recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer og timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvbviewer og timefor.tv

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dvbviewer og timefor.tv
    Sendt: 17-Februar-2013 kl. 20:53
Hejsa, er der nogen der har nogle gode forslag om hvordan man får disse to ting til at spille smertefrit sammen.
Hvilke programmer bruger i ?
Måske en lille guide.
Synes ikke dvbviewer egen epg synes jeg tit har mangler..
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:37
Jeg bruger BigScreen EPG.

Redigeret af Tranholm - 17-Februar-2013 kl. 22:37
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 08:14
Bruger XEPG til at få timefor.tv ind i DVBViewer. 
Jeg har skrevet en guide her 

Godt nok af lidt ældre dato, så ved ikke om det er 100% opdateret.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 08:31
http://www.a123.dk/ fungerer perfekt.
PS! ahh sry til ovenstående kan se den er en del af dit link også :).

Redigeret af Bygone - 18-Februar-2013 kl. 08:33
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:38

Det er vel ikke dvbviewers skyld, det er vel udbyderne der ikke fylder ordentlig op.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Det er vel ikke dvbviewers skyld, det er vel udbyderne der ikke fylder ordentlig op.
MVH
 
Præcis. DVBViewer viser det som udbyderen sender. Derfor vil EPG oplysningerne være ens på et TV og et mediecenter medmindre man som i ovenstående links henter EPGen fra alternative kilder. Men er disse gratis?
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:52
Nej intet er gratis. Der er dog små tweak programmer der kan hente fra. DR, men ikke uden problemer. Du kan sikkert søge på hvis jeg husker ret "nyt program til download". Jeg mindes rigtig mange notify fordi tråden blev highjacket af nogle mac folk.
 
Men der er lidt arbekde i det. Jeg tror stadig det virker. Men der er ikke alt.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:41
timefor.tv koster 90 kroner om året, er altså begrænset hvor meget man gider flueknep for så et lille beløb, og her får du 14 dages fuld epg med info, det er ikke altid det kan svare sig og hack sig igennem livet.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 10:10
Ups, for den høje pris kan man jo købe en hel dvbViewer pakke :)
Helt rigtigt. Det lyder som om du kender den bygone. Er de gode til at vedligeholde deres baser, passer tiderne altid. Har du gode beskrivelser, for det savner jeg.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

timefor.tv koster 90 kroner om året, er altså begrænset hvor meget man gider flueknep for så et lille beløb, og her får du 14 dages fuld epg med info, det er ikke altid det kan svare sig og hack sig igennem livet.
Ved du om det med info også gælder TV2, for det halter gevaldigt med Canal Digital, både deres egen box og via Media Center
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:41
Jeg har fuld info på tv2 ja...du kan jo selv gå ind på http://dk.timefor.tv/ og tjek informationsniveauet, det er jo den du får ned via en xml fil når du er betalende kunde!
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Ups, for den høje pris kan man jo købe en hel dvbViewer pakke :)
Helt rigtigt. Det lyder som om du kender den bygone. Er de gode til at vedligeholde deres baser, passer tiderne altid. Har du gode beskrivelser, for det savner jeg.
 
jojo men dvbviewer pakken er jo en engangsudgift :)...så det klarer du nok hehe.
 
http://dk.timefor.tv/ tjek selv om de informationer de har liggende i deres tvguide er tilfredsstillende...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu