recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naim på en kold aften... ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naim på en kold aften... ;)

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 17:40
Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.
Hej Frugtkompot.
 
Altid rart at høre fra folk med gode erfaringer og sammenligninger. Jeg formoder at du bruger digitalt signal til at overføre lyden fra din kilde til din forstærker. Er dette korrekt forstået?
Jeg vil i den omgang gerne høre hvordan du syntes lyden mellem XTZ og HK var, hvis man så bortfra processor-in funktionen.
 
DBH Michael
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 18:24
Godt at se, at der er flere Naim ejer her.Har ejet flere Naim anlæg, men har i dag SuperUniti med Credo højtalere og Vortexbox hvor alt musikken ligger.Er utrolig glad for SuperUnitien og med en Ipad til at styre det hele er det let at finde.Cd'erne er så pakket ned i kasser og de kommer nok ikke frem mere.





Redigeret af Naim - 19-Februar-2013 kl. 19:03
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

hej
sidder lige og hører Toto I Will Remember.
Så er det fedt og have et stereo setup:)

Kanon nummer, ToTo har lavet noget lækkert musik... Pt. kører der Agnes Obel her, trængte til lidt hyggelig kvindevokal... :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

HK har nu været solgt til minus 10K et godt stykke tid. Produktet har faktisk levet en omtumlet tilværelse omfiget af rygter og blev i begyndelsen slet ikke sat til salg i hjemlandet USA, og da den endelig kom det, var det til en pris på 2.500 USD. 

Om DAC'en: jeg synes som sagt den er ganske glimrende; testede den på et tidspunkt op i mod en DacMagic, en test, HK'en kom bedst ud af. Heldigvis er det ganske let at afprøve eftersom man nemt kan a/b-teste ved hjælp af indgangsvælgeren på fjernbetjeningen. Min hovedmusikkilde er FLAC-filer fra harddisk, og her har jeg en M2 Tech Hiface sat i mellem pc og HK.

Der er i øvrigt flere producenter på vej med forstærkere med pass-through/processor-in eller hvad det nu kaldes. NAD, Onkyo, Yamaha fx. Så man behøver ikke panikke, bare fordi der går et rygte om, at HK 990 er på vej ud af produktion. Et rygte der dog ikke er bekræftet.

Men jeg nyder af have et ægte kraftværk stående; det er måske lidt drengerøvsagtigt, men jeg vil ikke risikere, at en forstærker til 10K pludselig går i knæ under en fest, og det kommer jeg med garanti ikke ud for med HK 990; det oplevede jeg ellers flere gange med min Yamaha RXV 1700.

Det er også lidt derfor, jeg endnu ikke har turde binde an med en Naim, selvom jeg udmærket godt er klar over, at det ikke handler om watt, men om strømstyrke og ladelytternes kapacitet. Men også her er der de færreste, der kan følge med HK 990. Så på mange måder er den min drømmeforstærker. Skulle jeg sige noget negativt, er det omkring den indbyggede rumkorrektion, som er så godt som ubrugelig; den har jeg konsekvent slået fra. Manualen er også rystende ringe, men det er jo til at leve med. 

Fint indlæg, du har brugt en del krudt på det kan man fornemme. H/K plejer altid at være garant for en strømstærk oplevelse, og der er ingen tvivl om at den har mere saft og kraft en mit Naim - forstår udmærket du tilfreds :)... De ting jeg har hørt fra H/K, har bestemt også være ganske udmærket til prisen! Lidt synd deres AV produkter har haltet så meget efter andre, det må de ha tabt en del på, for den 635 jeg havde, spillede ret godt i stereo, af en AV maskine at være...

Hvad angår rumkorrektion, så synes jeg absolut ikke det på nogen som helst måde fungerer til Stereo. I min verden er det NIX pille! Kan man ikke lide lyden, så skal man vælge andet grej. Jeg forstår udmærket ideen i at man forsøger sig, at rumkalibrere ud af vores skandinaviske minimalistiske boligstil, men desværre har jeg aldrig fundet den perfekte løsning. Det bedste jeg indtil videre har oplevet, var den måde Audussey kunne integrere min sub på i film lyd, det gjorde den rigtig godt. At den så satte alle mulige andre negative præg såsom at begrænse mellemtone, og diskanten blev helt underlig tja, det hører man ikke så meget når filmen kører, men hold da op det var ubrugelig i stereo! :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.

Altså nu bliver det næsten for rosenrødt, men Naims Nait 5i har jo fået processor in :) Eller en form for GAIN funktion, som de kalder det. Du må så undvære en masse digitale tilslutninger osv.

Ellers laver Micromega også digitale forstærkere med processor in, det ren rå power, hvilket måske vil klæde dit setup? Tjek nowinstereo.dk

Arcams produkter er også med processor in, fra mindste model til største i FMJ serien, de spænder fra omkring 6.000 kr og op over 10.000 kr i pris, så der kan alle være med. De spiller på den typiske "engelske" måde, lidt laidback men godt med det hele. Ikke rigtig noget der stikker af, nogle kalder dem til tider lidt "kedelige", men igen, det jo en smagssag, jeg synes de gør det ganske fornuftigt.

Det var lidt ekstra forslag? :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Godt at se, at der er flere Naim ejer her.Har ejet flere Naim anlæg, men har i dag SuperUniti med Credo højtalere og Vortexbox hvor alt musikken ligger.Er utrolig glad for SuperUnitien og med en Ipad til at styre det hele er det let at finde.Cd'erne er så pakket ned i kasser og de kommer nok ikke frem mere.




Det kan bare ikke blive større, end når Mr. Naim kommenterer denne tråd hehe, super fedt med andre Naim elskere... Den SuperUnity er også i en klasse for sig, kanon maskine de har fået skruet sammen. Hvilke Credo højttalere er det du specifikt bruger? :) Kender heller ikke den vortexbox, skal lige google den lidt :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:08
System Audio VS Audiovector:

Jeg har haft flere modeller af disse mærker, bl.a:

System Audio: Jiffy, Comet, Sub 175, 1750, XP60, 510 og lyttet til adskillige flere.

Audiovector: Mi3 standard, KiC, KiSUB, K1Super, Mi3 Signature... Igen lyttet til mange flere.

Min sammenligning bliver mellem XP60 og Mi3 Signature. Det vil nogen måske kalde uretfærdigt, XP60 koster 14.000 kr sættet mod Mi3 Signatures 25.000 kr. Det er dog disse 2 jeg har haft for nylig, derfor også dem der står bedst i min erindring. 

XP60 har et fantastisk udseende, i HiFi sammenhæng er det måske ikke så vigtigt, men det bliver en stadig større faktor i de moderne hjem. Udover det pæne udseende, har det slanke design den fordel, at porten er rykket om på forsiden. Dette gør at den er nem at placere, med fordel endda tæt på bagvæg. Det første man lægger mærke til ved XP60, er dens måde at spille mellemtonen på. Den er enorm fyldig, og fremstår meget fremadrettet. Det giver den ellers så slanke højttaler en del krop og fylde, specielt vokaler står rigtig flot og fyldige. Akustisk musik generelt nyder godt af den fyldige mellemtone, det klæder rigtig mange instrumenter, heriblandt guitar m.m. Kombineret med den ganske udmærket diskant, som virkelig er åben, leverer den et flot bredt lydbillede, lyst og rart. Man skal nok tænke en smule over hvad man parrer den med, den lidt lyse meget åbne diskant, nyder ikke så godt af klasse D lyd - det kan tangere til at blive "for lyst" for mange. Parrer man dog med det rette udstyr, så har man en top og mellemtone der virkelig går flot i sammenspil, de små enheder overrasker på dette punkt, og man føler et flot stereoperspektiv.

De små enheder både overrasker og skuffer rent basmæssigt. Bassen er klart til stede, og igen er samspillet med mellemtonen rigtig flot, det er en højttaler der på ingen måde mudrer. Den fremadrettet spillestil og meget kontante lydprofil, skinner også igennem i basområdet. En præcis bas, som aldrig buldrer. Desværre har de små enheder også deres begrænsninger, og det er her bagdelen er med denne højttaler. SA har angivet 40 hz +-1,5 db., jeg vil vove at påstå det ikke er sandt, med mindre den ruller MEGET hurtig af derefter. De små enheder går bare ikke særlig dybt, og specielt på numre med tung bas, kommer man til at savne en del. Derfor vil jeg til enhver tid anbefale at supplere med sub. Det er bare ikke det samme, hvis ikke stortrommens rysten får lov at buldre løs. Får man suppleret med en god sub, har man dog en allround løsning der virkelig fungerer godt!

XP60erne blev fornylig skiftet ud med et sæt Audiovector Mi3 Signature. Jeg har lyttet til Mi3 S mange gange, og det har altid været en højttaler, der har haft en stor plads hos mig. Mi3 S er noget mindre placeringsvenlig, den yder klart bedst hvis den får lidt friplads, og kræver også et større rum end XP60erne. Nu er dette SE versionen, og den har derfor det indbygget ARA filter, noget der kom til inden den blev erstattet af S3 (som også har ARA). ARA filteret sætter en begrænsning indenfor nogle bestemte hz områder, netop udviklet med henblik på store tomme rum, hvor man får akustiske problemer, og PEAKS forkerte områder i mellemtone/bas registret. Mine erfaringer er dog, at sætter man filteret til, mister man mange af de gode egenskaber i højttaleren, så man skal virkelig have akustiske problemer, før jeg vil anbefale man afhjælper det på denne måde. Selve designet er ikke så fornemt som SA, men jeg kan nu meget gode lide det traditionelle 4 kantet look. Samlekvaliteten er i top og frontbafflen giver det sidste finish. Endvidere er der mulighed for triwire - som giver mange gode muligheder med forstærkerløsninger.

Mi3 S spiller med enorm krop, den har en knap så pågående/fyldig mellemtone som XP60 (som også kan blive for meget) Den føles enorm ægte, og de større enheder giver en anderledes fylde. Samspillet mellem mellemtone og bas er helt eminent, den går på papiret ned til 29 hz, men det føles faktisk dybere. Det er da også den flotte dybe bas der får mundpartiet til at falde først. Den bringer bare så enormt meget krop og nærvær, hvilket generelt klæder det meste musik. Tag f.eks. Josefine Cronholms nummer "Shadow" fra Hotel Paradise cden, det gyser nærmest i hele kroppen, når den tunge meget dybe bas slår fast i takt. Hendes vokal bliver også flot underbygget af denne fyldige lyd, det gør oplevelsen mere ægte, og giver samspillet med diskanten et fantastisk boost. Netop diskanten deler vandene hos mange. Nogen påstår diskanten er for hidsig og ikke til at høre på, der er jeg dybt uenig. Diskanten er ligesom XP60erne meget luftig, men på et helt andet niveau. Den har en enorm evne til at få mange detaljer med, og er efter min mening, en af de bedste silkediskanter jeg har hørt. Den kommer aldrig på niveau som de store Elacs Jet diskanter, men det er så absolut også den bedste diskant jeg nogensinde har hørt (altså JET). Der er ingen tvivl om at den går igen til kanten, hvad angår åbenhed og lys klang, derfor skal man også tænke en smule over hvad man parrer den med. Får man noget fornuftigt spændt for, kvitterer den dog med vellyd. Tag f.eks. SIA, hendes vokal er en delikat lys stemme, når hun rammer de høje toner, så kræver det sin højttaler ikke at knække over, og blive for skinger, men samtidig bevare detaljerigdommen. Det er her jeg føler Mi3 S kan noget.

Spillestilen er generelt fremad, den skaber ikke så bredt et lydbillede som XP60erne kan, man kan med fordel vinkle Mi3 S ind mod lytteposition for at modvirke dette. Får man placeret højttaleren rigtig, kvitterer den dog med en abnorm dybde i sin lyd, man føler vitterlig man sidder foran et stort live orkester, og fødderne kan bare ikke stoppe med at rokke med. Min primærke anke ved denne højttaler er kun, at den kræver en del arbejde med placering, og ved ekstreme lydniveauer, forsvinder desværre en smule at det flotte sammenspil mellem de to 6.5" bas/mellemtoner, det bliver aldrig rigtig markant, men en smule mudring kan ikke undgåes. (det er dog også ved ekstreme niveauer).

Der er ingen tvivl om, at man får en bedre højttaler i Mi3 S, det skal den også til prisen. Er man i tvivl om fordele ved den, så skal man bare prøve og sætte XP60erne til igen, og så er man slet ikke i tvivl! Af en eller anden grund, så går det først mere op for en, hvor mange fordele en bedre højttaler har, når man sætter den "ringere" højttaler til igen. Begrænsinger høres mere end forbedringer :)....

:)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:35
Forstår godt, at du er positiv over for Audiovector. Jeg havde for et par år siden fornøjelsen af at høre en meget lang og veloplagt demo hos Audiovector på HIFI-messen, som KT-Radio på daværende tidspunkt holdte i Odense. De spillede i øvrigt også på Naim-udstyr til vanvittig mange penge. Højtalerne var en af de øvre modeller i Si-serien med bånddiskant.

Det er en af de få demoseancer, hvor jeg aldrig siden har følt et behov for at skulle beskrive lyd eller stemning. Det var simpelthen sublimt. Et ord er nok til at beskrive den oplevelse. Enormt detaljeniveau med et 3D-ud-af-højtaleren lydbillede, som jeg endnu ikke har set overgået andre steder. Kronen på værket var Audiovectors salgschef (åbenbart en ret kendt gut i miljøet, så vidt jeg kunne forstå inde på hifi4all dengang), som forstod at lade musikken tale og inkludere et ret stort publikum på 25-30 mennesker i, hvad han personligt syntes, der gjorde højtalerne unikke og så i øvrigt lod musikvalget være nærmest demokratisk.

Jeg har siden dengang (2006-2007) forgæves ledt efter noget, der bare kom i nærheden af oplevesen, men uden succes. Jeg har også siden haft Audiovector på ønskelisten, men desværre er alle modellerne med bånddiskant i den meget høje prisende - også selvom de er brugte. Den eneste fejl med demoen var egentlig, at han skiftede mellem den dyre og billige ende af Si3, og her var det ganske tydeligt, hvor meget af 3D-lydbilledet, der forsvandt når han fjernede den bedste højtaler. Den slags demoer er selvfølgelig altid uretfærdige mod den dårligere af højtalerne, men ikke desto mindre meget oplysende.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.
Hej Frugtkompot.
 
Altid rart at høre fra folk med gode erfaringer og sammenligninger. Jeg formoder at du bruger digitalt signal til at overføre lyden fra din kilde til din forstærker. Er dette korrekt forstået?
Jeg vil i den omgang gerne høre hvordan du syntes lyden mellem XTZ og HK var, hvis man så bortfra processor-in funktionen.
 
DBH Michael

Ganske rigtigt. Jeg bruger i øjeblikket et HDMI-kabel, men vil når jeg engang får en ordentlig stereoforstærker på plads købe endnu et Apple TV, der udelukkende skal bruges til musikafspilning, som jeg forbinder med et optisk kabel.

Jeg har endnu ikke prøvelyttet hverken XTZ eller HK 990. Og jeg er faktisk villig til at købe HK 990 næsten blindt, fordi den pt. ingen konkurrenter har i forhold til de features, som jeg søger. Ved et senere højtalervalg, så må det så komme an på højtaleren, om den kan formå at passe ind i en HK verden. Jeg er egentlig af den holdning, at højtalerens klang er mere sigende for lydbilledet end elektronikken bag, men jeg vil ikke afvise, at det er en forkert holdning - eller i hvert fald, at der kan være mange meninger om det standpunkt :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.

Altså nu bliver det næsten for rosenrødt, men Naims Nait 5i har jo fået processor in :) Eller en form for GAIN funktion, som de kalder det. Du må så undvære en masse digitale tilslutninger osv.

Ellers laver Micromega også digitale forstærkere med processor in, det ren rå power, hvilket måske vil klæde dit setup? Tjek nowinstereo.dk

Arcams produkter er også med processor in, fra mindste model til største i FMJ serien, de spænder fra omkring 6.000 kr og op over 10.000 kr i pris, så der kan alle være med. De spiller på den typiske "engelske" måde, lidt laidback men godt med det hele. Ikke rigtig noget der stikker af, nogle kalder dem til tider lidt "kedelige", men igen, det jo en smagssag, jeg synes de gør det ganske fornuftigt.

Det var lidt ekstra forslag? :)

Jeg har kigget meget - rigtig meget - på Arcam, før jeg besluttede mig for, at jeg ville have et dedikeret stereosystem inde i surrounden. Desværre fører HIFI-klubben ikke længere Arcam, og jeg har ikke formået at finde en anden forhandler herhjemme. Kender I nogle?

Naim må vente indtil, at jeg vinder i lotto eller er gældsfri og kan sælge hus / lejlighed :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:47
Arcam kan du med fordel købe hos lydspecialisten. Yderst kompetent forretning med kanon service, de ligger i aalborg. Er du fra djævleøen (:p), så har Kt-radio det, muligvis kan andre skaffe det? Hifiklubben har jo ikke længere eneretten... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu