recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820

 Besvar Besvar Side  <1 8081828384 111>
Forfatter
Besked
nicolaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:32
hej
 
Jeg har tænkt at købe en BCT 820. Har YOUSEE cabel-TV men også boksen/samsung for modtagelse af betalingskanaler udover fuld pakke. Skal YOUSEE boksens forbindelse gå til 820 og herefter til Fladskærmen? Kan man herefter så optage f.eks. C-more HD kanalen på harddisc´en og overspille den til en BluRay disc?
Mvh Nicolaj
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af nicolaj nicolaj skrev:

hej
 
Jeg har tænkt at købe en BCT 820. Har YOUSEE cabel-TV men også boksen/samsung for modtagelse af betalingskanaler udover fuld pakke. Skal YOUSEE boksens forbindelse gå til 820 og herefter til Fladskærmen? Kan man herefter så optage f.eks. C-more HD kanalen på harddisc´en og overspille den til en BluRay disc?
Mvh Nicolaj
 
Du kan tilslutte din samsung-boks med scart - så bliver det bare ikke HD-optagelser. Til gengæld kan du (sandsynligvis) tage dit CI-modul, og proppe det direkte i Panasonic'en, og bruge Pana'en som tuner til det hele. Canal Digital bruger så vidt jeg lige kan se CI+, og dette kan betyde, at der er begrænsninger i hvad Pana'en kan optage.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:45

 Du behøver jo ikke 3126 når du har BCT 820. Medmindre du vil bruge de specialfunktioner som der er i 3126 (Arkiv, Start forfra m.v.)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af nicolaj nicolaj skrev:

hej
 
Jeg har tænkt at købe en BCT 820. Har YOUSEE cabel-TV men også boksen/samsung for modtagelse af betalingskanaler udover fuld pakke. Skal YOUSEE boksens forbindelse gå til 820 og herefter til Fladskærmen? Kan man herefter så optage f.eks. C-more HD kanalen på harddisc´en og overspille den til en BluRay disc?
Mvh Nicolaj

Nej! Du skal sætte BCT 820 direkte til antennestikket. Hvis du stadig vil bruge yousee boxen, anvendes en antenne splitter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:48


 
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

 [ Canal Digital bruger så vidt jeg lige kan se CI+. 


 Muligvis hos dem selv, men mig bekendt ikke hos You See.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nicolaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 22:02
Til KAMPUS vedr. en splitter!
 
Hvis jeg sætter antennestikket fra væg til BCT 820 får jeg jo ikke betalingskanalerne som jo er på min YouSee boks!!!
Så ska antennestikket fra væg ikke gå til YouSee boksen og herefter med en splitter (er det et dobbelt HDMI stik? hvordan fungerer det?) til BCT 820, således at jeg også på 820 modtager i HD kvalitet alle de kanaler jeg har på YouSee boksen og som er i HD, for at overspille til BluRay-disc.
 
Mvh Nicolaj 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 22:06
Betalingskanalerne får du via et kort i YS boxen? Og nej, BCT 820 skal ha' sit eget antennesignal da den jo har en DVB-C tuner indbygget
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af nicolaj nicolaj skrev:

Til KAMPUS vedr. en splitter!
 

Hvis jeg sætter antennestikket fra væg til BCT 820 får jeg jo ikke betalingskanalerne som jo er på min YouSee boks!!!

Så ska antennestikket fra væg ikke gå til YouSee boksen og herefter med en splitter (er det et dobbelt HDMI stik? hvordan fungerer det?) til BCT 820, således at jeg også på 820 modtager i HD kvalitet alle de kanaler jeg har på YouSee boksen og som er i HD, for at overspille til BluRay-disc.

 

Mvh Nicolaj 


Du skal have en kortlæser til BCT-820, og så flytte dit YouSee kort over i den...

M.v.h.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 13:09
Alternativ køb en SmartWi, og så hav kort i alle de bokse du har !
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
nicolaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 20:21
til Hummelmose.
 
Har læst omkring SmartWi 2.0 ny model, men tråden er fra 22 maj 2011, og her skrives der om at den ikke umiddelbart kan bruges til YouSee boksen?? Er det noget der stadigvæk er problemer med eller er den blevet opdateret?
Ellers lyder det jo som en rigtig god ide med denne SmartWi.
Mvh Nicolaj 
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af nicolaj nicolaj skrev:

til Hummelmose.
 
Har læst omkring SmartWi 2.0 ny model, men tråden er fra 22 maj 2011, og her skrives der om at den ikke umiddelbart kan bruges til YouSee boksen?? Er det noget der stadigvæk er problemer med eller er den blevet opdateret?
Ellers lyder det jo som en rigtig god ide med denne SmartWi.
Mvh Nicolaj 

SmartWi har en firmware der virker. Men du skal naturligvis være OBS på at kortene kræver at du skal holde fronten åben på 820'eren.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
nicolaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 12:56
Til Hummelmose.
 
Jeg har et par kstra spørgsmål!
Jeg har funet 2 modeller af SmartWi den ene hedder SmartWi II Card Splitter (er dyrest) og den anden SmartWi SWK802 (de skriver Ny Model V12), de ser ens ud på billederne men prisforskellen er kr. 310,- er der forskel på dem?
Du skriver at fronten skal være åben på 820, er det fordi forbindelsen fra SmartWi så ikke virker når lågen er lukket! På Youee boksensidder kortet jo bagpå.
Inden kanalsøgningen sættes igang på 820, skal kortet så indsættes først, før den begynder kanalopsætningen?
Skal Internetforbindelsen være med kabel fra Routern eller kan der indsættes en Wireless LAN Adapter?
 
Mvh  Nicolaj 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8081828384 111>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu