recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox - XBMC - artifakter i xvid-film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox - XBMC - artifakter i xvid-film.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox - XBMC - artifakter i xvid-film.
    Sendt: 08-Maj-2006 kl. 19:11

På det seneste er jeg begyndt at opleve en del "artifacts &  tearing" i billedet, når jeg streamer visse xvid-film (dog langtfra alle). Har prøvet at opdatere XBMC, men det gjorde ingen forskel. Har også prøvet at afspille direkte fra dvd-drevet, men det ændrede heller ikke noget. Det er ret træls, for tidligere synes jeg at Xbox'en åd alt uden problemer.

Er der andre der oplevet dette irriterende fænomen?

Er der en eller anden setting i XBMC, som jeg skal ændre?

M.v.h.

Henrik.

 

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2006 kl. 14:29

Kunne tyde på en gammel version af XBMC - hent en ny  også selvom du skriver du har gjort det... (en med nyere codecs med). Eller fjern den gamle version først, før du installere den nye!!

Er det på alle film og er det fra en server/pc i huset du streamer eller internettet?

Hvilken version af XBMC bruger du?


Thomas



Redigeret af fumse - 16-Maj-2006 kl. 14:33
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Kunne tyde på en gammel version af XBMC - hent en ny  også selvom du skriver du har gjort det... (en med nyere codecs med). Eller fjern den gamle version først, før du installere den nye!!

Er det på alle film og er det fra en server/pc i huset du streamer eller internettet?

Hvilken version af XBMC bruger du?

Ups, pinligt, jeg havde ikke set dit svar. Undskyld .

Jeg bruger Gasgiver xbmc fra 19. april 2006, men men men, jeg har opdaget, at det slet ikke er xbmc der er problemet, for "udrivningerne" i billedet optræder også når jeg afspiller filmene direkte på computeren (f.eks. med VLC-player). Ja, det skulle jeg nok have undersøgt noget før .

Jeg har ikke læst om andre, med samme problemer med de pågældende film, så det må næsten være noget der sker i.f.m. mine downloads. Men hvis rar-filerne er "dårlige", burde Winrar (nyeste version) vel brokke sig ved udpakningen?! Hmm...det er alt sammen meget mystisk!

Nå, men jeg har ikke bemærket noget de seneste par dage, så måske problemet har løst sig selv.....

M.v.h.

Henrik.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 13:02
Hvad er det for film, og hvor downloader du dem?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 13:13

Hvis du oplever de samme "artifacts &  tearing" i billedet på bestemte film både på din Xbox og din PC, så er det ganske enkelt filmene der er for dårligt koverterede, eller kildematerialet de er konverteret fra der har været dårligt. Det er langtfra alt der hentes som er dvd-rips eller konverteret i "god kvalitet". Det har intet med dine rar filer at gøre, enten kan du pakke dem ud eller også kan du ikke hvis der er crc fejl i rar filerne, men de påvirker på ingen måde kvaliteten af den konverterede film.

Når man downloader piratfilm må man affinde sig med variende kvalitet.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvis du oplever de samme "artifacts &  tearing" i billedet på bestemte film både på din Xbox og din PC, så er det ganske enkelt filmene der er for dårligt koverterede, eller kildematerialet de er konverteret fra der har været dårligt. Det er langtfra alt der hentes som er dvd-rips eller konverteret i "god kvalitet". Det har intet med dine rar filer at gøre, enten kan du pakke dem ud eller også kan du ikke hvis der er crc fejl i rar filerne, men de påvirker på ingen måde kvaliteten af den konverterede film.

Når man downloader piratfilm må man affinde sig med variende kvalitet.

 

Hmmm.....njoooo...men hvis der er bare den mindste fejl i f.eks. tv-rips, så plejer der jo ret hurtigt at komme en proper, så jeg føler mig ærlig talt ikke helt overbevist om at det er dér hunden ligger begravet.

Men på den anden side kan jeg ikke selv komme med nogen bedre forklaring.

M.v.h.

Henrik.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu