recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Clint DC1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af Clint DC1

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af thomas4200 thomas4200 skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Du er en helt Thomas Smile Tak for du har undersøgt dette. Vil det sige at de vedkender at boksen glemmer kanal rækkefølgen når den går i stnadby? Og at det bliver fikset, så vi kan få lagt kanalerne i rækkefølge...
Ja, de er klar over at der "er noget" med firmwaren når boksen har været slukket. Så forhåbentligt bliver det fikset så også sorteringen bliver gemt. Hold øje med deres hjemmeside for den nye version: http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/99/47/media/clint-dc1---kabel-tv-dvb-c :-)

Hmm, det er underligt for jeg har installeret den nyeste SW, da jeg købte DC1'eren i starten af januar. Det er version 3.05.00:


Den er altså fra 14/11/2012, mens man finder følgende info fra hjemmesiden:


Altså samme SW version, men med to forskellige tidsstemplinger...

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 10:24
Jeg tror det er samme firmware. Datoen den 14.11.12 er produktionsdatoen og 25.01.13 er release datoen.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg tror det er samme firmware. Datoen den 14.11.12 er produktionsdatoen og 25.01.13 er release datoen.
 
Flemming

Jeg har blot installeret min før den 25, hvilket jo er lidt underligt, for der burde den ikke være released... 
Til top
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 18:28
Når jeg kigger på hjemmesiden, står der nu 31/1/2013 og sidste rettelse der vedrører kanalredigering...
Tror lige jeg prøver at opdatere :)
 
EDIT: Har opdateret, og software har nu dato 31/1/2013. Men åbenbart så minor en rettelse, at versionen ikke er talt op.
 
- Og det virker! :-)
 
Opdatering -> Gendan fabriksindstillinger -> Kanalsøgning (sker automatisk) -> LCN fra -> Strømbesparende til (er sat som default) -> Rediger kanaler og gem.
Efter sluk og tænd er kanalerne stadig sorteret på samme måde, som jeg selv valgte!
 
Og fremover skal man så være lige så meget opmærksom på software-dato, som på software-version på deres hjemmeside.
 
EDIT2:
Jeg lod min stå til sortering efter LCN, og det tyder på at det ingen indflydelse har. - Det bliver 'overskrevet' af den manuelle sortering. Serviceopdatering ved jeg ikke helt med. På den ene side risikerer man at sorteringen ryger, men på den anden side bliver man så også opmærksom på at der evt. er kommet nye kanaler til...


Redigeret af thomas4200 - 01-Februar-2013 kl. 19:17
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 10:13
Hej jeg kører med en udb 32 gb fra verbatim som jeg købte på tilbud til 99 kr i elgiganten. De første gange jeg optog på hakkede den meget. Men nu hakker den overhovedet ikke mere. måske skulle den bare køres til? før havde jeg en extern, men jeg synes den larmede for meget når den optog.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Hej jeg kører med en udb 32 gb fra verbatim som jeg købte på tilbud til 99 kr i elgiganten. De første gange jeg optog på hakkede den meget. Men nu hakker den overhovedet ikke mere. måske skulle den bare køres til? før havde jeg en extern, men jeg synes den larmede for meget når den optog.
 
Mystisk. Jeg købte to stk. af samme slags. Optagelserne var totalt ubrugelige, specielt fra HD kanaler, så Elgiganten fik dem retur. Jeg bruger nu en Medion stick fra Aldi. Den er hurtig nok til det hele.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 19:25
Jeg fik aldrig kigget mere på usb stick. Efter opdatering til seneste firmware, hvor den personlige sortering af kanallisten nu gemmes med Strømbesparende slået 'Til', har jeg sat en WD Passport på - Og det kører helt uden problemer.
 
Nu mangler jeg bare at få den til at vise undertekster på VOB-filer fra harddisken, som ikke er kodede ind i filerne... :-)


Redigeret af thomas4200 - 15-Februar-2013 kl. 07:16
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 09:28
Jeg har netop også det problem med kanalerne ikke gemmes i den rækkefølge som man beder den om, jeg kan se at den nyeste version retter på det problem, lækkert.
Mit spørgsmål er så: der er 5 bokse i familien der skal opdateres, kan jeg gøre det på den måde at jeg tager et af mine usb stik og går rundt til alle 5 bokse og opdatere den hver for sig ELLER SKAL det være vedkommendes usb stik som skal bruges ?
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 13:15
Håber der er nogen som læser med her, jeg har hentet den nyeste firmware update til boksen, overfører filen som de siger i guiden til et usb stik, men der kommer INTET frem under Disk - Musik afspilning som der står i guiden. Hvad kan problemet være ?
Til top
Sam* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sam* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 15:33

Er din USB stik i FAT32 format?

Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 15:45
NTFS
Til top
Sam* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sam* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 16:16
Formatere til FAT32 og se hvis det hjælper.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu