recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:19
Jeg har hørt at Apple USB Ethernet Adapter
Virker til den
Til top
Madz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af reb00t reb00t skrev:

Madz. Alle USB > Ethernet adaptere virker ikke. De må smide at hvad de vil i samme model USB > ethernet så en kan have 1 der virker og du kan have samme model der ikke virker. Der er en specielt lavet til android: http://www.amazon.com/BobjGear-Ethernet-Ultrabooks-ChromeOS-Included/dp/B007RTACDM/ref=sr_1_1?m=A3SQAI9BQY42F6&s=merchant-items&ie=UTF8&qid=1360448230&sr=1-1

Der er os forskel på hastighed. Nogle kan være ringere end wireless og nogle kører full speed. Men den jeg har linket er lavet til android og virker 100%


Hej tak for svaret... kan se jeg så har fået mig en usb-lan adapter som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til.. Wink

bruger den rikomagic til iptv sd kanalerne virker ok.. men den kan slet ikke trække HD kanalerne.. så vil prøve det med at tage antenne ud og se om der kommer nok hul igennem Smile

en anden ting.. burde den ikke virke med 5Ghz... ?? 


Redigeret af Madz - 10-Februar-2013 kl. 20:14
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 21:48
Jeg har også en Rikomagic 802IIIS
Har lige prøvet tricket med at lade antennen hænge ud af kassen.
Det virker fantastisk, nu er der fuld skrald på WiFi og Netflix kører 100%- tak for tippet. 
Walk slowly; drink lots of water
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Jeg har hørt at Apple USB Ethernet Adapter
Virker til den

Hej

Det kan jeg bekræfte, da jeg en sådanne og en Rikomagic MK802IIIS.

Jeg har læst at på visse smart Tv dongler med android skal gå ind i indstillinger og selv aktiverer DHCP under ethernet. Det skulle jeg ikke på min Rikomagic.

MVH

Tommy
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af basholm basholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Jeg har hørt at Apple USB Ethernet Adapter
Virker til den

Hej

Det kan jeg bekræfte, da jeg en sådanne og en Rikomagic MK802IIIS.

Jeg har læst at på visse smart Tv dongler med android skal gå ind i indstillinger og selv aktiverer DHCP under ethernet. Det skulle jeg ikke på min Rikomagic.

MVH

Tommy

Hva så med hastigheden ? At den virker er 1 ting. Jeg har bare set en test hvor apple adapteren slet ikke performer ordenligt. I forhold til den der er lavet til android.


Redigeret af reb00t - 10-Februar-2013 kl. 23:00
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 12:08
Hvad bruger i XBMC -PLEX eller andet?
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 19:33
Bruger plex. Og hvis jeg lige skal se noget der ikke er på min plex server bruger jeg, mx player pro med hardware decoding. Har prøvet mx player men har oplevet nogle film ikke vil afspille i mx player men vil godt i pro :) Den explorer der er i virker fint til at navigere rundt.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:47
Jeg har lige løsnet kabinettet på min Rikomagic. Er antennen den ledning der er hæftet fast? Skal den bare løsnes ved at varme den op med en loddekolbe, eller er det nok bare at klippe den og lade den hænge løst udvendig?
Til top
Erland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 12:04
Hej Svelle
Du skal lade den "løse" ende hænge udenfor. Den "løse" ende er sandsynligvis tapet fast på kabinettet.
På youtube ligger en video hvor de skiller skidtet ad. Ca. 13 minutter inde i videoen kan du tydeligt se, hvor antennen sidder fast på printet, og hvor den løse ende er.
Videoen ligger her http://m.youtube.com/#/watch?v=dNK_fRyUinY&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdNK_fRyUinY&gl=DK

Mvh. Erland
Til top
reb00t Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reb00t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 16:04
Svelle, det er tapet fast på den ene del af kabinettet. Den sidder fast med noget alu tape. Jeg tog alu tapen af sammen med antennen. Og så klippede jeg et lille stylle papir ud som passede til alu tapen og klistrede det derpå, så det ikke ville hænge og blive fuld af skidt. Hvis du lader den hænge ud som på billedet passet det med der er et hak i den anden del af kabinettet, så det kan lukkes lidt mere end hvis hakket ikke var der.



Redigeret af reb00t - 12-Februar-2013 kl. 16:18
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:48
Okay. Den er i hvert fald loddet fast i bunden. Men måske kan jeg løsne det metal ibunden den er loddet fast på. Giver det nok et forsøg en af de nærmeste dage . Tak for svar :-)
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:54
Det stykke metal som ledningen er loddet på er antennen - !
Du skal løsne metalstykket fra kabinette, det er limet fast.
Brug en hobbykniv til at lirke det fri med
Walk slowly; drink lots of water
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu