recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kender I det her fragtfirma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kender I det her fragtfirma?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kender I det her fragtfirma?
    Sendt: 16-December-2012 kl. 18:44
Jeg har en veninde der er på udkig efter en MacBook. Hun så så en annonce på DBA hvor en sælger fra England har en til salg.

Han vil bruge det her fragtfirma og proceduren skal være sådan at han sender computeren, og så får hun besked fra det fragtfirma hvor hun skal overføre pengene til. Først når hun så modtager computeren, skal hun acceptere at de (fragtfirmaet) sender pengene videre til ham.

Jeg har aldrig hørt om den metode (eller det er vel lidt ala PayPal) og jeg kender ikke det fragtfirma, men er der nogle af jer er har prøvet det eller noget lign.? Smile
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:58
Skal hun ikke have en med dansk tastatur?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:04
Jeg tror det er en dansker, med en dansk Mac, som så vil sælge den, men bor i England. Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men det er jo op til hende kender du noget til den procedure/fragtfirma?
          
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:05
og den annonce tror du på?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:08
Jeg har ikke set annoncen på DBA, det er som sagt ikke mig der skal have en?
          
Til top
AndersKjergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2012
Sted: Aalborg
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersKjergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:22
Min holdning er desværre blevet sådan at hvis man er i tvivl, så skal man lade være. Og i er tydeligvis i tvivl. Så hold jer langt væk fra det.

Vh Anders
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:29
Jeg tror at det er svindel eftersom man ikke kan klikke på "VeriSign Secured" billedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:33
Hej Anders

Jeg kan godt følge dig, men jeg er også bare sådan meget paranoid når det kommer til "noget nyt". Jeg har aldrig prøvet den her form for handel før, og det har hun heller ikke, så det er derfor jeg spørger om nogen har. Jeg var selv meget skeptisk da jeg skulle bruge PayPal første gang, og troede også de ville fuske, men det er jo efterhånden en meget anerkendt måde at handle på.

Men ja...
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

Jeg tror at det er svindel eftersom man ikke kan klikke på "VeriSign Secured" billedet.

Godt set, det virker sgu lidt skummelt ja. Det er bare et billede.
          
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:34
Lyder helt klart som scam.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 19:58
DET ER SVINDEL!!!

Det har været vist/fortalt flere gange på TV!
Det er ofte biler, designermøbler m.v., som angiveligt sælges "billigt". Der skal så overføres penge via Western Union til fragtfirmaet (som reelt er svindlerne selv). Og pengene er tabt.

Skriv en masse grimt til svindleren - og sørg for at melde idioten til dba.dk!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 20:08
Waow, TAK for det svar!
Så var vores tvivl rigtig nok.

Men rart lige at få det bekræftet her i stedet for alle de forskellige svar man kunne Google.
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu