recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad - låst sim?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad - låst sim?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Pin og Puk står på det plastickort du klikkede SIM-kortet ud af før du satte det i iPad'en - du har nok skrabt et felt frit i bunden for at få det vist. Alle SIM-kort er låste med kode pr. default og det skal du selv slå fra hvis du ikke vil bruge det. Koden bliver du først bedt om når enheden har været slukket eller hvis kortet pilles ud.

Ja - og det lader til at jeg har smidt det ud, ellers burde jeg have fundet det nu. Jeg plejer ellers at gemme sådan noget, men jeg har nok tænkt at det får jeg ikke brug for igen. Og hvis jeg har ændret koden, så får jeg jo heller ikke bruge for det igen.

Men hvordan hænger det sammen med at Internettet ikke virker udenfor hjemmets WiFi??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 09:25
lige som din telefon.    er den ikke låst op med sim koden kan du heller ikke bruge den.

Sim kortet er din forbindelse med internettet når du er på udebane
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men hvordan hænger det sammen med at Internettet ikke virker udenfor hjemmets WiFi??


På den måde at når du er hjemme har den internetforbindelse gennem dit WiFi, når den er ude, har den internetforbindelse gennem telefonabonnementet (som er afhængigt af det låste SIM kort).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:13
og efter en iOS-opdatering kan apparatet genstarte og kræve PIN. 

Men skriv du bare PINkode på en lap og sæt den bagpå. Ligesom dit dankort. Wink
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:38
Jeg prøvede lige at se om jeg kunne logge på "mit 3". Men den siger at mobilnummeret eksisterer ikke. Man skal jo bruge mobilnummeret og et password. Så tænkte jeg - ok, måske har vi ikke oprettet en bruger på mit 3, så jeg prøvede at oprette ny bruger. Så sender den en sms, som sikkert ikke kan læses på iPad. Så skal jeg prøve at flytte simkortet over i iPhone... Men hvis jeg gør det så beder telefonen jo om pin-koden. Så det er jo en skrue uden ende.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:42
Har du overvejet at ringe til dem?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:44
Ja løsningen er sikkert mere simpel end du aner. Ring til deres Kundeservice
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:45
Nå man kunne godt få en ny kode til mit 3 alligevel, den blev sendt på mail - sikkert fordi jeg har angivet mailen, da iPad jo ikke kan modtage sms. Nå - så nu kan jeg se PUK-koden - men hvordan får jeg nu lov til at indtaste puk-koden (prøvede den sidste pinkode før) - men nu bagefter kommer den ikke frem med feltet til PUK-koden igen.... Hmmmmm.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:49
Puk-koden bedes der om hvis du taster pin-koden forkert 3 gange.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:55
Ok - så lykkedes det. Jeg tog simkortet ud og satte det i, igen, så den bad om at få puk-koden. Så nu er det ok og jeg har lavet en pinkode.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lige som din telefon.    er den ikke låst op med sim koden kan du heller ikke bruge den.

Sim kortet er din forbindelse med internettet når du er på udebane


Det så ikke helt korrekt, en iPad kan sagtens benyttes som alm. wifi ipad hvis man ikke indtaster koden, man skal bare trykke på "OK" det samme gælder en iPhone, dog kan du ved iPhonen så bare ikke ringe, mens iPad'en stadig vil have alle sine funktionaliteter, på nær at gå på nettet uden for husets Wifi forbindelse.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu