recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 920 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 920 tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 15:57
Jeg skal i hvert fald lige ned og røre ved telefonerne. Nokia Lumia 920 er meget stor - og vigtigst af alt også meget tung - men omvendt, så har HTC ikke just historien på sin side i forhold til kundepleje på OS-opdateringer, support mm. Efter 2½ år med iPhone, så er det jeg frygter mest, at jeg pludselig står i en Android-lignende situation, hvor jeg aldrig får lov at gå med på næste generation, fordi min valgte leverandør stiller sig i vejen for fremtidige opdateringer.

Windows Phone er jeg dog efterhånden ret overbevist om, at jeg gerne vil prøve af.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 16:37
Altså OS opdateringer har producenten ikke noget at gøre med. Det er Microsoft der helt og aldeles står for det. WP  er ikke som Android, hvor producenten må lægge sin egen Launcher på, hvilket så gør, at det tager dem et halvt år eller mere om at få det overført til næste version, hvis det da overhovedet bliver til noget (Sony).
Især med HTC'erne skal du slet ikke frygte noget, da det er signature telefoner. Altså lidt lig Nexus til Android, så er det her Microsoft der står for alt markedsføring og salg af 8X og 8S. Så her har HTC slet ikke noget at sige. Og i og med det er Microsoft der står for markedsføring, så skal du nok heller ikke bekymre sig om kundepleje og support, da det nok også er dem der tager sig af det. (Det er dog ikke noget jeg ved, men noget jeg forventer).

Ang. størrelse, så skræmmer Lumia 920 mig ikke. Jeg har i forvejen en telefon med 4.65" skærm (Galaxy Nexus), og den vejer også godt til. Ikke så meget som 920'eren men stadig. Har også haft en Desire HD på hele 164g, uden det var for meget, så de sidste 20g op til 920'eren siger mig ikke noget.

Men jeg er sikker på, at hvis du kommer fra en iPhone, uanset model, så er en Lumia 920 en stor telefon, hvor en 8X nok er lidt mere overkommelig, men hardwaremæssigt kan den ikke følge med 920'eren. Trådløs opladning giver jeg ikke noget for. Det er da fedt, men bestemt ikke en nødvendighed. Og til sidst ender jeg nok også med at blive træt af det, da det tager længere tid at oplade med det. Men kammeraet ser ud til at være klasser bedre på 920'eren, men jeg tør ikke tro helt på det, før der er fysiske test, af de endelige versioner. Men så er der Nokia Maps. Det vil jeg sgu gerne prøve. Det er i det hele taget ikke kæmpe store forskelle der får mig til at vælge Lumia 920 over 8X, det er alle de små detaljer. Hvis de er ligemeget for dig, så forstår jeg godt du tager en 8X.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 18:01
Chris,
Hvad med Samsung?

Har pt. en Omnia W som jeg er meget tilfreds med - især batteritiden(!)...
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Chris,
Hvad med Samsung?

Har pt. en Omnia W som jeg er meget tilfreds med - især batteritiden(!)...
Den skriver han, at han ikke fik fingrene i :)
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nå, jeg endte med at bestille i sort. 3 får den kun i gul og sort i første omgang, og gul skal de i hvert fald ikke være, når det efter sigende skulle være glossy.
Kan som bonus lige informere, at man hos 3, får den trådløse lader med i prisen. Den kommer dog først i løbet af december, mens telefonen kommer ultimo november.

Tillykke med dit nye telefon :)

Så vidt jeg har forstået fra Nokias side af, så får Lumia 920 altid opladeren med, det er kun 820'eren som ikke får den med i prisen - men så kan man købe den ved siden af :)
 
Og her kan man så stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet er iorden at bruge det som reklame, med den betoning, at man får noget ekstra til en værdi af 399,-, når nu det er "standard" medfølgende udstyr...? Tongue
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:53
Link virker ikke for mig.
Hmm, tja jeg synes at jeg havde læst et eller andet sted at den var standard i 920'eren, men skulle købes som løs salg til 820'eren... Prøver at finde link frem i morgen :)
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 22:12
http://www.3.dk/Privat/Mobil/Mobiler/Nokia/Nokia-Lumia-920/ synes jeg kan se at 3 vil levere en trådløs oplader med men mener også den følger med automatisk
Til top
Porkyhead Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Porkyhead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 12:50
Tror du tænker på muligheden for trådløs opladning, som er indbygget i 920'eren, men skal tilkøbes til 820'eren. Selve den trådløse oplader er en anden historie...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:


Dette er klippet far Nokias danske side. Det er under specs man kan se at følgende er med i salgspakken.

<h4>Salgspakken</h4>
  • Nokia Lumia 920
  • Nokia Hurtig USB-lader AC-50
  • Nokia Opladnings- og Datakabel CA-190CD
  • Nokia Headset WH-208
  • Kort vejledning
  • SIM Door Key

Så vidt jeg kan se, ingen trådløs oplader. Har rettet linket længere oppe.






Jeg forstod det også sådan helt tilbage hvor den blev annonceret, at den trådløse lader var ekstra tilbehør, som man køber ved siden af.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 11:50
Nogen der ved om man på Lumia modellerne kan starte opkald udelukkende med bluetooth headset (altså uden at skulle aktivere noget på telefonen når først headsettet er forbundet)? Og forstår Nokia telefonerne danske navne ved talegenkendelse?

Det virkede nemlig fortrinligt på de gamle Nokia mobiler, men ad h til på Android (2.3).
Mvh dan.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 11:26
Lidt test der bekræfter mine bange anelser om at den ER for tung for en del af målgruppen :
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1860676.ece
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 17:08
http://jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/article4901882.ece

Hubba! Hvert gram er kram ;)
(håber jeg da...)

Er stadig åben for at det kunne blive min nye mobilos.
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu