recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber tvboks og udskiftning af router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber tvboks og udskiftning af router

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jinkins Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jinkins Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber tvboks og udskiftning af router
    Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:28
En ting der kan lave rod i ens LAN er, hvis man benytter switche efter routeren, som ikke understøtter
IGMP Snooping, og samtidig har IPTV.
IPTV Kører Multicast, og det får nemt ens LAN til at brase sammen, hvis man ikke anvender IGMP snooping understøttede switche. Bare et tip!
 
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:01
Firmware versionen er nu : 02-02-05-19

Redigeret af jandk - 23-November-2012 kl. 10:04
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 09:24
Jeg har fået den nye beta på. Det lader til at problemet er løst hos mig nu.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 07:30
Tror ikke det bliver nødvendigt at storme waoo support.

Der er tilsyneladende en ny firmware på vej.
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 09:59
Jeg har lige talt med en supporter fra Waoo ang. mit problem. De påstår at jeg er den eneste der har problemet, da ingen andre ringer ind angående problemer med DHCP. Faktisk har deres router aldrig kørt bedre ifølge supporteren.
Så ... jeg vil gerne opfordre alle til at ringe til support, hvis i oplever problemer med at få jeres apparater tilslutttet Tilgin routeren. Hvis der er nok der henvender sig, må de vel tage sig sammen...
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 10:43
Jeg oplever også problemer engang imellem selv med faste ip. adresser. Specielt iPad og iPhone har problemer efter en arbejdsdag, hvor jeg har været væk i ca. 10 timer.
Jeg har nu sat DHCP lease time op fra default ca. 10 timer til 10 dage. Så ser det ud til at fungere bedre.

Men det er korrekt, at hvis der dukker en ny enhed op, så skal routeren genstartes for at få den forbundet 1. gang. Det er noget skrammel...

Jeg er helt enig i at Waoo bare må få fejlen løst. Det kan da ikke være rocket-science at få en DHCP daemon debugget. Jeg har stillet min router til rådighed for dem og har også testet seneste firmware, som dog stadig ikke fungerer. Jeg har endda haft Waoo i røret flere gange, hvor jeg har haft fejlen og de kunne troubleshoote.


Redigeret af jandk - 19-November-2012 kl. 10:45
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:10
Tak for tippet, men det har vi allerede gjort på alle vores (15-20 enheder) og vi oplever stadig fejl. Nu kontrollerede jeg lige en ekstragang om det var gjort på vores to Airties bokse - sjovt nok mens den ene boks igen-igen ikke havde forbindelse - og så noget pudsigt:

I LAN-clients stod de to Airties bokse's MAC-adresser nævnt dobbelt!, men med forskellige IP-adresser!. På det ene sæt, var der flueben i reserved, men ikke på det andet sæt. Jeg kunne ikke få den til at acceptere flueben i det andet. Så fjernede fluebenene på det første sæt, opdaterede, og vupti, så var der kun et sæt tilbage, satte flueben i reserved og gemte. I mellemtiden kom Airties boksen på igen (uden genstart af router!) - spændt på om det hjælper på sigt.

Tilbage står at ovenstående løsning ikke hjælper når naboer, venner, børnenes legekamerater vil på vores wifi forbindelse, 
- øhhhh, vent lige, jeg skal lige genstarte routeren før du kan få tildelt en IP-adresse Confused, håber ikke der er nogen der ser TV, hører streaming musik eller på anden vis bruger internettet, mens den lige genstarter.

Waoo & vores elselskab må simpelthen tage sig sammen og få lagt pres på Tilgin og få løst det her - det er ikke noget nyt problem.
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 17:43
Lige et tip til dem der har en Tilgin HG2301 router. Jeg døjer også med at dhcp serveren ikke fungerer som den skal. Den står og forsøger med en masse adresser, men enhederne får ikke lov til at hægte sig på.
Problemet bliver større jo flere enheder der er koblet til routeren. I øjeblikket har jeg 16 enheder tilkoblet kablet og trådløst i alt.
Hver dag jeg kommer hjem fra arbejde, skal routeren genstartes for at få min iPhone eller iPad til at forbinde sig til netværket igen.
I går fik jeg en sprit-ny firmware fra Tilgin lagt på, men denne fungerer heller ikke.

Men, her kommer tippet. Gå ind i Advanced -> LAN Clients
Hvis i så låser adresserne på enhederne, så de får "static" adresse frem for "dhcp", lader det til at fungere perfekt. De apparater jeg har låst adressen på fungerer hver dag. Det gælder både de kablede og de trådløse. Husk at gemme opsætningen.

/Jan


Redigeret af jandk - 07-November-2012 kl. 17:56
Til top
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 12:40
Hej Cyberguyen
 
Jo, det er. Jeg har læst og fulgt wiki'en. Men kunne ikke tænde for radioen selvom den sagde, den var tændt. Jeg prøver igen.
VH
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 22:19
Undskyld jeg spørger - men har du læst dokumentationen på den wiki du linker til:

3. Since this tutorial has been made, D-Link has released a B2 revision of the DIR-825, this tutorial is based on B1 & the same files/procedure works for both units EXCEPTthose with a B2 revision may want to flash build r17201 since builds after that result in damaged calibration data which breaks wireless. This will be updated when B2 revisions properly work with newer builds.

Er det ikke problemer med trådløs som du har oplevet?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af ziglu5 ziglu5 skrev:

Ja, det mener jeg. Her er linket som jeg har brugt.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/D-Link_DIR-825

Jeg har brugt den som man kan søge på i deres router database ved at skrive dir-825

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 09:51
Ja, den første var uden Waoo-logo, den næste med Waoo-logo - det hjalp ikke.

Teknikkerne har flere gange været i inde og rette i opsætningen/opdatere firmware og det har ikke hjulpet. På et tidspunkt troede jeg at min switch der sidder efter routeren på en af de fire porte kunne lave ravage, men det har ikke hjulpet at pille den fra.

Det virker som om at "noget" får routerens dhcp-server til at gå i baglås så den ikke tager imod enheder der ikke har været aktive en nogle dage. Når jeg oplever at en laptop, telefon eller Aitties boks (kablet direkte i router) pludselig ikke kan få tildelt ip-adresse, så fungerer resten uden problemer - kan f.eks. sagtens se TV på den anden airties-boks, streame musik til mine squeezeboxe etc.. Men eneste mulighed for at få den enhed på som ikke "får lov" det er at genstarte routereren - så kommer alle enheder på også den der havde problemet.

PS: Jeg sidder på Østjysk Energi.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu