recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på Ambilight?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på Ambilight?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:36
Otto kan bevidne at jeg ser film med alt lys slukket i stuen

Er det hvad der skal til for du får dit "fix", er det kun glædeligt du har fundet din egen lille sti.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Ambilight er patenteret.


Kan altså ikke se hvordan ambilight kan ødelægge billedekvaliteten - langt mere ødelæggende er at se film i dagslys på et TV der ikke er egnet til dagslys.



Hvad bliver det næste, at det er ødelæggende for filmoplevelsen at have et billede af Jimmy Hendrix hængende, eller at der står blå lysestager og ikke hvide, eller om rammen omkring er sort, hvid, sølvfarvet - at man ikke hedder Otto til fornavn, at man spiser popkorn eller ej -  har en søde pige ved siden af eller ej ????



Der er jo ingen der siger at du ikke har fornøjelse af det. Sådan er vi jo heldigvis forskellige. Men for at se en film som instruktøren har tiltænkt det, bør det foregå i et rum uden "forstyrrende elementer", og på et display der er kalibreret til den korrekte farveskala. Der ER jo en grund til at de ikke viser diskolys i biffen under filmen LOL
tror du instruktøren har tænkt at du skulle have dine lamper bagved tv'et ?
Otto kan bevidne at jeg ser film med alt lys slukket i stuen. Ved ISF kalibreringen, blev NAT indstillingen kalibreret efter det Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Man skal blot sige man er den glade bruger af Ambiligt - med hvidt konstant lys på en hvid-kallibreret væg, af mærket Pansonic, og plasma, naturnligvis Thumbs Up
Bøje, du er en krakiler Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Ambilight er patenteret.


Kan altså ikke se hvordan ambilight kan ødelægge billedekvaliteten - langt mere ødelæggende er at se film i dagslys på et TV der ikke er egnet til dagslys.



Hvad bliver det næste, at det er ødelæggende for filmoplevelsen at have et billede af Jimmy Hendrix hængende, eller at der står blå lysestager og ikke hvide, eller om rammen omkring er sort, hvid, sølvfarvet - at man ikke hedder Otto til fornavn, at man spiser popkorn eller ej -  har en søde pige ved siden af eller ej ????



Der er jo ingen der siger at du ikke har fornøjelse af det. Sådan er vi jo heldigvis forskellige. Men for at se en film som instruktøren har tiltænkt det, bør det foregå i et rum uden "forstyrrende elementer", og på et display der er kalibreret til den korrekte farveskala. Der ER jo en grund til at de ikke viser diskolys i biffen under filmen LOL
tror du instruktøren har tænkt at du skulle have dine lamper bagved tv'et ?
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:57
Man skal blot sige man er den glade bruger af Ambiligt - med hvidt konstant lys på en hvid-kallibreret væg, af mærket Pansonic, og plasma, naturnligvis Thumbs Up

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-November-2012 kl. 13:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Ambilight er patenteret.

Kan altså ikke se hvordan ambilight kan ødelægge billedekvaliteten - langt mere ødelæggende er at se film i dagslys på et TV der ikke er egnet til dagslys.

Hvad bliver det næste, at det er ødelæggende for filmoplevelsen at have et billede af Jimmy Hendrix hængende, eller at der står blå lysestager og ikke hvide, eller om rammen omkring er sort, hvid, sølvfarvet - at man ikke hedder Otto til fornavn, at man spiser popkorn eller ej -  har en søde pige ved siden af eller ej ????

Der er jo ingen der siger at du ikke har fornøjelse af det. Sådan er vi jo heldigvis forskellige. Men for at se en film som instruktøren har tiltænkt det, bør det foregå i et rum uden "forstyrrende elementer", og på et display der er kalibreret til den korrekte farveskala. Der ER jo en grund til at de ikke viser diskolys i biffen under filmen LOL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:15
Ingen mails i min indbakke... Sender lige en pb
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:10
Så tjek dine mails og tjen penge, uden at skrive dit navn Smile
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 13:06
Bøje - det er ret åbenlyst at du ikke gider diskutere emnet seriøst. Hvis andre vil have mig til at uddybe kan man sige til.

Med hensyn til om man skal hedde Otto, så er jeg ved at have accepteret at det er en ulempe i den offentlige debat at man rent faktisk ved noget om de emner man debatterer. Folk vil hellere have at vide hvad flertallet af uvidende forbrugere mener, end hvad erfarne eksperter mener. Lad os bare give folket det de forventer, jeg gider ikke opdrage på ignoranter mere.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Ambilight er patenteret.

Kan altså ikke se hvordan ambilight kan ødelægge billedekvaliteten - langt mere ødelæggende er at se film i dagslys på et TV der ikke er egnet til dagslys.

Hvad bliver det næste, at det er ødelæggende for filmoplevelsen at have et billede af Jimmy Hendrix hængende, eller at der står blå lysestager og ikke hvide, eller om rammen omkring er sort, hvid, sølvfarvet - at man ikke hedder Otto til fornavn, at man spiser popkorn eller ej -  har en søde pige ved siden af eller ej ????

Det ville da være ødelæggende for filmen at have et billede eller 3 af Halle B hængende for mit vedkommende.
Må altså give Otto ret. Hvad vil i med det Amb. Dem jeg kender der har det bruger det ikke.
Mens der selvfølgelig er nogen der gør.
I ville da også blive træt af høj musik og diskolys på arbejdet, men når vi er stive gør det ikke noiget de få timer.
SVP03
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 12:46
Ambilight er patenteret.

Kan altså ikke se hvordan ambilight kan ødelægge billedekvaliteten - langt mere ødelæggende er at se film i dagslys på et TV der ikke er egnet til dagslys.

Hvad bliver det næste, at det er ødelæggende for filmoplevelsen at have et billede af Jimmy Hendrix hængende, eller at der står blå lysestager og ikke hvide, eller om rammen omkring er sort, hvid, sølvfarvet - at man ikke hedder Otto til fornavn, at man spiser popkorn eller ej -  har en søde pige ved siden af eller ej ????

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Zullu Zullu skrev:

Har også ambilight, synes at det giver en bedre oplevelse at se en film, eller spille ps3.
Men alt er jo smag og behag.

"Alt" er ikke smag og behag. Det er smag og behag om du kan lide det, det er smag og behag om man ønsker at se filmen sådan som filmskaberen synes den skal se ud, men det er IKKE smag og behag at farveskiftende Ambilight er en forringelse HVIS du ønsker at se filmen som den er skabt. Dét er et objektivt faktum, som bunder i øjets (og hjernens) måde at se farver på. Jeg har som sådan ikke noget imod at man godt kan lide tivoli-lys rundt om sit tv. Jeg reagerer på at nogle mennesker argumenterer for at det er en BEDRE måde at opleve en film på. Jeg vil til hver en tid argumentere for at den bedste måde at opleve en film på, er at opleve dét som filmskaberen har forsøgt at vise dig (inden for de begrænsninger der nu engang er i alle led af kæden). Jeg har diskuteret dette i 10 år, og jeg mangler stadig at høre et fornuftigt argument for hvorfor dét at gengive kildematerialet optimalt, IKKE er målet for god billedkvalitet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu