|
Wimp vs. Spotify på SB Touch |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 09:40 |
Hej forum
Jeg har i lang tid brugt spotify sammen med min SB Touch, af den ene grund at de tilbød den højeste kvalitet. Samtidigt har jeg levet med de trælse crash problemer det medføre. Nu har wimp som bekendt opgraderet deres lydkatalog, og tilbyder nu en lyd kvalitet på "højde" med spotify, og samtidig er der udsigt til kommende flac streaming. Hvordan virker wimp sammen med SB Touch, er det fri for de irriterende crash problemer som spotify medføre ? Og hvordan med musik udvalget, er det meget lig spotify ? Kan læse mig til at de har mere fokus på dansk musik, hvilket er dejligt. Men hvad med al det internationale ? |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan prøve med et gratis abonnement for at se udvalget af musik.
http://wimp.dk/wweb/iwannarock/
Kvaliteten af musik til Squeezebox er ikke øget - det er stadig 256 kbs MP3. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øv havde forstået at ved det betalende abb . var kvaliteten god også til squeezebox.
|
|
|
|
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken kvalitet har du nu?
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
SilverLine
Funktioner
Tak(0)
|
Ved Spotify er det 320 kbs.
|
|
|
|
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
Squeezebox kan åbenbart ikke spille AAC, og kvaliteten er ikke sat op på MP3.
Det er i hvert fald blevet bedre på Sonos med AAC 320 kbs. Nu kan jeg ikke høre forskel på originalen og den fra Wimp. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
DonSilicone
Super bruger Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er lidt mere nuanceret. De nyeste Squezzeboxes, Touch og Radio, kan godt spille AAC, men de gamle, Classic, Duet, Boom og Transporter er afhængige af server transcoding, der begrænser bitraten til 96 kbs for AAC.
Som et kompromis, har Logitech besluttet at anvende Wimps 256 kbs MP3 stream, så alle Squeezeboxes kan få denne kvalitet. Desværre, kan man sige. Og med Wimps begrænsede udbredelse (uden for Skandinavien) sammenholdt med Logitechs stop for Squeezebox-linien sker der nok ikke mere på dette område, med mindre Wimp begynder at tilbyde 320 kbs MP3.
|
|
SilverLine
Funktioner
Tak(0)
|
Så valget hedder pest eller kolera :-)
|
|
|
|
DonSilicone
Super bruger Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis Wimp virkelig gør alvor af at streame FLAC er der måske håb. Squeezebox spiller FLAC nativt. Men om det kræver tilretning hos Logitech (det gør det nok) og om de har viljen og kapaciteten til i så fald at implementere det er ikke til at vide.
|
|
SilverLine
Funktioner
Tak(0)
|
Derfor jeg har lidt kig på de nye produkter fra Bluesound også.
|
|
|
|
katbird
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
Funktioner
Tak(0)
|
WiMP overvejer at tilbyde FLAC og 320 AAC via Squeezebox ifølge oplysninger på norsk forum,se indlæg #34 på nedenstående link
Squeezebox |
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flac er pt. under test i Norge på Sonos og Blue Sound. Der er endnu ingen reel udmelding om Wimp rent faktisk ender med at tilbyde det.
Det afhænger lidt udfald på testene og hvad omkostninger der er ved en sådan omlægning. Ikke alt materiale kan pt. anskaffes Flac fra selskaberne som det ser ud nu. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |