|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
lunde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2006 Status: Offline Point: 226 |
![]() Sendt: 27-April-2006 kl. 18:43 |
||||
Hejsa,
Jeg har netop købt Sony KLV-V32A10E 32" LCD TV, og dette har bla. en HDMI indgang. Har i samme omgang tænkt over et Pioneer RCS-606H komplet surround system med HD optager, men dette system har vist ingen HDMI udgang som jeg kan koble til mit TV. Nu til spørgsmålene: 1. Er det noget skidt at surround systemet ikke har HDMI udgang, når jeg nu vælger at bruge ca. 10.000,- på et sådan system? 2. Hvordan kobler jeg det system sammen med mit nye TV uden brug at HDMI, er det bare via SCART-stik? Opnår jeg så samme kvalitet på mine DVD film? 3. Jeg vil også gerne kunne koble min PC til dette TV, hvordan gøre dette bedst, så jeg får den bedste kvalitet? Hvilke tilslutninger er nødvendige i mit TV og i min PC? Håber der er et par venlige sjæle der vil hjælpe mig :) /Lunde |
|||||
![]() |
|||||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||||
Jeg synes i hvert fald det er synd ikke at udnytte mulighederne. Køb en dvd-afspiller med hdmi ud. De kan fås til 999 kr. men overvej at bruge lidt mere.
Ja, men der er sikkert også andre udgange på dvd'en og tilsvarende indgange på tv'et.
Nej
Pas |
|||||
![]() |
|||||
mattias.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Status: Offline Point: 63 |
![]() |
||||
Kender ikke specifikationerne på det TV, men går udfra at det kan køre 1:1 pixelmapping over VGA porten - så det eneste du skal tjekke er at du spytter den korrekte opløsning ud af PC'en Der findes flere test-billeder som kan tjekke om du kører 1:1 pixelm. - søg i forummet efter mere info |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det surround system jeg har kigget på, er et samlesæt med dvdafspiller, højtalere og sub til ca. 10.000 kr. Hvis jeg bare anvender scartkabel fra dvd til tv (som jeg altid tidligere har gjort), giver det så ikke stadig god billedkvalitet? Hvordan skulle jeg ellers forbinde tv og dvd, hvis jeg ikke har mulighed for hdmi og og scart ikke giver god nok kvalitet? Der er vel ik rigtigt andre muligheder? |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Ved ikke lige om mit TV har det der pixelmapping, og kan ik lige finde det ud fra dets specs på sonys hjemmeside?? Men for at forbinde min PC til min TV, skal det så gøres via DVI stikket på mit grafikkort til HDMI stikket på TV'et? Hvad nu, når jeg kun har et DVI stik i mit grafikkort? |
|||||
![]() |
|||||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||||
Jeg troede du med "samme kvalitet" mente samme kvalitet som med hdmi. Men hvis du bruger scart så køb i det mindste et ordentlig scartkabel. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Nu er jeg vist lidt forvirret :) Jeg har i forvejen et dyrt scartkabel fra techlink til 300 kr, og det har givet et bedre billede med det system jeg har nu. Med det 'dyre' scartkabel jeg har nu, vil jeg så godt kunne opnå en god billedkvalitet ved at forbinde det surroundsystem jeg har kigget på med mit nye LCD TV? |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jeg er også forvirret - du snakker om "samme" og "god" kvalitet. "God" er subjektiv og "samme" - så skal jeg vide hvad du sammenligner. Men kort sagt: du kan bruge scart mellem dit lcd tv og dvd. Hvad du så synes om kvaliteten skal jeg ikke kunne sige. Redigeret af Stampe - 27-April-2006 kl. 21:15 |
|||||
![]() |
|||||
Jenning ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||||
Hej Du kunne alternativt bruge komponent, det skulle efter sigende give en rigtig god billedkvalitet, har dog ikke selv prøvet
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |