recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - appletv 3 spm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

appletv 3 spm.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
maavenz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maavenz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: appletv 3 spm.
    Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:44
Hej derude!

Jeg var med i det store hylekor, som var utilfredse med at Samsung ikke understøtter Netflix på deres 2010 modeller. Jeg svor at jeg ikke ville have flere dimser ind i huset, men "man har som bekendt en holdning til man får en ny". Der er således gået knap en uge, før min trang til gadgets tog over, og jeg anskaffede mig en AppleTv 3. Wow hvor det giver et godt billede, lyden kan jeg ikke få ud igennem min Onkyo forstærker, kan kun høre den på TVets  indbyggede højtalere. Jeg arbejder på problemet. Jeg har dog lige et spm. vedr. AppleTv 3som måske kandidere til at være det dummeste nI endnu har hørt, så bær over med mig:
Når AppleTv 3 aktiveres ser jeg en række ikoner på skærmen, som ligner de apps man kan få lagt ind på sin smartphone. Spm.: Kan jeg selv vælge, og lægge apps ind på At3, ell. er det Apple som suverænt bestemmer hvad jeg skal se gennem min AT3. Spm. er helt generelt, da jeg ikke lige kan komme på hvad jeg kunne tænke mig at få lagt ind. Det skulle da lige være Bibliotekernes filmstreamingtjeneste.
På forhånd tak
Bedste hilsner
Mogens
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:59
Det er som udgangspunkt Apple der beslutter hvad du skal have liggende af programmer på dit Apple TV.

Visse programmer er kun tilgængelige i visse regioner - eks. vil man opleve, at ens program-udvalg er lidt anderledes, hvis man sætter sit Apple TV op med en amerikansk iTunes-konto - dog er det mest interessante program via denne opsætning, streamingtjenesten Hulu (som kræver betaling, eks. via en amerikansk iTunes konto).

Derudover er der kun én anden måde, at installere yderligere programmer på et Apple TV, og det er ved at jailbreake det. Desværre kan Apple TV 3 ikke jailbreakes på nuværende tidspunkt, så lige nu er der kun det udvalg af programmer tilgængelige, som allerede ligger på dit Apple TV. :)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 20:12
Hvis du har en iPhone eller iPad kan du jo overføre billedet fra disse apps til ATV.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 20:44
Hvad er så det bedste alternativ til at3? Gerne en ligeså lille og simpel box, bare med flere muligheder.
mvh Infinity
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 20:50
Det kommer vel an på, hvilke muligheder man ellers ønsker?

På AT3 er der både mulighed for Netflix, podcasts (inkl. video-podcasts fra DR) og deling af filer via iTunes på dit hjemmenetværk.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:13
Ang. det med deling af filer fra Itunes, kan man så sætte det grafisk flot op med film og tv serier? 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:21
Ja, sagtens. Med cover, filminfo, genre osv. osv.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 05:40
På sigt er jeg ret sikker på at Apple arbejder på at man selv kan lægge de apps på man vil, f.eks spil. Jeg vil tro at det kommer i forbindelsen med lanceringen af iTv som formodentlig bliver lanceret i 2013.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvis du har en iPhone eller iPad kan du jo overføre billedet fra disse apps til ATV.

Som lahan skriver, så kan man overføre alt hvad man ser på iPhone eller iPad til tv-skærmen via Apple TV-boksen. AirPlay-ikonet kommer selv frem i de fleste apps. Dermed kan man også bruge eventuelle streamingtjenester på Apple TV, som kun findes som apps til iOS.

Det er konstrueret på en sådan måde, at Apple TV-boksen åbner en direkte stream til streamingtjenestens servere, og iPad/iPhone-enheden skal således ikke agere mellemstation. Det som den gør er i stedet at opretholde krypteringen og holde forbindelsen åben. Selve krypteringsdelen er en af hemmelighederne bag AirPlay og det som giver Apple mulighed for at "dele" medieindhold imellem enheder uden problemer. Mange kalder jo fejlagtigt iOS for låst, men netop denne integrerede iOS-interaktion er det som muliggør AirPlay - og en af grundene til at Android ikke har en pendant endnu (fordi der stadig er så stor fragmentering imellem Android-versionerne og hardware).
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 11:25
og det virker faktisk ganske fint at skærmdublere feks iphone 5 til atv3, eneste anke jeg har pt er at youtube ikke vises fullscreen ved skærmdublerering når man lægger tlf ned på siden.. man kan self. bruge youtubeappen på atv3, men nogle gange finder man bare tingene hurtigere på telefonen, eller har fået sendt et link som man vil se, hvor man så skal have den videre på en playliste så man hurtigt kan klikke sig til den på atv
Mvh

René
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKO98 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:06
Det er ikke lykkedes mig at få Airplay til at fungere fra DR NU. Ikonet fremkommer godt nok og den forsøger også at overføre, men opgiver efter et stykke tid - ærgeligt, ville være rart at streame f eks "Forbrydelsen" hvis jeg ikke fik det set søndag aften.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af JKO98 JKO98 skrev:

Det er ikke lykkedes mig at få Airplay til at fungere fra DR NU. Ikonet fremkommer godt nok og den forsøger også at overføre, men opgiver efter et stykke tid - ærgeligt, ville være rart at streame f eks "Forbrydelsen" hvis jeg ikke fik det set søndag aften.
ja samme her, det virker fint hvis man afspiller på telefonen, men over til atv3 er pt et nogo
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu