|
Harddisk problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||||||||||||||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2013 kl. 16:08 |
||||||||||||||||||||
Hej
Jeg har en server stående med 6 diske i, hvor jeg netop har udskiftet den ene, med en ny. Der sidder følgende: 2 x 2 TB WD Green 1 x 3 TB WD Green (Det er den nye) 2 x 1 TB WD Green 1 x 1 TB Samsung F1 (System disk) Kabinettet er et Fractal Design Array R2 med et ASUS AT31ON Bundkort med en tilhørende Sata Controller med to ekstra porte.
PSU er på 300 Watt. Efter jeg har sat 3 TB disken i, og formateret den til GPT (alle andre diske er MBR) så booter den kun op halvdelen af gangene i Windows hvor jeg rent faktisk kan se den nye disk. Halvdelen af gangene mangler den. Nu er jeg ikke sikker på om den er connected til bundkort eller controlleren, men faktum er, at der før sad en 1 TB WD Green samme sted, med samme kabler. Hvad kan mit problem være i dette tilfælde? Driver problem? PSU problem? BIOS problem? Redigeret af Skovbo - 27-Februar-2013 kl. 16:11 |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||
Leverer din PSU strøm nok på 12V-linien til at tage alle disse store diske?
Jeg har problemet med min WD elements at den ikke vil boote fordi den medfølgende strømforsyning ikke leverer nok ampere til den kan strække sine "ben".
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
||||||||||||||||||||
Se det ved jeg nemlig intet som helst om :-)
Kan man teste det på nogen måde? Jeg tænker bare at forskellen på en 1TB -> 3TB strømmæssigt ikke er stor - vi snakker under 1 watt. Og det har jo kørt fint i 1 år uden problemer. her er der lidt info omkring PSU
Redigeret af Skovbo - 27-Februar-2013 kl. 16:37 |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
En reinstallering af Windows, udskiftning af Samsung Spinpoint F1 til en WD Green afhjalp umiddelbart mit problem.
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||||||||||||||||||
Jeg kan se at der kun findes den oprindelige Bios-version, som i øvrigt er 3 år gammel! Er du sikker på at Bios'en understøtter harddiske over 2 TB?
M.v.h.
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
Ihvertfald kører det fint nu, med den 3TB disk i :)
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |