recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:41
Svaret fortæller dig at du har 2 valgmuligheder. Enten finder du et andet kamera, ellers køber du en 12-230 volt converter og bruger den medfølgende strømforsyning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af aalestrup aalestrup skrev:

Her er svaret fra producenten vedr. ladning under drift:

"As far as the charging is concerned, the camera will definitely only charge and operate with the original mains adapter and will switch directly into usb mode if you use any other ac mains charger or 12V car adapter. This cannot be changed and therefore you would only be able to use the camera stationary with the supplied charging unit."
Dette svar bringer jo ikke en løsning ?
 
Jeg har ikke tid i dag, skal lige prøve med nogle forskellige cigarstik/USB strømforsyninger jeg har liggende.
Mener de virker lidt forskelligt med min iPod Nano, om den "tror" den er tilsluttet PC eller blot lader.
Vender tilbage senere.
 
Mvh JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Mener de virker lidt forskelligt med min iPod Nano, om den "tror" den er tilsluttet PC eller blot lader.
Vender tilbage senere.
Nå, det blev jeg ikke meget klogere af.
Det er kun den ene, en hvid ABEO fra et iPod kit, (købt i Aldi for et par år siden) der virker til iPod'en. Med den er det muligt at afspille samtidig med der lades.
Batteriet er kørt i bund for støm, og de 2 andre ser ikke ud til at accepteres af iPod til ladning i det hele taget.  Confused 
iPod skriver Connect to power/Slut til strømforsyning (lidt skiftende) på de to.
Men de virker til ladning af andre USB dimser, så de er ikke defekte.
 
Mvh JørgenT
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 15:59
Hmm det jeg ikke forstår ( nu er jeg heller ikke uddannet elektronik mekaniker ) er at jeg kan lade med den 240V oplader som jo også oplader den via miniUSB stikket på kameraet hvorfor kan jeg så ikke gøre det samme med en anden lader ? 

Jeg må da kunne ombygge et USB -------til-----MiniUSB kabel eller en USBoplader så kameraet tror at det er den orginale 240V oplader ? 

Det virker jo lidt mærkelig hvis producenten har kodet den 240V oplader til kameraet så alle andre ikke virker? Måske muligt men er det sandsynlig ? og hvad skulle formålet være. 


HUSK problemet er at oplade kameraet mens det filmer på sin plads i bilen. Opladningen skal foregå via USB opladeren i bilen. Jeg kan godt oplade kameraet i bilen når bare kameraet er slukket. 



Redigeret af aalestrup - 09-Marts-2013 kl. 16:03
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af aalestrup aalestrup skrev:

Hmm det jeg ikke forstår ( nu er jeg heller ikke uddannet elektronik mekaniker ) er at jeg kan lade med den 240V oplader som jo også oplader den via miniUSB stikket på kameraet hvorfor kan jeg så ikke gøre det samme med en anden lader ? 

Jeg må da kunne ombygge et USB -------til-----MiniUSB kabel eller en USBoplader så kameraet tror at det er den orginale 240V oplader ? 

Det virker jo lidt mærkelig hvis producenten har kodet den 240V oplader til kameraet så alle andre ikke virker? Måske muligt men er det sandsynlig ?
En USB port kan forhandle om hvor meget strøm der må trækkes bl.a.
Og der kan være pull-up/pull down modstande som også siger noget om egenskaber.
Prøv at læse afsnit "Charging ports and accessory charging adapters":
Jeg kan se at USB specifikation er blevet udvidet med "Charging ports", så det er muligt at trække mere end 500mA, som ellers var standard.
Ved ikke om det kan give et hint at måle spændinger på data ledninger D- og D+ i forhold til ground?
 
Der kan selvfølgelig også sidde en form for controller i 230V lader, så der  sker noget data kommunikation med kamera?
Måling med et oscilloscope vil evt. kunne sige noget om dette. Men det er måske udenfor dine målemuligheder. Wink
 
Mvh JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu