recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 920 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 920 tråden

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 23:25
Dem som har købt en 920'er, er i stadig tilfredse med den?
Til top
yknippen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yknippen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 11:45
Ja jeg er stadig utrolig glad for min og ville bestemt ikke bytte den for nogen anden telefon der ude.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 12:02
Jeg har haft min i en lille måneds tid, og er stadig fuld ud tilfreds. Størrelsen og vægten var også en bekymring for mig, men det skulle vise sig at være ubegrundet. Den ligger rigtig godt i hånden, er skåret i nogle bløde kurver der gør den behagelig at bruge over længere tid, og så føles den bundsolid. Jeg kan pt. ikke finde en smartphone jeg hellere ville eje!
 
Det får da også en del komplimenter med på vejen pga. den gule farve. Smile 
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 22:05
Jeg har haft min siden sidst i November, 2012, og er godt tilfreds - hvis man ellers ser bort fra følgende punkter:

1. Den fik en kæmperidse i løbet af den første uge jeg havde den, og efterfølgende har den fået et hav af mindre, men stadig mærkbare ridser. Dette skal ses i perspektiv af at jeg ikke fik en eneste nævneværdig ridse på min HTC Wildfire de næsten 3 år jeg havde den, og umiddelbart har passet meget bedre på min nye og dyre 920'er. Har googlet mig til at gorillaglasset har en slags olie/vandafvisende coating der ridser forholdsvist let.

2. Når man, som jeg, kommer fra Android, mærker man at det hele er mere restriktivt, mindre konfigurérbart. Hvorfor kun pre-installerede sms og alarm toner? Kun ringetoner kan man tilpasse efter egne ønsker - det er sgu en ommer, MS! Og savner også at kunne sætte profiler op (Arbejde, Bil, Hjem, Møde, etc.), med tilhørende tilpasninger af volume, lydfiler, autosvar, vibration on/off, alt efter tidspunkt / location, eller simpelt valg af gemt profil.

3. Er ikke så imponeret af kameraet som al hypen lægger op til. Jo, billeder taget under mørke lysforhold er lysere, og man kan se hvad der foregår - i modsætning til mange konkurrenter - men de er stadig grynede og farverne er... noget matte og kedelige i det. Videodelen imponerer mig dog!

4. Var ude for en total dårlig oplevelse med Nokia Drive Beta under en køretur fra Aalborg til Århus, hvor den konstant troede vi kørte på veje der lå parallelt med E45. På vejen hjem, efter en genstart af telefonen, var der ikke problemer, så håber det var en engangsforteelse.

Som sagt er det foruden ovenstående en dejlig telefon. Vægten lægger jeg ikke mærke til. Størrelsen elsker jeg (passer perfekt til surf, læsning og multimedieindhold), og det at den har offline GPS navigation er et stort plus for mig, til trods for ovennævnte uheldige oplevelse. Den er hurtig, lyder godt, både under afspilning af video, musik og telefonsamtaler. Nokia er flinke til at opdatere deres mange Lumia eksklusive features, så man føler man får lidt ekstra i forhold til andre Windows Phone 8 producenter...

Min største ærgrelse er dog at jeg lod mig forføre af alle de virale videoer om holdbarheden / uforgængeligheden af Lumia 920'eren, for den ridser åbenbart virkeligt let. Er dybt skuffet lige på det punkt, og vil derfor anbefale alle der køber den i at investere i en form for beskyttelse af glasset, som minimum.

Redigeret af shaman - 02-Februar-2013 kl. 22:52
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 22:08
der er et eller andet med det "glas" nokia bruger, har en 800 som firma, jeg har passet enormt meget på den, efter 2 uger havde den en stak ridser på "glasset"

til sammenligning har jeg en gammel Iphone 4 fra launch, den har nogle mikro ridser i et hjørne som kan ses hvis du holder den 100% korrekt og i rigtigt lys.. 

og den er super gammel...

dem jeg har på nokiaen er allerede en irritation når jeg bruger telefonen.. 


Redigeret af Rasmusdc - 02-Februar-2013 kl. 22:09
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 13:26
Jeg har haft en Lumia 920 siden midt december 2012
Den afløste en IPhone 4, som jeg har været glad for med undtagelse af Itunes og et kamera som ikke er ret lysstærkt. Endvidere har den en halvdefekt "Home" knap.
 
Jeg er super tilfreds med Lumian, jeg har taget en masse billeder med kameraet, både på turer i naturen og når jeg tager billeder af de ting jeg laver på bilen eller forskellige elektronikprojekter.
Den tager meget bedre billeder end IPhonen, Period! Specielt ved manglende lys, som indendørsbilleder, eller når jeg kravler rundt med hovedet nede i motorrummet på bilen :-)
 
Den har de Apps jeg skal bruge, Navigation, Netbank, en klient til at komme på min arbejdsmail/kalender, vejrudsigt, aktie/valuta app, office, Skydrive som erstatning for DropBox.
Hvis man er meget til spil/underholdning mangler der stadig mange apps.
 
Den er hurtig i menuerne og har en super skærm som gør det praktisk anvendeligt at læse aviser i full-size. Det bruger jeg hver dag, da jeg skal læse meget via mit job.
 
Jeg har min i lommen, dog aldrig sammen med nøgler. Ingen ridser endnu herfra.
Jeg tabte den ud af en jakkelomme forleden, den røg ned på fliserne i indkørslen fra 1,5 meters højde og fik en lille ridse på et hjørne, men ellers intet defekt.
 
Den første uge jeg havde Lumian synes jeg den var stor - meget større end IPhonen
I dag tænker jeg ikke over det og IPhonen synes komplet legetøjsagtig i størrelsen nu ;-)
Walk slowly; drink lots of water
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Quest Quest skrev:

Jeg har haft en Lumia 920 siden midt december 2012
Den afløste en IPhone 4, som jeg har været glad for med undtagelse af Itunes og et kamera som ikke er ret lysstærkt. Endvidere har den en halvdefekt "Home" knap.
 
Jeg er super tilfreds med Lumian, jeg har taget en masse billeder med kameraet, både på turer i naturen og når jeg tager billeder af de ting jeg laver på bilen eller forskellige elektronikprojekter.
Den tager meget bedre billeder end IPhonen, Period! Specielt ved manglende lys, som indendørsbilleder, eller når jeg kravler rundt med hovedet nede i motorrummet på bilen :-)
  
Den første uge jeg havde Lumian synes jeg den var stor - meget større end IPhonen
I dag tænker jeg ikke over det og IPhonen synes komplet legetøjsagtig i størrelsen nu ;-)
Noget af en udmelding, når Lumia er lavet af plastic og en 4 og 4s er lavet af glas og aluminium - ingen plastic! ;-)
Har du sammenlignet kameraet med en nyere iPhone, en 4S eller 5. Jeg synes selv at min 4S tager fremragende billeder i halvmørke.

Redigeret af Kampus - 03-Februar-2013 kl. 13:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 14:15
Hvis lav belysning er en stue om aftenen med et par 40 watt tændt, så klarer min 4S sig forrygende godt. Og det er ikke til diskussion ;-)

Redigeret af Kampus - 03-Februar-2013 kl. 14:15
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 20:38
Her er to billeder som ikke er behandlet eller komprimeret
 
Begge billeder taget uden blitz i en mørk stue.
Forskellen er stor i lysfølsomhed, hvor Apple tilføjer meget støj ved lav belysning.
Iphone 4S tager bedre billeder end 4'eren, men stadig noget ringere end Lumian.
 
Her er et fra Lumian taget en kort vinterdag
 
Walk slowly; drink lots of water
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 20:53
Tak, billedet er taget med vanter på ;-)
 
 
Nb. prøvede lige at tage det samme mørke stue billede med en Nokia Lumia 710, den er ca. ligeså dårlig som Iphone 4 mht. lys-følsomhed.


Redigeret af Quest - 03-Februar-2013 kl. 20:55
Walk slowly; drink lots of water
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 21:47
ChrisJJ, dine "natoptagelser" viser fuldstændigt hvad jeg har læst mig frem til. Lumiaen lukker mere lys ind, og dit billede viser med al tydelighed at det er kunstigt.
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:30

Hvis man vil sige noget om kvaliteten så kik på den støj som tilføjes i billedet ved lav belysning.

Kik også efter hvor skarpt konturerne står.
 
Man kan sagtens opnå lysere billeder, bare ved at lade lukketiden blive længere, men det medfører at billederne bliver slørede, som det her eksempel:
 
(ovenstående er et eks. fra nettet, ikke en Lumia)
Det er altid svært at sammenligne, for hvilken model er "fair" at sammenligne med?
Lumina 920 tager markant bedre billeder end min gamle Iphone 4 - og det er fedt og naturligt nok, henset det er en noget nyere og bedre teknologi.
Jeg har taget mange billeder udenfor og her er den virkelig god og gør at jeg ikke længere slæber rundt på mit Sony lommekamera.


Redigeret af Quest - 03-Februar-2013 kl. 22:31
Walk slowly; drink lots of water
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu