recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Precious Hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Precious Hjemmebiograf

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Precious Hjemmebiograf
    Sendt: 25-April-2015 kl. 10:34
ser super spænende ud.

hvor langt er du kommet?
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:34
Vi kunne godt bruge nogle opdaterede billeder :-)
Ning
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 09:50
hej michael, tak for din fremvisning. virkelig flot og gennemført biorum du har fået dig banket op der. 
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 14:36

.



Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:14
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 17:41
Så er der kommet liv i projektet, jeg har lige opdateret den første post med billeder.

Det var et dyrt projekt - så jeg regner med at køre med mit gamle hifi setup + en ny projektor og lærred indtil jeg får penge til at gøre det færdigt (det kribler i fingrene for at få lavet det rigtigt!)
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 18:45
Hey, jeg læste i din tråd om subwoofer at du kigger efter højttalere til bio generelt. Tyske Teufel laver også biosystemer i forskellige størrelser. De får gode anmeldelser i Tyskland. Der er f.eks system 7 hvor højttalerne koster 250 euro stk. Men så kommer du op i nærheden af 14k uden sub. Hvis du køber det komplette 7.1 system koster det 2999 euro og kommer lidt over dit budget, men der får du en thx ultra 2 godkendt sub med. Der er også et lidt mindre system 5. Tjek det her:

http://www.teufelaudio.com/

Jeg kigger selv efter højttalere og syntes Teufel virker meget interessant, der sælges direkte fra fabrikken, derfor er det billigt i sammenligning med andre. Der er desuden 8 uger fuld returret hvis ikke man syntes om det.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:12
Jo har læst dit indlæg, men mit spørgsmål gik jo mere på om det også gælder når man har 2-3 meter til bagvægen?
 
Jeg undskylder forøvrigt for og blande dette spørgsmål ind i tråden.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Mine surround højtalere er placeret omkring 60cm over hovedhøjde.
Det med og anbefale og placere surround højtalerne i siden fremfor bag i et 5.1 setup, gælder det også hvis man har 2-3 meter til bagvægen fra sofaen?

Jeg ved ikke om du har læst mit svar på forrige side, men personligt synes jeg, at det giver en langt bedre surroundoplevelse af have dem på siderne.
 
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Mine surround højtalere er placeret omkring 60cm over hovedhøjde.
Det med og anbefale og placere surround højtalerne i siden fremfor bag i et 5.1 setup, gælder det også hvis man har 2-3 meter til bagvægen fra sofaen?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Oprindeligt skrevet af staalorm<div>Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.</div><div>Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.</div></td></tr></table><br><br>Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med upper front kabling ?<br>
[/QUOTE staalorm
Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.
Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.


Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med upper front kabling ?
[/QUOTE skrev:


Også kaldt Front High

Også kaldt Front High
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Oprindeligt skrevet af staalorm<div>Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.</div><div>Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.</div></td></tr></table><br><br>Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med upper front kabling ?<br>
[/QUOTE staalorm
Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.
Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.


Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med upper front kabling ?
[/QUOTE skrev:

Din Onkyo har den. Mulighed læs mere om det på denne her side: http://www.audyssey.com/audio-technology/audyssey-dsx
eller:
http://www.youtube.com/watch?v=plS-SyckXU8

Som du kan se i min tråd kører jeg med 7.1B.
Husk de skal være i 45 grader op og 45 gra
Din Onkyo har den. Mulighed læs mere om det på denne her side: http://www.audyssey.com/audio-technology/audyssey-dsx
eller:
http://www.youtube.com/watch?v=plS-SyckXU8

Som du kan se i min tråd kører jeg med 7.1B.
Husk de skal være i 45 grader op og 45 grader fra den ultimative lytteposition.
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af staalorm<div>Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.</div><div>Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.</div>[/QUOTE staalorm
Vil anbefale dig at få upper front kabling trukket også, når elektrikeren er i gang.
Jeg synes personligt at front wide ikke er nødvendigt, ved mindre din biograf er meget bred.
[/QUOTE skrev:




Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med "upper front kabling" ?


Nu vil jeg nødig lyde for dum, men hvad mener du med "upper front kabling" ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu