|
12v trigger, minijack til "rå" + jord? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:17 |
Min forforstærker kan tænde og slukke for effekten via 12v trigger. Men forforstærkeren skal have "rå" kabler, hvor effekten skal have minijack, så Jeg har fået mig et 3.5 mm minijack-minijack kabel og klippet den ende ende af. Så opdager jeg at der er plus, minus og jord... Jeg har fundet ud af at spidsen er plus, midten er minus og bunden er jord, men hvad gør jeg med jorden i den rå ende? Skal den bare ind sammen med plus eller minus?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det du kalder jord er til stelforbindelse
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sort terminal på effekt er minus og rød plus.
Stel/jord skal ikke bruges. BS Redigeret af Bschmidt - 06-Januar-2013 kl. 18:50 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Som du selv skriver, stel skal ikke ind sammen med hverken minus eller plus. Hvis stel skal noget, skal den sættes på en kabinet skrue
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Der er ikke farver på terminalerne, men der står på dem hvad der er hvad, så det er der heldigvis styr på. Det er bare jorden/stellet jeg undrer mig over. Skal jeg bare kappe lederen med jord/stel? Begge forstærkere er jordede, og forbindelserne imellem dem er også alle med jord/stel.
Ja okay, det kunne jeg jo, hvis det endelig er, takker. Redigeret af MaXer - 06-Januar-2013 kl. 19:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |