recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
bwana Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS
    Sendt: 18-Januar-2013 kl. 08:56
Hej Recordere
 
Er der nogen af jer der har erfaringer med Android USB device som Rikomagic MK802IIIS
 
Jeg tænker at den er idéel som Smart TV dongle, dvs man skal bare downloade Netflix og ViaPlay app fra Google Play, og så har man en Smart TV dongle der kan afspille, blot der findes en Android App.
 
Men nogen med erfaringer derude? Når man googler den kan den købes i DK for omkring 650,-
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 11:30
ja den er ret samrt men allerde lidt gammel MK808 og MK808B er allerde ude og koster under 500 kr. du kan læse mere her på forum under

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118315&title=mk808-dual-a9-googletv-billig-streamer

Redigeret af daskino - 18-Januar-2013 kl. 11:31
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Yahoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2013
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yahoon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:48
Godt fora med nyttige informationer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1696337&page=7

Til top
thides74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thides74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 17:56
Wifi er helt håbløs. Jeg kan ikke få mere end max 1Mb igennem, hvilket resulterer i særdeles grynet Netflix.

Havde indledningsvis store vanskeligheder med at installere programmer, da den frøs eller rebootede mere eller mindre tilfældigt. Lavede en "factory reset" af enheden, hvilket forbedrede det.

Endte med at prøve med en custom ROM og så gik det helt i ged. Nu kommer den ikke videre end opstartsbilledet, og jeg kan ikke finde ud af få den gamle firmware tilbage på.

Måske har jeg bare fået en dårlig enhed, men umiddelbart vil jeg sige, at disse enheder ikke rigtig virker modne endnu. Men ok, til 350-400 kr kan man vel ikke forvente det vilde.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 20:20
Hej Thides74
Er det en 808'er eller en 802'er du har?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
thides74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thides74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 21:55
Det er en mk802 som den der linkes til øverst.
Til top
bigmh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bigmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 01:03
Jeg har en Rikomagic MK802 IIIS 8GB+BT  Smile
 
Har lagt nyeste firmware ind på den og er okay tilfreds.  Jeg bruger en ekstern stømforsyning og ikke USB strøm fra mit TV. Dette synes jeg har gjort enheden meget mere stabil.
 
Den afspiller fint 1080p filer fra min NAS over det trådløse netværk.
 
Netflix virker også fint, men jeg synes nu ikke at billed kvaliteten er i top, den kan slet ikke sammenlignes med eks. kvaliteten på en ATV2. Tror så mere at det er Netflix der ikke streamer i bedre kvalitet i deres Android app. 
 
 


Redigeret af bigmh - 22-Januar-2013 kl. 12:27
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 20:20
Nåede kun at have min Rikomagic 802iiis i ca 10 minutter, før min søn havde kapret den ;-) Indtil videre har den fungeret upåklageligt, ellers havde sønnen givet lyd!!!
Har bestilt en ny til mig selv, primært for at kunne se diverse film på mit Sony tv, som jo mildest talt er helt håbløse når det gælder afspilning af film via usb.
Til top
mortendiedrichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2013
Sted: vejbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortendiedrichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 08:57
Hej.
Hvilken app har du på din Rikomagic MK802 IIIS til at streame fra din NAS.

Min NAS er fra synology, en ds411 og for at streame fra den har jeg hentet DS video, men så snart jeg prøver at logge på, får jeg at vide at jeg skal opgradere til en version 1.1 beta.
Problemet er bare at jeg ikke kan finde den version.

Er der ellers nogen der ved hvilken af disse android mini pc'er der er den nyeste?
Jeg kan se at der er kommet en 809 nu. Er den nyere en 808?

 
Til top
bigmh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bigmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 12:13
Jeg bruger DS file til at browse rundt på min Synology DS209+ii og Archos Video Player til at afspille. Det virker ganske tilfredsstillende.
 
Er det på din NAS at du skal have nyeste DS Video? Så skal du bare "åbne" for beta kanalen i dit pakkecenter på din DS411 og så får du mulighed for at installere version 1.1-0195. Eller du kan hente den her og installere manuelt.
Til top
mortendiedrichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2013
Sted: vejbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortendiedrichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 17:25
Hej bigmh.
 
Tak for hjælpen. Jeg gjorde som du beskrev, (åbnede for Beta kanalen) og så kunne jeg logge ind på ds video. Men jeg skulle hente VLC beta for at kunne afspille filmene, Archos video player vil ikke åbne dem.det næste problem er nu at det kun er nogle af filmene der er lyd på.
Kender du noget til det?
Jeg har næsten alle mine film liggende som iso filer.
 I hvilket format har du dine til at ligge i?
 
Hvis jeg går ind via ds file og kligger på den film jeg vil se, så begynder den at downloade hele filmen, det er jeg jo ikke interesseret i, Jeg ville jo gerne nøjes med bare at streame.
 
Til top
bigmh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bigmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 22:20
Jeg har næsten alle mine filer som MKV. Archos kan ikke afspille ISO/IMG filer. Såvidt jeg ved er det kun VLC der kan det på Android.
Mht. lyd på VLC så prøv at ændre lyd under afspilling af fil i selve VLC, så den kun står til DTS og ikke DTS AC3. Kan måske også være en god ide at slå HW decoding til i VLC. Du kan evt. bruge ES Filoversigt til at browse i din NAS. Tryk på filen og vælg at afspille som Video og derefter VLC.

Redigeret af bigmh - 28-Januar-2013 kl. 22:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu