recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Mentor 6 / Helicon 400 ækvivalent?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Mentor 6 / Helicon 400 ækvivalent?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Mentor 6 / Helicon 400 ækvivalent?
    Sendt: 09-Marts-2013 kl. 21:27
Nu fik jeg lige skimmet Mr. Andersons tråd - så B&W CM9 får da også lige et lyt.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Ja det er ikke nemt, men ikke desto mindre spændende når der skal vælges nyt grej Wink

Hørt hørt LOL
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 13:31
Ja det er ikke nemt, men ikke desto mindre spændende når der skal vælges nyt grej Wink
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Uhhh det er ikke nemt at vælge højtalereLOL
Nej, men man skal gøre sig klart om man vil ha' en højttaler med "ærlig lyd", eller en med "farvet lyd"
 
Med ærlig lyd opdager man at 75% eller mere er indspillet for dårligt. Med farvet lyd kompenseres, så flere indspilninger lyder bedre Wink

Mhntjaeoeh..... og aarrhggg!!
Det har jeg ikke helt taget stilling til endnu.....
Jeg synes allerede jeg kan mærke og se de grå hår vokse lidt hurtigere......
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

twilight hvis du kommer forbi Aarhus i din søgen efter højtaler.Er du velkommen til et lyt på Elac FS247 også kan du også høre Audio note E højtaler.

Det er 10-4Thumbs Up
Jeg melder mig, når tid er!!
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

 , hvor stor er rummet de skal spile i , hvilke slags musik er du til, hvad bliver musik kilde, er der nogen begrandsninger i forhold til pladsering af højtelere ,

der rosende ord som Hother skriver om ny elac 407 hat Vienna acustik haft i sidste 10-15 år  Wink,,

er du åbent for køb af de brugte højttelere ..du vil for den buget du operere med kunne få fantastisk set på den brugte marked..
Hvis Vienna kommer seriøs i dine overvejelse så spørg enlig til har haft næsten alle modeler.. i flære omgange 

Stuen er L-formet - og højttalerne står som følger:
Den venstre højttaler er placeret helt nede i hjørnet af L'et og den højre placeret sådan, at de spiller lige ud i den ene gren af L'et.
Bagved sweetspot er der en halvmur (1,3 m høj), hvor indgangen fra hoveddøren er bagved.
Foran halvmuren er grenen af L'et ca. 20 m2. Men da halvmuren er højere end en siddende mig, så er arealet bagved muren nok ligegyldig i lydsammenhæng.
Da den venstre højttaler står i hjørnet og den højre har 4 m fri plads yderligere til højre giver det en skæv fordeling af bas. Lidt øv, men der er ikke andre muligheder.
Jeg skal have eksperimenteret med at bytte rundt på sub'en og venstre højttaler, så højttaleren får ca 50-60cm til væggen (istedet for de 10cm den har nu), og sub'en kommer ud i hjørnet. Er bare ikke sikker på det går igennem WAF..... nå, det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse.... Big smile
Her kunne FS407 med downfiring måske have en fordel fremfor basrefleksporte bagud.

Musikkilde bliver mest en Squeezebox fra NAS (med flac) - og når jeg en dag får opgraderet min amp bliver det den, der skal spille fra Nas'en.
Musikstil..... hmmm... klassisk, pop, rock, blues, R&B.... alt muligt blandet.... dog ingen jazz, trance, hård- og dødsmetal.... og så har jeg nok glemt en million genrer alligevel...
Danske såvel som udenlandske kunstnere...

Jeg kigger skam også på brugtmarkedet - jeg er bare sådan lidt krakilsk... mine 850'ere er fra 1996, er flyttet 5 gange (også til München og tilbage til DK igen) og de har ikke én eneste ridse.
Hvis der skal laves ridser, så skal jeg helst selv lave dem....Embarrassed

Epicon 2... kunne godt være - men som sagt er jeg egentlig mest på jagt efter en gulvhøjttaler. Meeen det kunne være jeg skiftede mening efter at have hørt dem... de får et lyt.
Uhhhh, det er ved at være en lang liste..... Big smile

Edit: småtilføjelser


Redigeret af twilight - 09-Marts-2013 kl. 13:29
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 12:09
twilight hvis du kommer forbi Aarhus i din søgen efter højtaler.Er du velkommen til et lyt på Elac FS247 også kan du også høre Audio note E højtaler.

Redigeret af pnhh - 09-Marts-2013 kl. 12:37
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Uhhh det er ikke nemt at vælge højtalereLOL
Nej, men man skal gøre sig klart om man vil ha' en højttaler med "ærlig lyd", eller en med "farvet lyd"
 
Med ærlig lyd opdager man at 75% eller mere er indspillet for dårligt. Med farvet lyd kompenseres, så flere indspilninger lyder bedre Wink
Jamen så får man ærlig lyd ved Elac - de er meget afslørende for dårlige indspilningerWink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Uhhh det er ikke nemt at vælge højtalereLOL
Nej, men man skal gøre sig klart om man vil ha' en højttaler med "ærlig lyd", eller en med "farvet lyd"
 
Med ærlig lyd opdager man at 75% eller mere er indspillet for dårligt. Med farvet lyd kompenseres, så flere indspilninger lyder bedre Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:00
Epicon 2 er på mange måder en rigtig dejlig højtaler. Jeg lyttede til den i efteråret, da flere på siden her, mente at jeg måske skulle kigge efter en standerhøjtaler.

Jeg må dog indrømme at den faldt fra, og det gjorde den da jeg opfatter den som en decideret   stereo højtaler, og det var jo ikke kun det som jeg søgte.

Endelig - som jeg husker Epicon 2, så har den noget mindre bund i forhold til Elac FS 407.

Uhhh det er ikke nemt at vælge højtalereLOL
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 07:44
Mente at den er forholdvis nem at drive
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 07:44
Epicon 2 er ikke forholdvis nem at drive, men den kræver at man har noget seriøst grej foran. Den er meget kræsen, og spiller kun hvad den får serveret. Den er utrolig neutral, forskellen på gode og dårlige indspildninger er meget stor på den, pga. Den er så ærlig :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu