recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:36
 måske i kan hjælpe mig - jeg har installeret xbmc på min, men jeg kan ikke få den til at vise min NAS, upnp virker kun under billeder og jeg vil meget gerne have den til at finde et netværks share under film, men nej?
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:04
Hejsa.
Jeg har Rikomagic MK802 IIIS 8GB+BT og Synology DS411+.
Når jeg prøver at tilføje film i xbmc, er det nærmeste jeg kommer Netværksfilsystem NFS, når jeg tilføjer den kan den se IP adresse på min synology, men ikke nogle mapper, NFS er også aktiveret på NAS - nogen ider til hvordan jeg får huld igennem?
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 02:00
Hej. Jeg har også selv denne dongle. Prøvede at kører speedtest.net app og den gav mig 1 MB/s ca. Jeg tænkte det kunne ikke passe, efter det åbnede jeg "kabinettet" og lagde mærke til antennen sad dumt placeret (op af motherboarded) Jeg tog antennen ud og lukkede kabinettet igen, dog hænger antennen ud af nu. 

Men jeg har FULL speed og fuldt signal. 18 MB/s, lige som på min galaxy s3. 

Ellers er der et alternativ, som er et omformer fra USB til Ethernet(netværks kabel)

Jeg var rigtig skuffet i starten for kunne ikke bruge plex eller noget :(

Men jeg er fuldt ud tilfreds nu. Den sidder bag mit tv og igen ser antennen hænger ude.

Her er et billede af min Rikomagic mk802iiis 


Nogle skriver den for lidt strøm giver dårligt signal, det ved jeg ikke.

Jeg har brugt min tlf oplader som er, 5V - 1.0A

Håber det her kan hjælpe jer med er MEGET bedre oplevelse af jeres android PC. Hvorfor leve med 1 MB/s, eller hvad i ellers får, i kommer ikke over 8 MB/s kun måske hvis jeres rikomagic ligger oven på jeres trådløse router. Og den koster 650 KR. Så det er da bare at få den åbnet og tage den antenne ud det tager 2 min :)

Hvis i har spørgsmål så kontakt lige endelig.

/Reb00t, IT professional


Redigeret af reb00t - 06-Februar-2013 kl. 02:07
Til top
mugge66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mugge66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 06:11
Dette afhjælper Xbmc og Synology nfs problemet. Virker fint her

wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af mugge66 mugge66 skrev:

Dette afhjælper Xbmc og Synology nfs problemet. Virker fint her

wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Tak - ja jeg fandt godt siden selv igår,det var sku besværligt at få det til at køre, held og lykke til dem som ikke ved noget om it.
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af reb00t reb00t skrev:

Hej. Jeg har også selv denne dongle. Prøvede at kører speedtest.net app og den gav mig 1 MB/s ca. Jeg tænkte det kunne ikke passe, efter det åbnede jeg "kabinettet" og lagde mærke til antennen sad dumt placeret (op af motherboarded) Jeg tog antennen ud og lukkede kabinettet igen, dog hænger antennen ud af nu. 

Men jeg har FULL speed og fuldt signal. 18 MB/s, lige som på min galaxy s3. 

Ellers er der et alternativ, som er et omformer fra USB til Ethernet(netværks kabel)

Jeg var rigtig skuffet i starten for kunne ikke bruge plex eller noget :(

Men jeg er fuldt ud tilfreds nu. Den sidder bag mit tv og igen ser antennen hænger ude.

Her er et billede af min Rikomagic mk802iiis 


Nogle skriver den for lidt strøm giver dårligt signal, det ved jeg ikke.

Jeg har brugt min tlf oplader som er, 5V - 1.0A

Håber det her kan hjælpe jer med er MEGET bedre oplevelse af jeres android PC. Hvorfor leve med 1 MB/s, eller hvad i ellers får, i kommer ikke over 8 MB/s kun måske hvis jeres rikomagic ligger oven på jeres trådløse router. Og den koster 650 KR. Så det er da bare at få den åbnet og tage den antenne ud det tager 2 min :)

Hvis i har spørgsmål så kontakt lige endelig.

/Reb00t, IT professional

Jeg fik min til at køre igår med xbmc, men syntes det hakker, måske jeg skal prøve dit antenne fif, selv om jeg har 20 Mbit det er dog meget ustabil når den måler. Store Blue-Ray image på 20-30 Gb vil den slet ikke startet.
Et andet problem er at den android menu line er der samtidig med at man afspiller film i xbmc, men hvis man skjuler den, så hopper billede tilsvarende det par cm ned på skærmen, nogen løsning på det?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 10:13
Hej RebOOt
Der er mange der anbefaler en 2 amperes lader, men jeg har heller aldrig haft problemer med min 1 ampere lader. Når en galaxy s3 kan anvendes med displayet tændt samtidigt med at den lades, burde det være nok.
Hvordan fik du den skilt ad, uden at ødelægge den. Og var den til at samle igen?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 21:12
Kunne få en negl ind ved HDMI udgangen. Og trække den rundt. Den er bare klipset sammen. Antennen sidder fast med noget sølvtape inden i. Tag den ud og klik kassen sammen igen. Det du kan. Når dit kabel hænger ud igennem samligen
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 21:25
Jeg har testet WiFi til 28 MB/s. Og med et netværks kabel 80-90 MB/s. Ved afspilning og hardware Coding af 1080 mkv film er CPU brugt ca 60 -75%. Der er ingen tvivl om netværket i den er en bottleneck. Som det er out of the box.
Til top
Madz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 18:59
Har den også.. og det trådløse er også dårlig.. så har købt en usb-lan adapter..  http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/LogiLink-USB2.0-to-LAN-Adapter-100-10MBPs-2217106.html men nogle der ved hvad der skal gøres før den virker ? skal man selv installere nogle driver til den ?
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 23:18
Madz. Alle USB > Ethernet adaptere virker ikke. De må smide at hvad de vil i samme model USB > ethernet så en kan have 1 der virker og du kan have samme model der ikke virker. Der er en specielt lavet til android: http://www.amazon.com/BobjGear-Ethernet-Ultrabooks-ChromeOS-Included/dp/B007RTACDM/ref=sr_1_1?m=A3SQAI9BQY42F6&s=merchant-items&ie=UTF8&qid=1360448230&sr=1-1

Der er os forskel på hastighed. Nogle kan være ringere end wireless og nogle kører full speed. Men den jeg har linket er lavet til android og virker 100%
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Madz Madz skrev:

Har den også.. og det trådløse er også dårlig.. så har købt en usb-lan adapter..  http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/LogiLink-USB2.0-to-LAN-Adapter-100-10MBPs-2217106.html men nogle der ved hvad der skal gøres før den virker ? skal man selv installere nogle driver til den ?

Vi har bestilt nogle stykker hjem fra amazon.
med told osv. løber de alligevel lidt op. + vi betaler et firma for at få dem til danmark.

Pris er 250 kr +modtager betaler. For en Bobjgear usb to ethernet


http://www.amazon.com/BobjGear-Ethernet-Ultrabooks-ChromeOS-Included/dp/B007RTACDM/ref=sr_1_1?m=A3SQAI9BQY42F6&s=merchant-items&ie=UTF8&qid=1360448230&sr=1-1

Der er os denne test på youtube, hvor han viser forskellen mellem 3 lan to ethernet adapters. Den hurtigste er samme som bobjgear (den sidste i testen). Den er bare ikke købt igennem bobjgear. Den er direkte fra kina, hvor bobjgear os får sine usb to ethernet fra. Men man skal købe MANGE for at det kan betale sig at tage dem hjem direkte fra kina.

http://www.youtube.com/watch?v=LCXvfz41yv8

Og som i ser. Kan man være heldig en billig virker/er understøttet. Men det kan jo være lige meget når den kun kan trække En 6 mbit forbindelse. Og en bobjgear kan trække en 70+ mbit forbindelse.
Med en billig fra DK er man bare begrænset igen hvis man vil bruge sin enhed til at se film osv.

Men ellers tag antennen ud af enheden så rammer min 28 mbit, på en speedtest på min 25/25. Og er sikker på den kan komme højere op hvis mit net var hurtigere.


Redigeret af reb00t - 10-Februar-2013 kl. 04:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu