recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony Touch, enheder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony Touch, enheder?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony Touch, enheder?
    Sendt: 28-December-2012 kl. 01:17
Jeg har sat min harmony op med 4 aktiviteter:

Glo flimmer - en aktivitet når jeg bare vil se fjernsyn, bruger jeg sjældent.
HTPC - bruger jeg når jeg vil se film og ting jeg har optaget.
Æbletv - når jeg vil se netflix på min apple tv.
Hør musik - når jeg vil høre musik.

Glo flimmer aktiviteten har jeg valgt kun skal bruge fjernsynet, alle andre apparater er slukkede. Kanalknapperne på harmony'en skifter kanaler. Channel up og channel down zapper mellem kanaler. Vol+ og vol- skruer op og ned for lyden på fjernsynet. Menu hiver fjernsynets menu frem. Info hiver fjernsynets epg info frem. Piletasterne og OK navigerer rundt i tv'ets menuer. Mute kvæler lyden på tv'et.

HTPC aktiviteten bruger jeg ofte til at se film så der vil jeg gerne have lyden ud over anlægget. Aktiviteten tænder for mit tv, min forstærker og min htpc. Kanalknapperne på harmonyen gør ingenting, ligesom channel up og down heller ikke har nogen funktion. Vol+ og vol- og mute styrer lydstyrken på forstærkeren. Menu, info, piletaster og OK styrer min htpc og det samme gør play, stop, spol frem og tilbage, skip frem og tilbage.

Æbletv aktiviteten minder om htpc aktiviteten, der er tændt for tv, forstærker og apple tv. Lydstyrken og mute styrer forstærkeren mens piletaster, play, stop, spol osv. styrer Apple TV'en.

Hør musik tænder for forstærker og cd afspiller, vol+ og vol- styrer forstærkeren mens play, stop, spol og den slags styrer cdafspilleren. Alle andre apparater er slukkede.

Jeg har altså en fjernbetjening med relativt få standardknapper, hvor knapperne afhængigt af den valgte aktivitet styrer det der er mest hensigsmæssigt. Samtidigt holder harmonyen styr på hvilke apparater der skal være tændt og slukkede til hver enkelt aktivitet. Det er stærkt vanedannende når først du har fået sat det op.

Hvad angår lige præcis Harmony Touch udgaven så har jeg aldrig været begejstret for fjernbetjeninger man er nødt til at kigge på for at betjene, jeg foretrækker klart klassiske knapper så jeg kan holde øjnene på filmen og føle mig frem til den knap jeg skal bruge.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 00:25
Hvis aktiviteten hedder: Se HDD optager. Så virker kanalskift på den og ikke på TV. Vol virker på den tændte reciever.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 22:15
Ja ok - så Harmony Touch, er mere funktionsbaseret end enhedsbaseret. Så det med at man fortæller den hvilke enheder den skal virke med, har ikke så meget at gøre med at "kopiere" denne enheds fjernbetjening, men mere at kopiere de funktioner, man skal kunne udføre med den enhed. En del enheder har jo de samme funktioner, såsom afspil, pause, spole frem/tilbage og den slags. Men så er der de mere specielle enheder, såsom forstærkere, hvor man vælge lydudgange eller DVD/HDD/Blu-Ray optagere der har specielle funktioner til optagelse og redigering.
 
Idag er det jo sådan at hvis jeg skal bruge min HDD/DVD-optager, så skal jeg tænde for fjernsyn, HDD/DVD-optager, forstærker og på forstærkeren vælge den rigtige lydudgang og på fjernsynet skifte AV-kanal. Det er 5 funktioner, inden jeg kan komme igang med at bruge HDD/DVD-optageren. På min DVD-afspiller er det derimod sådan at hvis fjernsynet er tændt, så skifter DVD-afspilleren selv fjernsynets AV-kanal, hvilket jo er ret smart.
Men hvis man så fortsætter eksemplet på Harmony Touch, så kan jeg programmere en funktion, der hedder "tænd for HDD/DVD-optager". Men denne funktion tænder ikke kun for HDD/DVD-optageren, den sørger også for at tænde fjernsynet, skifte fjernsynets AV-kanal, tænde forstærkeren og vælge korrekt lyd-kanal(?). Alene det, gør jo Harmony Touch ganske interessant.
 
Men derudover er der jo så en række andre muligheder - f.eks. det smarte ikon baserede kanalvalg, med kanalernes egne ikoner - så behøver man ikke længere at huske hvilket nummer de står på. Hvordan fortæller man så egentligt Harmony Touch at det er HDD/DVD-optageren man vil skifte kanal på - og ikke fjernsynet - hvis nu man sidder og ser fjernsyn gennem HDD/DVD-optageren?
 
Jeg kunne godt forestille mig at hoppe på Harmony Touch i løbet af 2013. Hvor ny er Harmony Touch egentligt? Kommer der måske snart en ny model?
 
Jeg prøvede lige at gennemføre kompatibilitets testen. Det ser ud til at komme til at gå fint. Jeg skal bare lige finde det rigtige modelnavn for ABS-CBN boksen, tror jeg. Jeg prøvede også lige med mit HDD-cam - og der fik jeg også et gult udråbstegn. Jeg er lidt overrasket over at den sagde ok til B&O pladespilleren Beogram 7000, kan den betjenes med fjernbetjening? For sjov lagde jeg også mine 3 gamle HDD-optagere ind til sidst, selvom de nok ryger ud, når jeg får min Panasonic fra Tyskland.
 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 19:34
Thorvald, du skal prøve den. Det er næsten ikke til at forklare det hele. Den virker ikke som nogen fj.btj. du kender, den er mere gennemtænkt og gennemført i sin brug og opsætning
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 19:24
Logitechs fjernbetjeninger er bygget om "aktiviteter", se tv, hør musik fra cd, se dvd/blu-ray, hør radio osv.
Så tændes alle enheder der skal bruges, og alle indgange stilles rigtigt.
Når jeg bruger "se dvd/blu-ray", har jeg nogle touch-knapper: 4:3 16:9, skub ud, zoom, undertekster, TOP menu, Pop-up menu, blu-ray regionskode.

Selv om knapperne er på samme side på fjernbetjeningen, så virker de ikke på samme enhed. 4:3 16:9 og zoom virker på tv, de andre virker på blu-ray afspilleren.


Redigeret af Brixen - 27-December-2012 kl. 19:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

..... Subtitle vælger jeg altid i DVD/BD menuen i starten med piltasterne/ok
 
Ja, det gør jeg normalt også - men det er ikke altid at man får den valgmulighed. Nogen gange starter filmen måske med et andet audio sprog end engelsk og så vil jeg jo gerne skifte.
Så vælger du TOPMENU og kommer ind på startmenu'en. Det er en smule bøvlet at navigere på touchskærmen synes jeg. Så det undgår jeg så vidt muligt.
 
Ja, eller menu (nu tænker jeg på den originale fjernbetjening) - men så standser man jo filmen og starter forfra. Men på Harmony touch er der altså også en "menu" / "topmenu" knap?
 
Sig mig for i øvrigt: Kopierer den i princippet de originale fjernbetjeninger, sådan at layout på skærmen evt. kombineret med knapperne bliver som på den originale?? Sådan at man i menuen, vælger f.eks. "fjernbetjening til DVD-afspiller", og så fungerer Hamony Touch fjernbetjeningen i princippet som den originale fjernbetjening.
 
Anmeldelsen på flatpanels siger i øvrigt ikke så meget om det med at man kan bruge touch skærmen til at styre f.eks. afpspilning af en DVD-film - altså at man ved hjælp af visse touch bevægelser kan pause, afspille, spole fremad / tilbage osv.
 
De 4 genveje som nogen snakker om - er det på touch skærmen eller på tasterne? Og her kan man f.eks. lægge "tænd for dvd-afspiller", "tænd for fjernsynet på kanal Discovery" o.lign.?? Her kunne det være smart, hvis man kunne lave lige så mange genveje man vil - som så ligger som "apps" på startskærmen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

..... Subtitle vælger jeg altid i DVD/BD menuen i starten med piltasterne/ok
 
Ja, det gør jeg normalt også - men det er ikke altid at man får den valgmulighed. Nogen gange starter filmen måske med et andet audio sprog end engelsk og så vil jeg jo gerne skifte.
Så vælger du TOPMENU og kommer ind på startmenu'en. Det er en smule bøvlet at navigere på touchskærmen synes jeg. Så det undgår jeg så vidt muligt.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

..... Subtitle vælger jeg altid i DVD/BD menuen i starten med piltasterne/ok
 
Ja, det gør jeg normalt også - men det er ikke altid at man får den valgmulighed. Nogen gange starter filmen måske med et andet audio sprog end engelsk og så vil jeg jo gerne skifte.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

For nu at samle et par interessante links i denne forbindelse:
- Forum debat om Harmony Touch testen, flatpanels.
- Enheds kompatibilitet for Harmony Touch.
 
Jeg har læst testen igennem og jeg synes den lyder meget interessant denne Harmony Touch. Jeg har endnu ikke haft tid til at prøve at teste kompatibiliteten for alle de enheder jeg har. Jeg er dog en lille smule bekymret om det bliver mere avanceret at betjene de enkelte enheder med denne Harmony Touch end med den originale fjernbetjening. F.eks. har den ikke knapper til "audio" og "subtitle" som man jo af og til bruger til DVD-afspiller - uden at man skal ind i en undermenu i touch interfacet(?). Hvordan vil den kopiere fjernbetjeningen til min forstærker, hvor jeg vælger hvilket lyd output der skal ud i højtalerne? Og måske lignende spørgsmål, må jeg stille mig selv. Nu er en sådan universal fjernbetjening også helt nyt land for mig, så det er klart at jeg vil stille mig selv disse spørgsmål.
Det er det touchskærmen er til. Skifter mellem 6 audio memory indstillinger på min One. Det er dog lettere på den originale. Subtitle vælger jeg altid i DVD/BD menuen i starten med piltasterne/ok
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 15:33
Hvorfor ikke købe den på nettet, så har du 14 dage til afprøvning, dur den ikke så retur.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 15:05
For nu at samle et par interessante links i denne forbindelse:
- Forum debat om Harmony Touch testen, flatpanels.
- Enheds kompatibilitet for Harmony Touch.
 
Jeg har læst testen igennem og jeg synes den lyder meget interessant denne Harmony Touch. Jeg har endnu ikke haft tid til at prøve at teste kompatibiliteten for alle de enheder jeg har. Jeg er dog en lille smule bekymret om det bliver mere avanceret at betjene de enkelte enheder med denne Harmony Touch end med den originale fjernbetjening. F.eks. har den ikke knapper til "audio" og "subtitle" som man jo af og til bruger til DVD-afspiller - uden at man skal ind i en undermenu i touch interfacet(?). Hvordan vil den kopiere fjernbetjeningen til min forstærker, hvor jeg vælger hvilket lyd output der skal ud i højtalerne? Og måske lignende spørgsmål, må jeg stille mig selv. Nu er en sådan universal fjernbetjening også helt nyt land for mig, så det er klart at jeg vil stille mig selv disse spørgsmål.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Prøv her i stedet:

Det er måske fordi jeg fandt siden på iPad Smile
 
Ja - den side virker fint - også hos mig på Internet Explorer. Så kan man jo sidde og lege lidt med de komponenter man har. Synes dog godt at "model" kunne have været med rullemenu også, men det er nok sværere at holde opdateret / tilføje nye modeller.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu