recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!
    Sendt: 23-November-2012 kl. 10:48

Er der nogen der ved om man kan bruge sin HDhomerun til at trække Quicktv i en sommerhus – altså via internettet kunne logge sig på ens netværk hjemme, og se ens Yousee kanaler i sommerhuset.?? Hvis JA – er der nogen der ved hvor man kan en vejledning i hvad man skal gøre.??

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:36
Hej..

Det kan du nu godt, det er ikke noget problem.
Det kræver dog du har en ordentlig upload, har du det? 
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 13:04
Hej
 
Mener jeg har 20/2 - så jeg ved ikke om 2mbit er nok.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 13:44
2Mb upload er ikke nok. jeg streamer til mit sommerhus ved hjælp af dvbviewer recording server og vpn. og mine erfaringer siger at man bør min. have 6Mb upload for SD kanaler og 10-12 Mb til HD kanaler. med 2Mb skal du nok mere kigge på en slingbox eller lignende.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 14:15
Mener at have læst at man kan bruge VLC sammen med Recording Service, således at bitraten bliver tilpasset den aktuelle båndbredde. Men jeg har aldrig prøvet det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hej..

Det kan du nu godt, det er ikke noget problem.
Det kræver dog du har en ordentlig upload, har du det? 


Du får det til at lyde som om at det er en let sag - kan du så ikke lige skrive hvordan man får det til at virke?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 22:50
Jeg har ikke selv prøvet det, men vil da gerne høre om dine resultater! Måske du kan bruge dette link til noget:
http://www.phreefi.com/2012/01/accessing-your-hd-homerun-prime-from.html
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 22:58
Droid:

Jamen jeg har bare en Windows syv maskine med Mediaportal. (Backend)
Der er den indbyggede VPN server aktiveret.
Jeg bruger så XBMC som frontend og kobler på min VPN hvor jeg er. Desuden virker VPN også fra iPhone og kan så bruge Yousee's app til IPad og iPhone. (Webtv)
Men jeg har så også internet fra Yousee med 10mbit uploade det køre fremragende.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 22:59
Ok, tak for dit svar. Jeg har også en Hdhomerun og en 200/200mbit så der burde være båndbredde nok til at få noget igennem :)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 23:04
Ja det ikke noget problem.. Du kan jo ogSå se dine optagelser, tv guide
Mm. Syntes Mediaportal og XBMC er en lækker combo.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 21:48
Tak.

Jeg har et ekstra spørgsmål: Er det muligt at bruge en eller anden lille enhed (har ikke mod på fysisk at bygge et mediacenter) som jeg kan stille i sommerhuset (og koble til tv'et) så jeg ikke er afhængig af en computer i sommerhuset. Altså en lille boks som kan kobles på min VPN-server her hjemme og dermed samtidig bruge min HD-Homerun på adressen.

Mvh


Redigeret af Droid - 26-November-2012 kl. 22:07
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 22:14
Findes der en guide et sted, hvordan man opsætter en hdhomerun box så man kan streame over internettet.. skal der sættes en vpn forbindelse op eller er der andre måder..?

Hvad kræver det af hastighed for at få det til at kører ondenligt, både for sender og modtager af tv-stream..?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu