recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Custom firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 Custom firmware

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 Custom firmware
    Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:50
Hej. Jeg har en ældre PS3, hvor jeg har installeret en custom firmware 3.55 på.

Jeg har fundet et par guides på nettet, der beskriver hvordan man kan downloade og lægge custom firmware 4.31 på, men alle de forums jeg har været inde og læse på, skriver at man ikke kan jailbreake firmware senere end 3.55

Vil det sige at de guides der findes er fakes, eller hvordan?

Jeg har nemlig ikke lyst til at opdatere, hvis det så viser sig at 4.31 alligevel ikke kan jailbreakes.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:56
Det er jo en costum firmware du smider på... Baseret på den originale 4.31 firmware. Men stadig costum...
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:15
Eh altså.. Din model er en 4.31 og du prøver at installere 3.55 oveni? Skal original og costum FW ikke passe sammen? Har ikke meget forstand på det, men nyere FW-opdateringer tillader ikke at man kan bruge costum FW. Så du skal have fat i en gammel sag fra før de fjernede linux via opdatering. Tror jeg da..Tongue

Redigeret af SteffenD89 - 23-Januar-2013 kl. 21:15
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:17
Men spørgsmålet var om der findes en custom firmware baseret på 4.31 eller om det er fake.

Så vidt jeg kunne se fra de guides jeg kunne finde, stod der at man skulle være på 4.31 OFW før man kunne gå videre til 4.31 CFW.

Det vill være ærgeligt at skifte til 4.31 OFW, hvis man ikke kan komme videre derfra.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Eh altså.. Din model er en 4.31 og du prøver at installere 3.55 oveni? Skal original og costum FW ikke passe sammen? Har ikke meget forstand på det, men nyere FW-opdateringer tillader ikke at man kan bruge costum FW. Så du skal have fat i en gammel sag fra før de fjernede linux via opdatering. Tror jeg da..Tongue

Jeg har allerede 3.55 CFW på i dag og det virker fint. Jeg vil bare ikke opdatere til nyere, hvis jeg ikke fortsat kan komme til at køre CFW
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:28
Ahhh, Steffen, læs nu hvad han skriver... Han ER på cfw 3.55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:35
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 21:53
well fuck Clown
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:14
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 13:43
Hej hej..

Ved ikke om du er kommet videre, men her er hvad jeg gjorde.
PS3 var på kmeaw 3.55 inden jeg startede.
Opdaterede Multiman til nyeste på min PS3
Hentede den nyeste Rogero 4.30 (version et eller andet)
Smed den på et usb som beskrevet i update mappen, navngav den ps3updat.pub (tror jeg nok).

Sikrede mig at min PS3 ikke var på nettet. (vigtigt)
Sikrede mig at der ikke sad et spil i drevet. (vigtigt)
Startede den normalt og isatte usb.
Navigerede til manuel opgradering via usb og starede den.
Ventede og den genstartede med Rogero Custom firmware på

Happy camper, alt virker som det skal.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 20:01
tjek softmodding.dk spørg i chatten. Der er altid folk der er rigtig behjælpelig og som har rodet med det hele 100 gange.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 09:35
Jeg fik opdateret fra kmeaw 3.55 til Rogero 4.30 i går, og det hele ser ud til at virke fint.

Jeg brugte følgende fremgangsmåde:

Fjernede spillet i drevet og netværks forbindelsen.
Satte QA flaget ved at installere og køre Rebug qa_toggle.pkg
Omdøbte den downloadede firmware til PS3UPDAT.PUP og lagde den i folderen PS3/UPDATE på en USB stick
Gik ind i opdaterings menuen, og valgte at opdatere fra USB

Efter opdateringen virkdede Multiman og Showtime ikke længere, men efter at have opdateret dem, kører de igen.

Jeg havde også nogle andre homebrew programmer installeret, som ikke virker længere og som jeg ikke kan finde opdateringer til, men det er heller ikke så vigtigt.

Jeg har desuden nu fået mulighed for at komme online igen, så jeg har nu været inde på PSN store og hente alle de spil som jeg havde købt for lang tid siden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu