recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sirgadgets setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sirgadgets setup

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sirgadgets setup
    Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:13
Hejsa.

Jeg synes det var på tide at fortælle lidt om mit setup.
Jeg har ikke nogle billeder klar endnu, de første tages formentlig i den kommende weekend, håber det er okay?:)

Stue:
Bang & Olufsen BeoVision 7-55 Mk II 3D m. indbygget Blu-Ray og DVB-T2/C/S2 tuner
Sony PlayStation 3 60GB m. WB-ELECTRONIC RE-BL IR/Bluetooth bridge med styring fra fjernsyn
ROTEL RMB-1565 5x200W Class-D Effekttrin tilsluttet surroundprocessor i BeoVision ved hjælp af custommade kabler fra Av-Connection, det ene sæt har et mini jack der giver triggersignal fra Powerlink i fjernsynet, så forstærkeren tænder og slukker sammen med tv'et.
5 x JBL satter af ukendt mode
JBL aktiv subwoofer af ukendt model
Apple TV3 (styring fra fjernsyn kommer når jeg har taget mig sammen til det)
Atlona AT-HD4-V41 4x1 HDMI Switch m. specielt Atlona/B&O PUC kabel (mangler stadig at få denne opstilling til at virke, skal have snakket med min forhandler)
Bang & Olufsen Beomaster 5/Beosound 5
Bang & Olufsen Beo 6 fjernbetjening med 2-vejs kontrol

Planer for fremtiden i stuen:
Kaleidescape 3U Server med 14 x 4TB
2 x Kaleidescape M700 Disc Vault/Player hybrid (den ene til Slingbox, den anden til tv)
DALI Epicon 6 i Ruby Macassar som fronter
DALI Epicon Vokal i Ruby Macassar som center
DALI IKON On-Wall som bag (med mindre der kommer nogle On-Walls i en højere serie)

Soveværelse:
Bang & Olufsen BeoVision 6-26 Mk IV (pt. kun analog tuner, forsøger at skaffe signalkablet så jeg kan få DVB tuner i)
Beo 4

Planer for fremtiden i soveværelse:
Gefen HDMI switch eller Gefen kompatibel HDMI switch
Sony PlayStation 3 Slim (er indkøbt)
Apple TV3
Kaleidescape M300 afspiller

Badeværelse:
Intet

Planer for fremtiden i badeværelse:
Vådrumshøjttalere
BeoLink Passive (er indkøbt men manger IR-øje)

Køkken/spiseområde:
Intet

Planer for fremtiden i køkken/spiseområde:
Bang & Olufsen Beoplay V1-32/BeoVision 10-32/BeoVision 6-26 Mk IV (hvad jeg falder over)
eller
Bang & Olufsen BeoLab 8002 + BeoLink Active

Lige nu er kun BeoSound 5 og BeoVision 7 forbundet i link, regner med at resten skal forbindes via BeoLink Wireless, da det er en lejebolig.
Vil da skulle bruge 3 stk. i alt.

Tror jeg har husket det hele:)

Derudover er der nedenstående netværksgear.

Synology DS1010+ m. 5 2TB WD Caviar Green i RAID5+Spare
Netgear CG3000 Gigabit/N wireless Router med Kabelmodem indbygget, pt. crippled af Yousee firmware, satser på at compile den rå firmware source og falshe til den, så må det bære eller briste:)
Netgear 8 port Gigabit Unmanaged switch ved tv.
HDHomerun med DVB-T/C kombiutner (bruges sammen med nas via DVBLink)
Technotrend TT-C3650 DVB-T/C tuner med CI slot til kodede kanaler (sat til nas med USB2 og bruges med DVBLink)

Drlige billeder, men her er et par stykker, bedre kommer:)










Redigeret af sirgadget - 14-Marts-2013 kl. 23:46
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:22
Det lyder som et lækkert set-up!

Det bliver spændende at se billederne!
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:28
Tak Christian, jeg er også selv rigtig glad for det:)
Selvom nogen nok vil kalde mig vanvittig;-P
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:37
Det kender jeg godt. Min kæreste fortæller mig det konsekvent hver gang jeg fortæller om hvilken ny gadget/elektronik vi absolut ikke kan leve uden

Lige i tiden er det et nyt TV som stuen jo nærmest skriger efter!
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:41
Hehe, jeg er så "heldig" ikke at have en kæreste og bo ganske alene, så det giver mig jo unægtelig uindskræket magt over indretningen og budgettet, altså lige bortset fra jeg ikke tjener kassen, desværre!:)

Hvad kigger du efter af TV?:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:57
Ahh, lidt må der da komme ind med det udstyr du har investeret i ;-)

Den ene dag er jeg til et Pana 55VT50, men så læser jeg om burn-in osv., hvilket så får mig til at overveje noget Samsung 55" ES8005 eller Sony's 55" 855 den næste dag...

Der er nok at vælge imellem :-D
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 22:05
Tjaeh, lige på den anden side af 30, det synes jeg ikke er alverden?:) Hører så også med til historien, at jeg har måttet låne for at kunne købe fjernsynet, I know, dumt, men det var det jeg ville have, og syntes jeg havde ventet længe nok:)
Så bliver det bare spændende at se hvor længe jeg må vente med højttalere og K-Scape;)

Jeg går i en stor bue udenom alt der står Samsung, har kun haft problemer med det jeg har været i kontakt med, om det er bad mojo aner jeg ikke, men jeg vil under ingen omstændigheder have Samsung.

Hvis du spørger mig skal du gøre op med dig selv om det er rent film tv, i så fald VT50, mest film men all-round, Sony:) Og så synes jeg det er fedt Sony er pro-aktive og sælger fjernsyn med T2/C2/S2 kombituner i, og de har vist endda også HVEC kompatible chips ombord, som burde kunne aktiveres i firmware, om det sker er en helt anden snak:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 16:23
Jeg syntes også at Sony ligger lunt i svinget med deres design på den seneste serie...

Jeg må ud og kigge grundigt, når der bliver udbetalt bonus til maj Big smile
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:03
Go for it!:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:23
Det lyder godt nok som et fedt setup. Glæder mig til at se nogle billeder.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:47
Hej igen Nagash.
Slår mig lige jeg aldrig fik vendt tilbage med pre billeder heller, har vist et par stykker.

Skal se at få det op:)

Og tak forresten:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 22:54
Vi venter stadig.. :D
Men jeg havde sgu heller ikke tid til at lægge billeder op med det anlæg. Jeg ville også sidde klistret foran skærmen hele tiden :P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu