recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Q Acoustics Q7000 surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Q Acoustics Q7000 surroundsæt

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Now-in-stereo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Branchemedlem

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Now-in-stereo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Jeg har i lang tid ønsket mig surround i stuen og jeg tror det her tilbud er det helt rigtige for mig :-)

Der er dog to problemer/spørgsmål:
1. Mit nuværende stereo setup indeholder to Dali Concept 6 højttalere. Vil det være helt tosset at beholde dem og så kun bruge center- og baghøjttalere fra Q Acoustics systemet?
2. Hvilken forstærker anbefales til sådan et system? Her tænker jeg på, hvor kraftig den bør være...der er jo surround receivere til 3000 og nogle til det ti-dobbelte :-)

Jeg håber der er nogle der byder ind med råd og vejledning! Tak
Jeg synes bestemt at du skal bruge alle Q Acoustic højttalerne, de er lavet til at spille sammen og de lyder fantastisk også til alm musik.
 
MHT til Recievere, vil jeg anbefale en model til 5000,- og op.
 
De bedste hilsner
 
Kurt
Til top
Now-in-stereo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Branchemedlem

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Now-in-stereo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af plbagger plbagger skrev:

Super spændende tilbud. Jeg har egenligt samme spørgsmål som madsL (blot har jeg Avance Delta 3 højtalere og en Pioneer VSX-921 forstærker).

Hvad koster det at tilkøbe ekstra sidehøjtalere / center højtaler ?
Det vil blive muligt at købe et sæt sattelitter mere til fx 7.1. De kommer til at koste 1300,- pr. sæt .
 
Der er 2 sæt i hvid hjemme pt (a 2 stk sattelitter) og der kommer flere i løbet af nogle uger.
De kan selvfølgelig efter sendes fragt frit.
 
De bedste hilsner
 
Kurt 
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Now-in-stereo Now-in-stereo skrev:

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Jeg har i lang tid ønsket mig surround i stuen og jeg tror det her tilbud er det helt rigtige for mig :-)

Der er dog to problemer/spørgsmål:
1. Mit nuværende stereo setup indeholder to Dali Concept 6 højttalere. Vil det være helt tosset at beholde dem og så kun bruge center- og baghøjttalere fra Q Acoustics systemet?
2. Hvilken forstærker anbefales til sådan et system? Her tænker jeg på, hvor kraftig den bør være...der er jo surround receivere til 3000 og nogle til det ti-dobbelte :-)

Jeg håber der er nogle der byder ind med råd og vejledning! Tak
Jeg synes bestemt at du skal bruge alle Q Acoustic højttalerne, de er lavet til at spille sammen og de lyder fantastisk også til alm musik.
 
MHT til Recievere, vil jeg anbefale en model til 5000,- og op.
 
De bedste hilsner
 
Kurt

Tak for svaret Kurt.
Jeg ved godt at højttalerne er lavet til at spille sammen, men mht. stereooplevelsen når jeg hører en alm. cd ville jeg gerne beholde mine Concept 6. Desuden er de jo også noget kraftigere (hvis man kan sige det) end Q Acoustics højttalerne.
Spørgsmålet er derfor om man kan få de forskellige højttalere til at lyde fornuftigt sammen? Her tænker jeg fx på muligheden for at autokalibrere vha. den mikrofon der ofte følger med til surround receivere
Til top
Now-in-stereo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Branchemedlem

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Now-in-stereo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Oprindeligt skrevet af Now-in-stereo Now-in-stereo skrev:

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Jeg har i lang tid ønsket mig surround i stuen og jeg tror det her tilbud er det helt rigtige for mig :-)

Der er dog to problemer/spørgsmål:
1. Mit nuværende stereo setup indeholder to Dali Concept 6 højttalere. Vil det være helt tosset at beholde dem og så kun bruge center- og baghøjttalere fra Q Acoustics systemet?
2. Hvilken forstærker anbefales til sådan et system? Her tænker jeg på, hvor kraftig den bør være...der er jo surround receivere til 3000 og nogle til det ti-dobbelte :-)

Jeg håber der er nogle der byder ind med råd og vejledning! Tak
Jeg synes bestemt at du skal bruge alle Q Acoustic højttalerne, de er lavet til at spille sammen og de lyder fantastisk også til alm musik.
 
MHT til Recievere, vil jeg anbefale en model til 5000,- og op.
 
De bedste hilsner
 
Kurt

Tak for svaret Kurt.
Jeg ved godt at højttalerne er lavet til at spille sammen, men mht. stereooplevelsen når jeg hører en alm. cd ville jeg gerne beholde mine Concept 6. Desuden er de jo også noget kraftigere (hvis man kan sige det) end Q Acoustics højttalerne.
Spørgsmålet er derfor om man kan få de forskellige højttalere til at lyde fornuftigt sammen? Her tænker jeg fx på muligheden for at autokalibrere vha. den mikrofon der ofte følger med til surround receivere
Du kan sagtens få dem kalibreret til dine fronthøjttalere med et fint resultat, ikke noget problem.
Husk også at du har 14 dages fuld fortrydelsesret, hvis systemet ikke falder i din smag.
 
De bedste hilsner
 
Kurt
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Now-in-stereo Now-in-stereo skrev:

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Oprindeligt skrevet af Now-in-stereo Now-in-stereo skrev:

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

...
 
...
...
Du kan sagtens få dem kalibreret til dine fronthøjttalere med et fint resultat, ikke noget problem.
Husk også at du har 14 dages fuld fortrydelsesret, hvis systemet ikke falder i din smag.
 
De bedste hilsner
 
Kurt
Okay det lyder godt! Tak for de hurtige svar.

Jeg tænker at de to overskydende højttalere evt kan bruges til et fremtidigt 7.1 setup eller evt. god lyd til anlæg i køkkenet eller til pc'en.
Nu er spørgsmålet så bare om jeg har penge til det Big smile
...og hvilken receiver der skal indkøbes. Der er jo utroligt mange at vælge i mellem
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 12:42
Hej Alle

Antal bestillinger:  4

Mere om tilmelding her

   /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 13:11
Hej Alle

Antal bestillinger:  9

Mere om tilmelding her

   /Lars



Redigeret af Lars - 11-Oktober-2012 kl. 13:14
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
BHFanatic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BHFanatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 15:19
Er nu overbevist at jeg skal have denne sæt, men kan ikke ombestemme mig hvilke farve de skal være
Mht receiver bliver det nok en Onkyo 616.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 16:22
Hej Alle

Antal bestillinger:  10

Mere om tilmelding her

   /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 08:36
Hej Alle

Antal bestillinger:  11

Mere om tilmelding her

   /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 08:13
Hej Alle

Antal bestillinger: 13

Mere om tilmelding her

/Lars  
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Andresen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2012
Sted: Haderslev
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andresen007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 23:17
Hej,
Jeg er da lige hoppet med på vognen :) Er spændt på systemet. Men nu sidder jeg her og skal vælge a/v-receiver og da jeg er helt nybegynder, håber jeg på noget vejledning.

Jeg har kigget på følgende:
Onkyo TX-NR616B hjemmebioreceiver (komplett.dk har den på tilbud)
Marantz SR5006 (hifi-freaks.dk har den på tilbud)
Yamaha 7.1 surround receiver RXV-673 (Sort) (elgiganten.dk har den på tilbud)
Yamaha 7.2 Receiver RX-V771
Yamaha 7.1 surround receiver RX-A820 (Sort)

andre forslag må gerne gives - max pris ligger på omkring 6000 kr, men så helst en pris på omkring de 4kilo :)

Med venlig hilsen
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu