recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere brugere på iPad 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere brugere på iPad 4

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 16:36
ok - det understreger så blot at konceptet er tekniskt muligt også på en iOS device, men formentlig bare ikke er tilgængeligt af kommercielle hensyn - Apple syntes selvfølgelig det er en bedre ide at sælge en device til hver eneste bruger fremfor at flere brugere kan deles om en device. Det er forståeligt nok, udfra et kommercielt synspunkt, men udfra et fagligt og praktisk synspunkt er det fjollet.

De fleste af os syntes det er praktisk at have vores egen bil, vores eget personlige transportmiddel fremfor at skulle køre med offentlige transport midler, men jeg er sikker på de fleste af os også syntes at konceptet med at man kan have passagerer med i bilen, eks. den bedre halvdel og børnene, ikke er så dum en ide. Det kan endda være at man skiftes til at bruge den, eller at den ene part blot bruger den engang imellem.

Det samme princip kan benyttes om eks. en tablet, det kan godt være alle i familien har deres egen telefon, men det er ikke sikkert alle i familien har behov for hver deres tablet, det er ikke sikkert vi syntes det er smart at have 2 tablets liggende på stuebordet blot fordi far og mor skal have hver deres, det er ikke sikkert at hverken far eller mor bruger tabletten hele tiden men måske vil begge gerne bruge den engang imellem, det er ikke sikkert man har lyst til at købe både 5 smartphones og 5 tablets blot for at far, mor og 3 børn kan have hver deres, især hvis tabletten kun bruges sjældent af nogle.

Der kan være mange situationer hvor en device deles af to eller flere personer, i disse giver muligheden for at have personlige individuelle logins, med personlige individuelle opsætninger som var det helt individuelle enheder rigtig god mening. Det kunne være en situation hvor 2 børn kunne dele en tablet og have hver deres login, med hver deres individuelle opsætning, med individuelle save games osv. pigen kan have sit lyserøde hello kitty wallpaper og lillebror sit eget spiderman wallpaper, storesøster kan have sit personlige facebook login og sine personlige beskeder uden at lillebror kan kigge med når han logger ind osv.


Redigeret af spawn - 29-December-2012 kl. 16:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 17:29
Nu er flerbruger-login jo ikke ukendt for de fleste, så ønsket har været oppe adskillige gange i Apples eget forum. Gutterne i Cupertino lader bare ikke til at se det som noget der skal på todo-listen. Jeg ville da også gerne have, at konen kunne holde sine mails i sin egen indbakke og jeg have mine i fred, men i dag lader de sig kun gøre med to separate emailprogrammer installeret.

Nu gik spørgsmålet jo heller ikke på hvorvidt det var tåbeligt ikke at have login for flere brugere, men om det overhovedet var muligt. Og sidstnævnte er jo ret nem at lukke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
oestervangsvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oestervangsvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 23:39
Tak for alle svarene. Jeg må godt nok sige at jeg synes ikke det er særligt smart at man ikke kan lave fler bruger login. Nu idag ville drengene spille pixeline stjernehotellet det betyder at de spiller på samme login. Og alle i det forum der har børn ved at det er ikke en holdbar løsning.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 23:41
Og alle der har børn, vil vide hvilken slåskamp, der altid er om dimsen, sålænge man skal dele.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 00:12
Hvorfor sælger i den ikke, for så at købe et par billige Android tablets ?
Så er problemet løst.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 00:56
Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 09:23
Hej.

Jeg har værken godt eller dårlig til samtale, men vil da dele med jer at vi i huset her har en gammel laptop som ungerne misbruger, samt vi har en Kurio (Tablet) som de har værd deres profil på, der til skal det siges at det bliver vældig udnytte med at de har værd deres login, det samme med laptoppen. Bare det at den er lavet til de enkel barn og de lige som logger på nået de kan kalder deres eget er fint.

De kan benytte begge maskiner i tidsrummet 7 morgen til 21 aften, og de programmer som er installeret kan de vælge fra via en pulje hvor de alle er, og så trække de bare ud hvad de gerne vil bruge, og så kan de ændre lige så vildt de vil på deres bruger profil, samt at vi bestemmer for dem hvilket hjemmeside de kan få adgang til.

De er 5 & 6 År her i huset, og har en eller anden plan om at nå de bliver de her 10 år ca og det bliver mere nødvendig så få de en værd, og så stille og rolig give dem lov til mere.

Tro personlig alt det bøvl der er omkring børn og IT er at de roder for meget, gør sig for kloge & sidst men ikke mindst bliver lokket for meget med små latterlig reklamer som vi andre også gør, og derved få de i min verden en meget skræv tilgang til brug af det som et værktøj / legeredskab 

Tag en som ved hvad det handler om og kender vejen omkring en computer, og kender risikoen, er jo ikke ham som har 4 programmer til at fixe reg databasen, eller 2 virusprogrammer, samt lidt ekstra godt til at holde ens drivere opdateret. 

Det var meget løst hvad jeg havde og sige, om i er enige med mig er jo alt tid en anden sag :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy


Nu er der vel ikke nogen der ligefrem bliver svinet til (ellers skal man da være meget følsom), og slet ikke for ikke at have nogen problemer med Apple produkter - jeg refererer blot til en særlige gruppe af Apple brugere, ikke til alle og man behøver ikke føle sig truffet hvis man ikke tilhører den gruppe
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy


Nu er der vel ikke nogen der ligefrem bliver svinet til (ellers skal man da være meget følsom), og slet ikke for ikke at have nogen problemer med Apple produkter - jeg refererer blot til en særlige gruppe af Apple brugere, ikke til alle og man behøver ikke føle sig truffet hvis man ikke tilhører den gruppe
 
Fair nok,men jeg er bare lidt træt af at blive kaldt fanboy og meget andetWink
 
Jeg har aldrig forstået folks behov for at nedgøre andres mening ( ikke at jeg mener du nødvendigvis gør det her) Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor sælger i den ikke, for så at købe et par billige Android tablets ?
Så er problemet løst.

At flytte problemet til noget andet er ikke en løsning. Der er vel en grund til at man vælger iPad fra starten. Ingen løsning er perfekt.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 14:49
En anden mulighed er at definere et "børne mode" hvor du definerer hvilke Apps dine børn må benytte. Dvs du på den måde kan blokere din mail, browser eller hvad du nu ønsker at de ikke må rode i.

Dette virker i iOS 6, dvs i ipad2, ipad3 og ipad4, samt iPad mini
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 02:29
Det stinker at man ikke kan, og er også grunden til at vi stort set ikke bruger vores iPad, da både kæresten og jeg har hver sin iPhone. Så er det der man har e-mail, facebook og browser logins mm. 
Jeg håber virkelig at det kommer i en opdateret iOS version - indtil da må man bruge nogle af de lappeløsninger der findes: http://www.maclife.com/article/features/6_apps_enable_multiuser_accounts_ipad

Jyske Bank giver også nem mulighed for at man kan logge ind som forskellige brugere (sikkert ligesom Danske Bank, som nævnt), men det holder bare ikke at hver enkelt app skal implementere det. Det bør være en helt overordnet indstilling... Vi elsker vores iPhone og AppleTV, men dette problem er et kæmpe minus for iPad. Thumbs Down
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu