recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig digital tv tuner boks til mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig digital tv tuner boks til mor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig digital tv tuner boks til mor
    Sendt: 10-November-2012 kl. 19:14
Nu må jeg se om hun for taget sig sammen her på mandag, for det er trods alt kun 200kr om måneden (ingen renter og gebyr), størrer skærm,hukommelse på teksttv,100hz (hvis det er rigtige 100hz) istedet for 50hz og kun en fjernbetjening, er hun heldig for hun også bedre lyd da det samung hun har er lige så ringe lyd som mange fladskærme har og netop philips har ofte lidt bedre lyd end mange fladskærme typisk har.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:


Ellers er det snart jul og så skal du vel give hende en julegave...Wink 
Har jeg ikke lige råd til pt :(


Det med jul var min holdning - hvorfor skulle mødre ellers have sønner, hvis de ikke  rettidigt kan sørge for et nyt fjernsyn ?    Big smile

Men lidt mere alvorligt, især når økonomien er vigtig.   Gamle CRT fjernsyn bruger ofte rigeligt med dyr strøm, og  en boks kan alene let koste ~200 kr i strøm/år.

Det er i høj grad 'stand-by' strømmen, der tæller på regnskabet, så det skal man sikre sig er lavt.

Lars    Smile


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:47
Forstår bare ikke elgigantens priser i dag koster tvet 2399kr http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/32PFL3017T/philips-32-full-hd-tv-32pfl3017t Næste uge 2000kr http://tilbudsavis.elgiganten.dk/naeste_uges_avis/ og køber man mere end 1 koster nr 2 3299kr ,  2000+3299 er 5299kr som er en del mere end 2x2399kr  men lige frem 900kr end den nuværende pris og 1299kr mere end tilbudsprisen i næste uge, hvis man vil have 2 tv i næsten uge 

(Men man har vel en god nabo så frem man vil have 2x32" philips tv til 2000kr pr stk)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Elgiganten har også
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL32C5E/panasonic-32-lcd-tv-tx-l32c5e
Jeg kender Panasonic som et kvalitets mærke, men jeg kender ikke rigtig deres LCD tv.

Det philips tv elgiganten har på tilbud er 100hz, panasonic er ikke lige så gode til lcd tv som plasma og det der linkes til er kun 50hz, desuden hvis man skal bruge deres tilbud om rentefrit lån så det min 2000kr (KUN 200kr i 10 måneder INTET ANDET)


Redigeret af gasolin - 10-November-2012 kl. 13:35
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skal have den gamle til at se på det 32" philips tv der er på forsiden af eglgiganten's avis til 2000kr, med 200kr om måneden (rentefrit og kun 200kr i 10 måneder, ikke andet) er det ikke så slemt
Ellers er det snart jul og så skal du vel give hende en julegave...Wink
 
Et nyt tv - fx Panasonic'en er en meget bedre løsning!

Har jeg ikke lige råd til pt :(
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skal have den gamle til at se på det 32" philips tv der er på forsiden af eglgiganten's avis til 2000kr, med 200kr om måneden (rentefrit og kun 200kr i 10 måneder, ikke andet) er det ikke så slemt
Ellers er det snart jul og så skal du vel give hende en julegave...Wink
 
Et nyt tv - fx Panasonic'en er en meget bedre løsning!
mvh Infinity
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:08
Elgiganten har også
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL32C5E/panasonic-32-lcd-tv-tx-l32c5e
Jeg kender Panasonic som et kvalitets mærke, men jeg kender ikke rigtig deres LCD tv.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:55
Fordelen med et nyt tv er kun én fjernbetjening.
Med en boks vil det være sådan, at kanalskift skal foregå med boksens fjernbetjening.

Jo hos de fleste antenneforeninger er det sådan, at man kan tage de digitale kanaler, der er i den pakke man abonnerer på uden yderligere abonnementsbetaling, man skal have DVB-C tuner. Når der tales om kort modul, er det fordi, man med sådan et har mulighed for endnu flere betalingskanaler uden at skifte til den store pakke, hvis man ønsker det. Udbud og priser på det skal du se hos antenneforeningen.

Hos Elgiganten er der
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:36
Skal have den gamle til at se på det 32" philips tv der er på forsiden af eglgiganten's avis til 2000kr, med 200kr om måneden (rentefrit og kun 200kr i 10 måneder, ikke andet) er det ikke så slemt
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Min mor har heller ikke et penge træ ude i sin have (har hun, skjuler hun det meget godt) så det er ikke mulighed for et nyt dyrt tv
 
- så glem derfor alt det med CAM osv.
 
Denvers DVB-C-boks (jernogfix, harald-nyborg og andre steder, ca. 450 kr.) fungerer perfekt på både Stofa og yousee. Kan optage, men det kan din mor jo bare lade være med. Den modtager også HD, men billedet bliver selvfølgelig ikke bedre end det tv, boksen er tilsluttet. Fjernbetjeningen er ikke verdens bedste, men den fungerer trods alt.
 
De tv-apparater (32"), elgiganten har solgt til ca. 1.000 kr., har alle været uden mulighed for digital modtagelse.
 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 11:40
Min mor har heller ikke et penge træ ude i sin have (har hun, skjuler hun det meget godt) så det er ikke mulighed for et nyt dyrt tv
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 11:28
Ved ikke om det har nogen betydning men det er via antenne forening vi begge har stofa tv (bor i samme by og samme boligselskab) måske netop derfor forstår jeg ikke i skriver om et eller andet cam modul.

Troede at det var sådan at en antenne forening sørgede for at de digitale kanaler kan ses på et alm tv, det var trods alt kun antallet af hendes kanaler der blev reduceret, for ca 14 dage kunne hun se de kanaler der på stofas hjemmeside (som passer med vore lokale antenneforening) pt er digitale + b.la tv 3 3+ kanal 4,5 og så videre uden problemer

Jeg har godt nok et Panasonic g20 som kan vise alle kanalerne jeg har i pakke 2 mender også alle de tv tuner der skal være i et tv for at jeg kan se alle min kanaler

Ved ikke om sydenergi har ændret på  hvad der kræves for at kunne se de kanaler man har i sin tv pakke siden de købte stofa, men er sikker på der kun står på stofas sider hvilken kanaler der er digitale men ikke hvad der evt kræves (hvis ikke den antenneforening man har gør det muligt at se alle ens tv kanaler på ens gamle billedrørs tv)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7884&zoneid=5


Redigeret af gasolin - 10-November-2012 kl. 11:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu