recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på Ambilight?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på Ambilight?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

 hov det var vist ikke det jeg sagde.

Problemet er alle dem som udtaler sig om en funktion jeg realt aldrig har afprøvet den.
Hvorfor hører man kun at det er noget grap fra dem som aldrig selv har haft et tv med ambilight. Synes aldrig man hører noget fra dem som rent faktisk har ambilight.

For det første, så kan man godt udtale sig om en ting uden at have prøvet den. Der er masser af eksempler på emner man sagtens kan udtale sig om, uden at have prøvet. Jeg behøver ikke smage på en hundelort for at udtale mig om hvorvidt hundelorte smager godt.

For det andet: Dem der synes det er noget crap, har jo netop ikke noget incitament til at købe et. Din logik er ren Erasmus Montanus. Det er netop FORDI man ikke behøver at eje én for at udtale sig om det, at dem der ikke bryder sig om det ikke ejer én. Det er ikke en feature der sådan lige kommer snigende, Philips smadrer den jo ind i hovedet på én hved hver en chance de får. At sige at man skal eje et produkt for at kunne udtale sig om det, er simpelthen noget ævl.

Hvorfor antager du per automatik at Kampus, eller "folk", udtaler sig ud fra andres mening? Der er intet i Kampus' indlæg der antyder at hun aldrig har set det, tværtimod lader det til at hun har taget stilling, og har endda brugt energi på at finde et eksempel der underbygger hendes oplevelse.
kan jo se du udtaler dig negativt imod ambiligt, men du synes åbenbart det er ok med lys bag skærmen. Hvad er forskellen nu det viser sig at du kan have en fast farve som endag kan isf kaliberes. Kan jo også se du var bekendt med denne isf kalibering.

Kan desuden se der er en del brugere som er tilfredse med deres lys. Så mon det er helt så ringe som det du elllers sammenligner dine smagsoplevelser med.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

At du kan indstille Ambilight har intet med ISF at gøre, og Googles Ambilight ISF er det denne tråd der dukker op.
 
Selvom det er meget sparsomt hvad jeg kan google mig til, så ser det ud til at der er noget om snakken.
 
Se nederste linje i billede 1:
 
 
MVH
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 17:25
At du kan indstille Ambilight har intet med ISF at gøre, og Googles Ambilight ISF er det denne tråd der dukker op.
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:57
Man behøver jo ikke Ambilight for at ha hvidt konstant lys bag skærmen, står den på en fod, en lille lampe der lyser på vægen - eller en lyskæde evt med USB kan gøre det.

Brugte selv "korrekt" konstant hvidt lys i starten ( man er vel ingeniør ) , men ungerne insisterede på all on - og må sige jeg blev omvendt på det punkt.


Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-November-2012 kl. 17:00
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:37
Efter hvad du skriver kan man altså selv vælge mellem lysshow og fast hvidt lys med den korrekte farvetemperatur og passende intensitet. Hvis det ellers er implementeret så det virker efter hensigten, så er det en funktion jeg meget gerne ville have i mit eget TV. Egentlig er det påfaldende at bagbelysning ikke er mere udbredt. Der er nok ikke ret mange der er opmærksom på at det kan have en positiv effekt. Meget sjældent har jeg set funktionen afterspurgt. Heller ikke blandt anmelderkorpset.
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

På de nyeste Philips skærme kan både skærm og ambilight ISF kaliberes

 
Kan man så vælge at det skal lyse med konstant hvid og kan man indstille farvetemperaturen og lysstyrken på lyset? - Sådan som det efterspørges længe tilbage i tråden. Det ville være smart.
 
MVH

Konstant hvid: JA
Konstant farve: JA
Indstille farvetemp: JA, et par forskellige
Indstille Lysstyrke: JA
Tilpasse til vægens farve: JA
Med farver som i billedet: JA
I stereo: JA, 0 - 100% livligt
Seperation: JA
Slukkes: JA
Forsinket sluk efter skræmen er slukket: JA, valgfrit

Det er nogle af de indstillinger der er.

Eksempelvis rigtig praktisk i soveværelset.



Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-November-2012 kl. 16:29
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

På de nyeste Philips skærme kan både skærm og ambilight ISF kaliberes

 
Kan man så vælge at det skal lyse med konstant hvid og kan man indstille farvetemperaturen og lysstyrken på lyset? - Sådan som det efterspørges længe tilbage i tråden. Det ville være smart.
 
MVH
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:04
På de nyeste Philips skærme kan både skærm og ambilight ISF kaliberes

Redigeret af Ham_Der_Hansen - 28-November-2012 kl. 16:05
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Otto kan bevidne at jeg ser film med alt lys slukket i stuen

Er det hvad der skal til for du får dit "fix", er det kun glædeligt du har fundet din egen lille sti.
Lige præcis!Tongue
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Sjovt som ambilight, som nu kan ISF kaliberes forsat kan dele vandene så meget  

....
 

 
Hvad menes der med det? Er der skærmen der kan kalibreres eller er det ambilight-lyset?
 
MVH
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Otto kan bevidne at jeg ser film med alt lys slukket i stuen

Det lyder altså lidt frækt det der Big smile
 
Må heller have lyset tændt næste gang han kigger forbi.


Redigeret af SVP03 - 28-November-2012 kl. 14:59
SVP03
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:54
Sjovt som ambilight, som nu kan ISF kaliberes forsat kan dele vandene så meget   
 
Jeg har igennem flere år haft tv med ambilight 3 også kaldet XL på mit nuværende tv og er yderst glad for det, om det fremmer den billedemæssige oplevelse tjaaa...
Det løfter den samlede "oplevelse" en helt del og underholdningsværdien er efter min mening helt i top med ambilight slået til ;-) Mine øjne flakker ikke mod lyset - hvilket jo nok skyldes erfaringen med brugen af dette lys gennem en årrække ha ha.
 
Forstå godt dem, som er glade for funktionen og til de kritiske, lad os nu bare, være glade for funktionen, som jo kan slåes fra - så man vælger selv.  


Redigeret af Ham_Der_Hansen - 28-November-2012 kl. 14:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu