recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 12:32
Se de tidligere indlæg i tråden, der er givet bud på kravet om båndbredde...

Jeg vil dog fortsat mene at der er meget enklere at anvende diverse app til formålet, herunder netflix m.fl. og blot koble en mini-pc foran Tv-et, så slipper man for alt bøvlet...

Altså medmindre der er særlig krav til kanaler, som kun kan fås via din egen instllation.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 21:47
Jamen og kører en vpn kræver det ikke mere båndbredde end normalt, troede jeg bare..?

Ja okay når du siger en mini pc.. kan man så få en der ikke bruger ret meget strøm og til en fornuftige penge..?

Nej har ikke nogle særlige kanaler udover dem jeg selv har derhjemme, og så gerne i en fin kvalitet og gerne i HD..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 23:49
Med  hensyn til en mini PC, kunne et bud være en intel NUC med f.eks. windows 8..

Den version DN2820FYKH koster under 1000,- .  (dog plus diverse, som Ram, disk og OS)

Den bruger ikke meget strøm heller...

http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dn2820fykh-id-8055003.aspx?q=nuc



Alternativet kunne være en billig laptop, som kunne bruges til andre ting også...

Hvis det er en løsning med streamning, bliver det den kvalitet som steamining kører i, f.eks. Netflix HD-kvalitet, hvis der er båndbredde nok...

Det er ikke den samme kvalitet, som kan opnås via DVB-C/T/S, det er TV over nettet....


Som jeg forstår VPN, så er det en mulighed for blive en del af/koblet til et internt/firma netværk...
Jeg vil ikke mene det giver overhead af betydning...


Redigeret af avh - 31-August-2014 kl. 23:58
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 12:03
Okay troede når man satte en hdhomerun til så blev de kanaler man streamer i næsten samme kvalitet som dvb-t.. Det er måske ikke bedere end at streame fra yousee Web-tv da..?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 13:01
Hvis homerun kører i lokalt netværk med høj båndbredde er der selvfølgelig ikke noget problem med kvaliteten...

Så hvis du har fiber med høj upload hastighed, og ikke er tvunget til at konvertere til lavere hastighed for at kunne uploade, kan man selvfølgelig få den fulde kvalitet...
Forudsætter også du i sommerhuset har tilstrækkelig båndbredde ned...

Det er webtv og andre nettv, produkter  f.eks. DR og TV apps, der ikke kan levere samme kvalitet som DVB-t

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 14:54
Okay men hvor høj upload hastighed ska man have for at få den bedste kvalitet med hdhomerun ?
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:10
Din uploadhastighed skal være højere end hvad dine TV-kanaler fylder.

Hvis du har Yousee, fylder deres HD kanaler lige under 10 mbit. Der var derfor jeg tidligere skrev, at man skal lige over 10 mbit.

Hvis du har en anden TV-udbyder, skal du tilsvarende have en upload, der er større end hvad deres TV-kanaler fylder.

Mig bekendt er der ikke nogle udbydere i Danmark, der sende med mere end at en 15 mbit upload skulle kunne klare det. Jeg kan dog tage fejl.
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 17:03
Okay på den måde.. er der nogen der ved hvor mange mb man bruger på at streame en time i hd kvalitet ved yousee.. hvis man nu kører på mobilt bredbånd...
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 17:27

Der går 8 bit på en Byte og 3600 sek på en time.

Så er det jo bare at dividere og gange. . .

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 17:42
det ville nok være ualmindeligt dumt at bruge mobilt bredbånd til at se det oprindelige signal med. - du ligger på lige over 1MB per sekund. så 120min=7,2GB - Når jeg optager en 720p udsendelse fra yousee ligger man typisk på 7-10GB hvis det er en film. (DR og TV har en noget højere bitrate end TV3 og 3+ selvom de viser i 1080 og de andre kun kører 720)


Redigeret af claus_jac - 01-September-2014 kl. 17:43
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 18:00
ja kan godt se det kræver noget hvis man vil have en god kvalitet så skal man ikke kører over mobilt internet :)
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 18:30
Hvordan er det enlig og se sport over en hdhomerun box, tænker på om det uskarpt, ved bare når man streamer fra yousee web-tv er det meget uskarpt når der er hurtige bevægelser, når man ser det..?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu