recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Samsung TV - kan jeg smide min Yousee boks ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Samsung TV - kan jeg smide min Yousee boks ud?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
h_brandt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h_brandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Samsung TV - kan jeg smide min Yousee boks ud?
    Sendt: 12-November-2012 kl. 20:11
Jeg har netop købt et Samsung UE46ES7005U TV. Jeg har desuden en Yousee boks (Samsung SMT-H3106) som jeg håber, at jeg kan overflødiggøre ved at komme Yousee kortet i mit nye TV.

Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre og i givet fald: Hvilken kort-adapter jeg skal købe ?

På forhånd tusind tak !

Henrik.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af h_brandt h_brandt skrev:

Jeg har netop købt et Samsung UE46ES7005U TV. Jeg har desuden en Yousee boks (Samsung SMT-H3106) som jeg håber, at jeg kan overflødiggøre ved at komme Yousee kortet i mit nye TV.

Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre og i givet fald: Hvilken kort-adapter jeg skal købe ?


Du skal bruge et Viaccess CAM. Det sikreste er at købe et der sælges som "YouSee godkendt", men andre (måske billigere) bør også virke, f.eks. et Smit Viaccess CAM.

I forhold til YouSee boxer mister du Start forfra, Cinema, og andre særlige YouSee funktioner. Men du kan se alle de kanaler som du betaler for.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 21:01
Du skal kun bruge Cam modulet hvis du har tilkøbt programmer som ikke er i grundpakke-mellempakke-fuldpakke (golfkanal,filmkanal o.l) .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
h_brandt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h_brandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 22:37
Super, mange tak !
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 08:31
CAM modulet er også nødvendigt for at se HD-kanaler
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

CAM modulet er også nødvendigt for at se HD-kanaler


Nej  - i alle de HD kanaler der er i grund-, mellem- og fuldpakken kan ses uden kort.!

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 09:36
CAM-Modulet er IKKE nødvendigt for at se HD-kanalerne. Vi har hvert fald ingen problemer her og vi har hverken boks eller modul.
LG E8 55” OLED
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 09:55
På mit LG er der ikke adgang til HD-kanaler, med mindre CAM sidder i
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viby Sjælland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 11:23
Husk at kanalerne sendes både kodet og ukodet, så du har måske fat i den forkerte version.

Dette for at de kan tilvælges til en grundpakke

I mellempakken ligger f.eks 3+HD, 6'ern HD Canal 9 HD i clear ukodet
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Husk at kanalerne sendes både kodet og ukodet, så du har måske fat i den forkerte version.


Der kan være lokale antenneforeninger med specielle programpakker fra YouSee.

Nemt at afgøre: hiv kortet ud og se hvad der kan modtages på den eksisterende YouSee boks.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
h_brandt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h_brandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 11:56
Jeg tjekker i aften uden kort og giver lige en melding Smile
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

På mit LG er der ikke adgang til HD-kanaler, med mindre CAM sidder i


Du skal sikre, at fjernsynet anvender den rigtige net-id og evt. et par andre informationer.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Find_dit_netvaerks-id.aspx

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu