recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bas til Snell E4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny bas til Snell E4?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny bas til Snell E4?
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:21
Hej alle,

Jeg har et sæt Snell E4 gulvhøjttalere, som jeg er rigtig glad for. Desværre begyndte den ene, for et par dage siden, at lyde dårligt, og da jeg tog frontstoffet af, opdagede jeg at kanten var i stykker hele vejen rundt på bassen. Cry

Om den er blevet trykket, eller om det bare er slid og ælde, ved jeg ikke (den virker meget mør), men den lyder forfærdeligt, så noget skal der gøres....

Kan kanten på sådan en enhed repareres, og kan det overhovedet betale sig? Eller er det bedre at købe en ny/brugt enhed i stedet, hvis man altså kan finde en enhed der passer? 

Jeg vil meget gerne ha' dem fixet, men omvendt er det nok også begrænset, hvor meget det kan betale sig at poste i dem, så jeg er meget interesseret i at høre fra folk, som ved mere om det end jeg selv gør Smile

/Kejserjorn
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:13
Basrep.dk hvis du ikke har mod på det selv.
Ellers så er det på Google eller eBay, der er fine guides, tips, tricks & shops ;-)

Jeg har handlet et sæt B&O membraner ved ham her: http://stores.ebay.co.uk/Audiofriends.
Jeg har ikke monteret dem endnu
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:39
Prøv eventuelt også at se om du ikke kan finde prisen på en ny enhed, den er i hvert fald rimeligt ligetil at skifte selv.

/ask
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:42
Jeg har masser af mod på at fixe det selv, skal bare være sikker på at jeg får fat i de rigtige stumper, så jeg ikke får lavet noget rod :) Jeg kigger på linket, om ikke han har noget der du'r - tak for hjælpen
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Prøv eventuelt også at se om du ikke kan finde prisen på en ny enhed, den er i hvert fald rimeligt ligetil at skifte selv.

/ask

Jeg har haft enhederne ude før, så det er intet problem selv at skifte. Men det er jo en gammel højttaler, og jeg kan ikke finde originale enheder nogen steder. Hvis jeg skifter til en uoriginal, bliver jeg jo nok nødt til at skifte i begge højttalere, for at de ikke kommer til at lyde forskelligt...?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu