort set heller ikke, da jeg kan tænde min HTPC fra slukket tilstand, med min remote.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

 
Ok, læste det kun ganske kort, men synes der stod noget om, at det skulle komme.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

 
Ok, læste det kun ganske kort, men synes der stod noget om, at det skulle komme.
Jeg er bange for, at et år ikke engang kan gøre det. Det er næsten 2 år siden jeg prøvede det første gang. Jeg fik min første Android telefon i november 2010, og der kan jeg huske, at det var en af de første apps, jeg installerede. Og der var ingen tegn på, at app'en var hel ny der, for det var vidt omtalt på deres forum allerede der.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

 
Ok, læste det kun ganske kort, men synes der stod noget om, at det skulle komme.

Det du kan have læst om er xbmc til android, ikke en xbmc remote. De er i øjeblikket igang med at betateste xbmc til android. Ikke en lite udgave, ikke en tynd klient, men en fuldblods xbmc. Jeg er MEGET spændt på hvordan det kommer til at køre når de slipper det løs på play Big smile
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Det du kan have læst om er xbmc til android, ikke en xbmc remote. De er i øjeblikket igang med at betateste xbmc til android. Ikke en lite udgave, ikke en tynd klient, men en fuldblods xbmc. Jeg er MEGET spændt på hvordan det kommer til at køre når de slipper det løs på play Big smile

Jeg sprang ud i det og modtog sådan en her i morges: http://www.myhdplayer.de/Android-TV-Box/Bluetimes-BT3584DA-Android-4-0-Smart-TV-Box.html?refID=9&gclid=CKGp-M_cjLICFUE-3god4ykAwQ

Boksen er efter sigende identisk med de Pivos XIOS som sponserer udviklingen af xbmc til android. Jeg ville gerne have støttet Pivos, men dels har jeg ikke kunnet finde sådan en XIOS til salg herhjemme og dels så har jeg brug for den toslink port Bluetimes boksen har.

Under Firmware på den tyske hjemmeside hentede jeg den betaversion af xbmc der ligger der og det ser ud til at køre rigtigt fornuftigt. Den tumler optagede HD udsendelser og rippede DVD helt fint, uden mindste form for hakken, totalt smooth. Jeg har ikke fået testet med et bluray rip endnu da min nas besluttede sig for at smide en disk igår aftes (komplet urelateret til Bluetimes boksen, bare bad luck at den lige havde fået nok dagen før jeg skulle lege med ny hardware). Jeg skal nok melde tilbage når jeg får rippet et par blurays og testet med dem.

Lidt beta er xbmc'en, men de er bestemt på rette kurs. Da jeg ville tilslutte min nas valgte jeg server og drev og blev spurgt om brugernavn og kodeord. I xbmc popper der sådan et skærmtastatur op hvor man normalt kan suse rundt med piletasterne på fjernbetjeningen, men lige netop det virker ikke i den beta jeg bruger så jeg måtte finde usb tastatur frem. Endvidere kan jeg ikke få xbmc til at vælge anden opløsning end 1280x720, selv om jeg har sat det generelle android interface til at køre 1080p. Tv'et skriver 1080p, androidinterfacet siger 1080p men xbmc insisterer på at output'te 1280x720 uanset hvor meget jeg klikker på knapperne til at vælge andre opløsninger.

Der følger en fin, lille fjernbetjening med der næsten kan nå hen til min siddeplads i sofaen. Jeg har ca. 4 meter over til der hvor boksen står og den ser ud til at række omkring 3,5 meter hvilket vil sige at den reagerer når jeg strækker armen ud i retning af boksen, men ikke når jeg ligger og flyder i vanlig stil med fjernbetjeningen på brystkassen. Jeg formoder det kan løses når jeg får lært min Harmony remote at snakke med boksen, ellers må boksen flytte en smule tættere på.

Den har instant power on og power off med mindre man hiver strømmen fra. Den bruger et lille minuts tid (et skøn) på at starte efter strømmen har været fjernet. Når man bare bruger powerknappen på remoten er det instant både on og off og den husker hvor man sidst var - dvs. det kan lade sig gøre at efterladen den i xbmc og glemme android interfacet bagved hvis man vil.

Selve android interfacet er ret tungt at betjene med remoten. Med keyboard og mus fungerer det rimeligt, sådan til lidt let surf og den slags. Hvis man ryger ud af xbmc kan man sagtens manøvrere tilbage med remoten, så jeg tror min bliver dedikeret xbmc maskine uden tastatur.

Absolut positive tegn og en langt mere helstøbt løsning end den Apple TV2 med xbmc jeg også har. Min ATV2 har bare aldrig afviklet xbmc ordentligt, den bar tydeligt præg af ikke at være for slap til opgaven. Androidboksen virker langt meget rigtig til opgaven, video playback ser ud til at være på plads (med forbehold for hvordan den tumler en bluray) og de bugs den har ser ud til at være småting i interfacet. Det skal nok blive godt når de officielt frigiver xbmc til android.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 22:56
Nå, jeg fik forsøgt mig med en ripped bluray og det hakkede godtnok en del, så den er ikke helt grydeklar endnu, den android boks eller måske nærmere den xbmc beta..
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 08:23
ok. Erdet ikke noget med at man er nødt til at flashe firmwaren fra Pivos også? altså for at få HW acceleration?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu