recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 wifi net i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 wifi net i hjemmet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:06
tak for de gode input.
 
Nu har jeg gjort som følger.
 
wrt610 primær wifi -> dhcp server slået til og den har ipadressen xxx.1 kun 40mhz, bred kanal 4, standardkanal 22,417 Ghz
wrt160 sekundær wifi -> dhcp slået fra, og har ipadressen xxx.3 (reserveret til den på wrt610), kun 40mhz, bred kanal 6, standard kanal 8 2,447Ghz.
begge er forbundet med lan
"området" er scannet med inSSIder og der er ikke andre som bruger førnævnte kanaler, jeg var i tvivl om det var bedst at vælge 20 eller 40mhz?
begge udsender samme SSID og har samme kryptering og kode.
 
Så må vi se om det giver lidt mere stabilitet på nettet over en periode, ved opstart af min pioneer airplay højtaler, kunne jeg da sætte musik igang med det samme.. det kunne jeg ikke igår


Redigeret af rhsin - 13-Marts-2013 kl. 22:07
Mvh

René
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:14
Til info, kan jeg tilføje at min gamle Linksys WRT120 heller ikke kunne med Airplay/airport Express. Havde endda fat i Cisco/Linksys support uden held. Skiftede i sin tid til en billig Netgear og problemet forduftede.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tak for de gode input.
 
Nu har jeg gjort som følger.
 
wrt610 primær wifi -> dhcp server slået til og den har ipadressen xxx.1 kun 40mhz, bred kanal 4, standardkanal 22,417 Ghz
wrt160 sekundær wifi -> dhcp slået fra, og har ipadressen xxx.3 (reserveret til den på wrt610), kun 40mhz, bred kanal 6, standard kanal 8 2,447Ghz.

Godt at det ser ud til at virke, men du er der nok ikke helt endnu. 40MHz båndbredde på 2.4GHz båndet er ikke en god ide. Lige nu "støjer" din wrt610 på kanal 2,3,4,5,6 og måske endda også på kanal 1 og 8, så den forstyrrer din wrt160, som i hvert fald "støjer" på kanal 4,5,6,7,8, og nok også lidt på 3 og 9.

Ikke alle klienter kan i øvrigt li' 40MHz kanaler på 2.4GHz. Sæt båndbredden til 20MHz, og nøjes så vidt muligt med at brug hhv. kanal 1, 6 eller 11 (13 hvis du kan) - du mister godt nok båndbredde, men til gengæld bør du få et mere stabilt signal og lidt længere rækkevidde.

På 5GHz båndet kan du sagtens bruge 40MHz båndbredde - der er masser af plads mellem kanalerne til det.

/Mark
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du skal hoste op med flere oplysninger :-)
 
Hvilke routere er der tale om.
 
Hvordan er de kablet.
 
Ip adresser.
 
Nu ved jeg du er en æble-mand og netop apple har gjort sig umage for at være inkompatible med andet netværksudstyr. Især dlink :-(
 
BS
 
Sjovt nok har jeg altid kørt med Dlink, nu kombineret med TDC's trådløse router.
dLink kører som primær trådløs,men hvis den går ned kopler mine enheder bare over på TDC routeren.
Jeg har ALDRIG problemer med mine Apple produkter (men heller ikke med andre fo den sags skyld)Big smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg ville:

1. sørge for at de sender på hver sin wifi kanal
2. slå DHCP server fra på router 2.
3. forbinde LAN siden af de 2 routere med et kabel (din router 2 skal ingen ip adresse have)

Klaus
Wink  Netop sådan fungerer det hos migTongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 09:16
Jeg syntes pt det kører fint, lige med undtagelsen af at såfremt at min pioneer airplay højtaler får fat i wrt160 (den sekundære wifi) så vises den ikke på airplay, men den kører fint via dlna... konklusionen her er nok at min wrt160(som jo også var kasseret til at begynde med) nok ikke er gearet til airplay..
nu prøver jeg at slå SSID broadcast fra på den (wrt160) også ser jeg om airplay højtaleren holder sig til den primære wrt610, for så er der ingen problemer.
 
mht 20 kontra 40 mhz, syntes jeg egentligt ikke jeg mangler rækkevidde, men jeg prøver lige at skifte rundt på dem ved lejlighed for at se hvilken forskel det giver.
Men tak for alle de gode input allesammen
Mvh

René
Til top
Urban Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2009
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Urban Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 11:40
Hvis du har mod på det kunne du overveje at prøve en anden firmware på din 160'er:
 
 
Jeg har selv en 610'er som accesspoint med dd-wrt og det virker glimrende.
Jeg skiftede da min original fw havde en bug jeg ikke kunne leve med. Så jeg havde ikke så meget at miste hvis det skulle gå galt.... Det gjorde det ikke.
Jeg købte alligevel en ny router og idag agerer min nye (Linksys) router som primær mens den gamle med dd-wrt installeret virker som accesspoint (sekundær).
Om det løser dit problem ved jeg selvfølgelig ikke men måske værd at prøve.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 22:28
Til at få overblik over mest brugte kanaler, IP oa. Kan jeg anbefale denne app til mobilos'en - Wifi Analyzer - som findes i Google Play og vist nok også i AppStore

Redigeret af Roland - 03-Maj-2013 kl. 22:29
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg syntes pt det kører fint, lige med undtagelsen af at såfremt at min pioneer airplay højtaler får fat i wrt160 (den sekundære wifi) så vises den ikke på airplay, men den kører fint via dlna... konklusionen her er nok at min wrt160(som jo også var kasseret til at begynde med) nok ikke er gearet til airplay..
nu prøver jeg at slå SSID broadcast fra på den (wrt160) også ser jeg om airplay højtaleren holder sig til den primære wrt610, for så er der ingen problemer.
 
mht 20 kontra 40 mhz, syntes jeg egentligt ikke jeg mangler rækkevidde, men jeg prøver lige at skifte rundt på dem ved lejlighed for at se hvilken forskel det giver.
Men tak for alle de gode input allesammen

Det skulle vel ikke være fordi du har forbundet WAN stikket fra router 2 over i LAN stikkene på router 1?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu